KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

promocja w wyszukiwarce

Promocja w wyszukiwarce to jeden z elementów, które mocno wpływają na to, czy dany podmiot z obszaru e-commerce odnosi sukces. Ale jak to się w ogóle dzieje, że promocja w – najczęściej – Google ma takie znaczenie i w jaki sposób poprawia sprzedaż w sklepach internetowych? Daj się zobaczyć Pojawienie się na jednych z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania w Google – czy to przy wykorzystaniu Google Ads czy pozycjonowania strony internetowej – sprawia, że w ogóle dany podmiot z obszaru e-commerce jest widoczny dla klientów. Chowając się daleko na kolejnych podstronach wyników wyszukiwania w ogóle nie dajemy sobie okazji,…

seo on-site

Czym jest SEO on-site i SEO off-site? SEO kryje za sobą sporo tajemnic, a ci, którzy je znają potrafią zagwarantować sobie (lub swoim klientom) sukces w internecie. Jednym z zagadnień, nad którym warto się pochylić, zgłębiając zagadnienie SEO jest różnica między SEO in-site a SEO off-site. Czym jest SEO? Rozpoczynając rozważania nad różnicą między SEO on-site a SEO off-site warto przypomnieć, co oznacza sam termin SEO, a zatem z angielskiego – search engine optimization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. To wszystkie działania i procesy, które mają doprowadzić do osiągnięcia przez daną witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych…

pozycjonowanie lokalne

Wielu przedsiębiorców uważa, że jeśli zapozna ze swoją ofertą jak najszerszą grupę odbiorców – gwarantuje sobie większą liczbę klientów. Dla pewnej części firm może to być prawda, jednakże można zaryzykować stwierdzenie, że nie sprawdzi się to w przypadku większości, której skuteczniejsze pozyskiwanie klientów wiąże się ze sprofilowaniem przekazu marketingowego. Jednym ze sposobów na to jest wykorzystanie pozycjonowania lokalnego. Dlaczego warto zdecydować się czasem na pozycjonowanie lokalne dla swojej firmy? Mniejsza konkurencja Decydując się na pozycjonowanie ogólne, na przykład na całą Polskę, zderzamy swoją ofertę z ofertami wszystkich firm z naszej branży. Znacząco łatwiej przebić się do świadomości klientów, jeśli nie…

własny sklep internetowy

Sklep internetowy to coraz popularniejszy rodzaj biznesu, jaki rozpoczynają młodzi, ale i starsi przedsiębiorcy. Uznawany jest za generujący relatywnie niskie koszty. Można prowadzić taką działalność nawet nie wychodząc z domu. A z racji tego, że aktywnych użytkowników internetu w Polsce przybywa – daje szanse na duże zyski. Jak stworzył własny sklep internetowy by móc cieszyć się tymi wszystkimi zaletami? Własny sklep internetowy – pomysł Jak w przypadku każdej działalności, także w przypadku sklepu internetowego podstawą do rozpoczęcia działalności gospodarczej musi być pomysł. W obliczu bardzo szerokiej konkurencji ze strony nie tylko działalności stacjonarnych, ale i rosnącej liczby sklepów funkcjonujących w…

lazy loading

Nikt z nas nie lubi czekać. Nie przepadamy za korkami na drogach, za kolejkami w sklepach. Zazwyczaj każdy z nas chce dostać coś już, w tej chwili. Dotyczy to także witryn internetowych. Każda osoba odwiedzająca dany portal chciałaby, aby strona wczytywała się tak szybko, jak będzie to tylko możliwe. Nie są to jednak słowa wymyślone. Według wielu badań użytkownicy wręcz wymagają, aby witryna otwierała się w maksymalnie dwie sekundy. Co jeśli się tak nie stanie? Czytelnik od nas po prostu… ucieknie i może już nie wrócić. W przypadku sklepów internetowych oznacza to brak transakcji, a na łamach portali internetowych nie…

copywriter

Dla większości zawodów łatwo jest wymienić zachowania uznawane za nieetyczne – dla lekarzy, prawników czy nawet biznesmanów. Czy można zarysować także zasady etyki pracy tak nowego i bardzo „luźnego” zawodu jakim jest copywriter? Czy osoba, która zwykle pracuje jako freelancer, może pracować aż tak bardzo dowolnie i jak tylko chce, nie mając dla swojej działalności żadnych barier etycznych? Można wskazać, że tak zdecydowanie nie jest – szczególnie, jeśli chce się uchodzić za dobrego copywritera. Pisanie treści niezgodnych z prawem Pierwszym, szczególnie poważnym grzechem przeciw etyce pracy copywritera jest pisanie treści, które są niezgodne z prawem. Wprawdzie cieszymy się w naszym…

serwer dla sklepu internetowego

Sklepy internetowe to stale rozszerzający się rynek i coraz więcej osób decyduje się na wskoczenie w nurt pozytywnych tendencji dla branży e-commerce i rozpoczęcie zarabiania w sieci. Jednym z pierwszych kroków, jakie należy wykonać, by cieszyć się sprzedażą przy wykorzystaniu własnego sklepu internetowego, jest wybór serwera. Serwer dla sklepu internetowego – jak wybrać najlepszy? Jakie są rodzaje serwerów dla sklepów internetowych? Wyodrębnić można kilka rodzajów serwerów, na jakich możemy założyć i prowadzić sklep internetowy. Możemy zdecydować się na hosting współdzielony, serwer VPS, serwer dedykowany czy też Cloud Serwer. Serwer współdzielony Hosting współdzielony oznacza, że jako klient otrzymujemy określoną część oferowanego…

kanibalizacja słów kluczowych

Kanibali raczej nikt nie lubi. Nie inaczej jest w przypadku wirtualnego świata, a konkretniej działań SEO. Nasuwa się pytanie, czym jest kanibalizacja słów kluczowych, a także jak się jej pozbyć w przypadku wykrycia? Na szczęście nie jest to problem, z którym sobie nie poradzimy. Wystarczy skorzystać ze wskazówek, które umieszczone są w tym artykule. Przede wszystkim sam kanibalizm słów kluczowych pojawia się wtedy, kiedy prowadzimy np. swojego bloga firmowego i tam, co jest oczywiste chcemy wypromować nasze usługi bądź produkty. Wtedy to używamy tych samych słów kluczowych co na witrynie właściwej, bądź na łamach sklepu internetowego, który prowadzimy. Krótko mówiąc.…

artykuł sponsorowany

Artykuły sponsorowane to bardzo wygodna forma marketingu. Tego typu opcja promowania produktu czy usługi świadczonej przez firmę ma wiele zalet – chodzi głównie o grono czytelników do jakiego może dotrzeć. Artykuły sponsorowane odgrywają również bardzo ważną rolę podczas pozycjonowania, a ich publikacja na różnych serwisach może sprowadzać na naszą stronę potencjalnych klientów. Tworzenie artykułów sponsorowanych nie jest trudnym zadaniem. Bardzo łatwo je napisać. W sieci znajdują się również agencje, którym możemy zlecić takie zadanie. W poniższym tekście umieszczone zostały informacje na temat tego czym są artykuły sponsorowane, dlaczego warto z nich korzystać i jak napisać dobry tekst, by zainteresować potencjalnego…

usp

Odwieczne pytanie wszystkich przedsiębiorców, także tych działających w internecie, brzmi: czym zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania właśnie z naszej oferty, a nie z konkurencji rywali rynkowych? Odpowiedzią na to jest między innymi stworzenie skutecznego USP. Czym jest? I jak opracować je w taki sposób, by przynosiło oczekiwane rezultaty? Czym jest USP? USP to skrót od angielskiego Unique Selling Proposition. Na język polsku tłumaczy się jako unikalna propozycja sprzedaży albo unikalna cecha oferty. Można zdefiniować to zagadnienie jako zespół charakterystyk, którymi odznacza się produkt lub usługa danego przedsiębiorstwa, a które sprawiają, że wyróżnia się ono na tle konkurencji. Jest to inaczej…

schema

Każdy właściciel strony www chce, aby właśnie jego witryna wyświetlała się jak najwyżej po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce Google. Algorytm tej wyszukiwarki nieustannie poddawany jest modyfikacjom, co pozwala na uzyskanie trafniejszych odpowiedzi na pytania użytkowników. Jeśli śledzimy zmiany i dostosowujemy do nich swoją witrynę z czasem nasza strona zostanie uznana za tą oferującą najlepsze odpowiedzi. W celu lepszego zbadania i przeanalizowania danych naszej witryny przez roboty Google, warto ułatwić im tę czynność i udostępnić mikrodane. W tym przypadku bardzo pomocna jest Schema.org. Czym jest Schema.org? Schema.org to specjalny kod słownika, który zawiera znaczenia wpływające na wyniki wyszukiwania witryny. Dzięki…

viral marketing

Czym jest „viral marketing” hasło, które pojawia się coraz częściej i jakie przynosi efekty. Okazuje się, że wirus internetowy może mieć całkiem pozytywne oblicze – jeśli jest wynikiem dobrze wymyślonego, wykonanego i wykorzystanego marketingu wirusowego. Wiele przedsiębiorstw dałoby równie wiele by rozpocząć skuteczną i bezpieczną epidemię swojego marketingowego wirusa. Pojęcie Viral Marketingu Viral Marketing, a po polsku marketing wirusowy nie jest pojęciem nowym, ale w dobie Internetu nabrał bardzo poważnego oblicza. Opiera się na rozprzestrzenianiu się określonej treści marketingowej przy wykorzystaniu komunikowania się odbiorców. Tak jak w przypadku wirusa w ujęciu medycznym, element służący promocji trafia do kolejnych odbiorców na…

treści na stronie

Od jakości tekstu znajdującego się na naszej stronie zależy wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Jest to jeden z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie strony. Bez dobrze napisanych treści strona nie jest w stanie osiągać dobrych pozycji w wynikach. Jakie więc znaczenie dla SEO mają treści na stronie internetowej? Na to pytanie znajdziecie odpowiedź w poniższym tekście. Rola treści na stronie – dlaczego są tak ważne? Unikalność tekstu jest tutaj najważniejsza. Jeśli własnoręcznie tworzymy treści na naszą witrynę musimy pamiętać, że im bardziej unikalny będzie tekst, tym nasza strona będzie mocniej doceniana przez Google. Jeśli chcemy, aby nasza witryna…

css

Projektowanie stron internetowych wymaga korzystania z wielu narzędzi wpływających na ich funkcjonalność czy prezencję. Podczas tworzenia wyglądu strony wykorzystuje się jeden z języków, który nosi nazwę CSS. Czym jest i na czym się skupia? O tym dowiecie się w dalszej części tego tekstu. Czym jest język CSS? CSS, czyli kaskadowe arkusze stylów to skrót od angielskiej nazwy Cascading Style Sheets. Język ten wykorzystywany jest do opisu układu elementów znajdujących się na stronie internetowej WWW. Za jego pomocą możemy zdefiniować wiele parametrów podczas projektowania strony takich jak: rodzaj czcionek, kolor tła czy wyrównanie elementów na stronie. Arkusze stylów języka CSS to…

paginacja

Sklepy internetowe mają z reguły jedną wspólną cechę. Na tego typu witrynach znajdziemy tysiące produktów wraz ze zdjęciami, które po prostu nie mieszczą się na jednej stronie. Dlatego też w przypadku sklepowych stron internetowych używane jest stronicowanie. Nawet tak mały z pozoru szczegół ma wpływ na to jak strona będzie odbierana przez roboty Google, i od tego będzie również zależeć jej użyteczność. Wszystko to w rezultacie przenosi się na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czym jest paginacja stron? Paginacja to nic innego jak stronicowanie. Treść znajdująca się na stronie jest podzielona i umieszczana na innych podstronach. Treścią tą może być…

voice search

Wyszukiwanie głosowe Voice Search powoli staje się najpopularniejszą metodą wyszukiwania treści w Internecie. Dużą zasługę w tym wszystkim ma chociażby Asystent Google, który od początku 2019 roku potrafi mówić także po polsku. Metoda wyszukiwania treści w ten sposób jest bardzo wygodna i szybka. Jak wpływa to na pozycjonowanie stron? W jaki sposób zoptymalizować SEO pod względem Voice Search? O tym dowiedzie się czytając ten tekst. Voice Search – czym jest? W dzisiejszych czasach konsument jest coraz wygodniejszy, dlatego też z Voice Search korzysta się coraz częściej. Czym zatem jest ta technologia? Jest to narzędzie, które pozwala na wyszukiwanie interesujących treści…

remarketing google ads

Reklamy znajdziemy na każdej stronie internetowej i nie ma co ukrywać, żaden z internautów za nimi nie przepada. Jednym z głównych powodów niechęci do reklam jest najczęściej nieodpowiednio dostosowany komunikat do profilu i potrzeb odbiorcy. W momencie kiedy wyświetlają nam się rzeczy, które ostatnio poszukiwaliśmy to jasne jest to, że na taką reklamę zwrócimy uwagę, zainteresujemy, a nawet przejdziemy na stronę do której kieruje. Dlatego też coraz popularniejszy wśród marketerów jest remarketing. Główną cechą remarketingu jest dopasowanie wyświetlanych spersonalizowanych komunikatów osobom przeglądającym sieć. Co to jest remarketing? Każdy użytkownik internetu zna ten moment, kiedy po wizycie w sklepie online przez…

menu okruszkowe

Breadcrumbs to nic innego jak okruszki, a bardziej menu okruszkowe. Oczywiście w kwestii pozycjonowania są one bardzo ważne. Co jednak można powiedzieć o breadcrumbs menu w kwestii SEO? Jak można się domyślać, jest to bardzo ważny element pozycjonowania. Warto poznać je bliżej, by osiągać jeszcze lepsze wyniki w wyszukiwarkach takich jak na przykład Google. Breadcrumbs to specjalna ścieżka, którą dodaje się do mapy witryny. Jej poszczególne elementy są zawsze oddzielone specjalnymi separatorami. Co ważne, każda z części może być klikalna, aby nasz czytelnik mógł odwiedzić konkretną część tego menu. Tak zwane okruszki, czyli breadcrumbs zaczynają się od strony głównej, a…

w sklepie online

Oto druga część podpowiedzi, co zrobić, by zwiększyć sprzedaż w sklepie online poprzez właściwą prezentację produktów. Pozwól klientowi na sprawdzenie najmniejszych detali, czyli dobrej jakości zdjęcia w sklepie online Zdjęcia to kluczowy element prezentacji produktu w sklepie internetowym. Wiedząc, że klient najbardziej obawia się tego, że to, co dostanie w paczce z Twojego sklepu, będzie dla niego niesatysfakcjonujące, spraw, by miał jak najmniej takich wątpliwości. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia swoich produktów. Daj klientowi możliwość przybliżania i oglądania detali. Szczególnie będzie to istotne przy produktach, w których detale są bardzo istotne, takich jak meble, sprzęty czy ubrania. Dobrej jakości zdjęcia…

fanpage

Coraz częściej działamy na Facebooku – nie tylko po to, by znaleźć znajomych, ale także w celach biznesowych. Co więcej – coraz częściej działamy międzynarodowo. I na Facebooku możemy to robić na przynajmniej dwa sposoby – korzystając z opcji wielojęzycznego fanpage’a albo prowadząc wiele stron na Facebooku w różnych językach. Obie te opcje mają swoje zalety i wady. Jakie? I jak wpływają na to, który sposób międzynarodowego działania na Facebooku wybrać? Wielojęzyczny fanpage – co to takiego? Opcja wielojęzycznego fanpage’a oferowana przez Facebook pozwala na tłumaczenie na bieżąco zamieszczanych postów na inne języki. Włącza się ją w ustawieniach, zaznaczając opcję…

wyszukiwanie obrazem w Google

Czasem poszukujemy czegoś konkretnego, a nie umiemy do końca tego nazwać. Doskonale wiemy, jak to coś wygląda, mamy to przed oczami albo w rolce aparatu czy też jesteśmy zainspirowani jakimś rysunkiem lub obrazem, ale nie potrafimy opisać go słowami. Naprzeciw właśnie takim problemom wychodzi wyszukiwanie obrazem w Google Grafika. Warto zapoznać się z tym, jak to internetowe narzędzie może nam pomóc na co dzień. Czym jest i na czym polega wyszukiwanie z Google Grafika? Wyszukiwanie obrazów dokonuje się nie poprzez wpisanie określonej frazy w okienko wyszukiwarki, a poprzez umieszczenie w miejscu wyszukiwania obrazu – zdjęcia, rysunku, generalnie – grafiki. Co…

pozycjonowanie stron

Stworzona witryna internetowa naszej firmy to tylko początek naszej “przygody” z reklamą biznesu w sieci. Tak naprawdę nawet najpiękniejsza strona nie pomoże naszemu przedsiębiorstwu, jeśli nie będzie widoczna w wyszukiwarkach. Niestety proces pozycjonowania mający na celu zwiększenie widoczności naszej witryny po wpisaniu konkretnych fraz jest czasochłonny. Dlaczego pozycjonowanie stron tyle trwa? Postaramy się odpowiedzieć na to nurtujące wiele osób pytanie. Nie da się tak naprawdę określić dlaczego pozycjonowanie stron internetowych tyle trwa, ponieważ wszystko zależy od danej domeny oraz konkurencyjności. Przede wszystkim strona musi posiadać dobrze zoptymalizowane treści, które będą zawierały odpowiednio przygotowany tytuł, nagłówki. Rzecz jasna, słowa kluczowe muszą…

sklepie online

Jak prezentować produkty w sklepie tradycyjnym wiadomo od dawna. Sporo poradników powstało na ten temat i każdy wie, że produkty na wysokości wzroku sprzedają się najlepiej, a na pobudzenie sprzedaży dobrze działa energiczna muzyka. Takie elementy wspierania wzrostu sprzedaży niestety nie sprawdzą się w przypadku sklepu internetowego. Jak zatem prezentować produkty w sklepie online, by zwiększać wyniki sprzedaży? Oto kilka wskazówek. Zastanów się, komu chcesz sprzedać, czyli dostosowanie opisów produktów do klientów Tworząc swój sklep internetowy i wstawiając do niego kolejne produkty, warto zastanowić się, kto będzie te produkty oglądał i czytał ich opisy. Inaczej są skonstruowane opisy dla sklepu…

link building

Link building (po polsku – linkowanie) to jeden z kluczowych elementów, wspierających pozycjonowanie strony internetowej w sieci. Jakich błędów przy wykorzystywaniu tego narzędzia pozycjonowania należy unikać? Czym jest link building? Link building to działania zmierzające do zwiększenia liczby wejść na pozycjonowaną stronę internetową. Może to zostać wykonane poprzez linki wewnętrzne, czyli umiejscowienie na witrynie linków do innych podstron serwisu, co ułatwia nie tylko użytkownikom, ale i robotom Google poruszanie się po witrynie, a dodatkowo ma pozytywny wpływ na pozycję linkowanej podstrony w wyszukiwarce. Drugi typ linkowania to linki zewnętrzne. Więc takie, które znajdują się na zewnętrznych stronach internetowych, odsyłające do…

marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny – co kryje się pod tym tajemniczym pojęciem? Czy to jakaś specyficzna forma promowania swoich produktów lub usług czy to jednak znane już użytkownikom Internetu rozwiązanie? Jakie są przykłady takiego marketingu? A jakie są jego zalety? Czym jest marketing afiliacyjny? Marketing afiliacyjny to promocja własnej działalności w Internecie poprzez delegowanie działań marketingowych na inne podmioty. Zadaniem niezależnych partnerów w marketingu jest sprowadzenie na reklamowaną witrynę internetową użytkowników. Oczywiście w zamian za umówione wynagrodzenie, oferowane za ich efektywność. Głównym założeniem marketingu afiliacyjnego jest to, że partner dysponuje ruchem internetowym, który kierowany powinien być na stronę zlecającego reklamę. Marketing afiliacyjny…