KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

biznes w internecie

Jak wiadomo, czasy łatwe nie są. Niemal każda firma cierpi w związku z kolejnymi lockdown’ami i ograniczeniami. A nawet ci, którzy mogą być otwarci, widzą wyraźny spadek ilości klientów. Nie należy jednak siedzieć i płakać – trzeba działać! A najlepszym sposobem jest promować biznes w Internecie. Jak się jednak od tego zabrać? Większość firm ma chociaż podstawową stronę internetową, ale na nic się ona nie przyda, jeśli nie żyje ona własnym, dynamicznym życiem. A i to jest tylko jednym z elementów e-marketingu. Zadbaj o swoją stronę internetową Zacznijmy od podstaw. To Twoja wizytówka, biuro i sklep w jednym. Musi być…

hosting

Bierzesz do ręki książkę. Okładka jest wykonana tandetnie, a grafika trąci myszką, ale nie zniechęca Cię to, bo polecił Ci ją znajomy. Na szczęście fabuła jest naprawdę wciągająca, autor pisze intrygująco i oryginalnie. Zaczynasz zapadać się w jego świat i nagle okazuje się, że brakuje jednej strony. A kolejne wypadają, do tego atrament w wielu miejscach jest wyblakły i utrudnia czytanie. Nie brzmi super, prawda? Podobnie ma się rzecz ze stronami internetowymi. Oczywiście najważniejsza jest oryginalna treść, ale bez solidnej podstawy zapewniającej dobre działanie będzie ona bezużyteczna. I to nie tylko z punktu widzenia użytkowników. Google dokładnie sprawdza jakość działania…

opisy podobnych produktów

Koszmar każdego dużego sklepu internetowego. Im bardziej rozbudowana oferta, tym większe prawdopodobieństwo, że wiele przedmiotów będzie do siebie bardzo zbliżonych. Będą różnić się kolorem, wielkością czy szczegółami specyfikacji technicznej, ale to wszystko szczegóły. A do tego to zazwyczaj nie dwa produkty, lecz kilka lub kilkanaście. A nie jest tajemnicą, że wszystkie opisy podobnych produktów powinny być unikalne ze względu na algorytm Google, jak i zadowolenie klientów. Jak jednak tego dokonać i nie zwariować? Przecież nawet najbardziej kreatywny copywriter wpadnie w rytm i szybko straci pomysły. Zadanie nie jest łatwe, ale można je sobie ułatwić. Wejdźmy w temat głębiej. Dlaczego kopiowanie…

struktura kategorii

Znasz to uczucie, gdy wchodzisz do sklepu i nie możesz nic znaleźć? Krążysz między półkami, dokładając kolejne produkty, ale znalezienie odpowiedniego działu zajmuje wieki i w efekcie podróżujesz od jednego krańca sklepu do drugiego albo znowu prosisz obsługę o pomoc. To efekt złego planowania i podziału produktów lub oznaczenia alejek. W dobrze urządzonym sklepie klienci poruszają się intuicyjnie i bezbłędnie znajdują to, czego szukają (oraz to, co chce im sprzedać sklep). Podobnie ma się rzecz ze sklepami internetowymi i ogólnie stronami. Odpowiednia struktura kategorii ma ogromny wpływ na pozycje w wynikach wyszukiwania oraz ruchu użytkowników. Struktura kategorii, a wyszukiwarki Odpowiednia…

jak zdobyć klientów na instagramie

Demografia w mediach społecznościowych nieustannie się zmienia. Choć Facebook nadal jest niekwestionowanym królem, to zainteresowanie i aktywność osób między 20 i 30 rokiem życia mocno przesuwa się na Instagrama (który zresztą należy do Facebooka). Instagram jest „mniej wymagający”, lżejszy, bardziej skupiony na pozytywnej stronie życia. A ze względu na większe skupienie na urządzeniach mobilnych, towarzyszy użytkownikom w bardziej prywatnych chwilach. Jednocześnie sprzyja „wpadnięciu na chwilę” i przejrzeniu kilku zdjęć. Stawiając na materiały wizualne, jest wymarzonym miejscem, aby nawiązać kontakt z klientami, zdobyć nowych i pokazać swoje usługi lub produkty. Jak to zrobić? Jak działa Instagram? Instagram to platforma, która opiera…

skuteczność kampanii reklamowych na fb

Nikt nie wątpi w skuteczność kampanii reklamowych na FB. To tam Internauci spędzają najwięcej czasu, a gromadzone dane pozwalają dostosować materiały do zainteresowań i potrzeb potencjalnego klienta. Znanych jest wiele przypadków wypromowania marki od zera jedynie przy pomocy kampanii na Facebooku lub znaczącego wzrostu sprzedaży przy użyciu stosunkowo niewielkich kosztów. FB to raj dla reklamodawcy, gdyż pozwala mu wchodzić w interakcje z potencjalnym klientem, który… akceptuje reklamy. Jednak nawet z bogactwem informacji i użytkownikach, stworzenie skutecznej kampanii nie jest prostym zadaniem. A właściwie jak poznać, że jest ona skuteczna? Wbrew pozorom może to przysporzyć sporo problemów, przyjrzymy się więc temu…

modele atrybucji google ads

Jeśli zdążyłaś lub zdążyłeś już zapoznać się nieco z Google Ads, to wiesz, że wiele parametrów i statystyk można ustawić zupełnie inaczej, niż w standardzie. Pierwsze kampanie uruchamia się zazwyczaj przy minimalnej ilości kliknięć, starając się niczego nie zepsuć i nie namieszać. Nic w tym złego – na początek dobrze jest poznać podstawowe mechanizmy działania platformy i się z nimi oswoić. Z czasem jednak warto zagłębić się bardziej i skorzystać z możliwości Google Ads, gdyż to właśnie indywidualne dopasowanie danych jest kluczem do sukcesu. Jednym z takich parametrów są modele atrybucji Google Ads. Co to takiego? To klucz, wedle którego…

tiktok

Szansa na to, że jeszcze nie słyszałeś o Tiktoku, jest nieduża. Za to całkiem możliwe, że ta aplikacja wydaje Ci się obca, tajemnicza, a może niszowa. Nic bardziej mylnego! Po prostu nie jesteś częścią grupy docelowej aplikacji. Niemal połowa jej użytkowników to ludzie między 16, a 24 rokiem życia, a twórcy od początku skupili się na nastolatkach. I zrobili to skutecznie – aplikacja może pochwalić się dwoma miliardami (!) pobrań i imponującą liczbą ośmiuset milionów aktywnych użytkowników. Tym samym pod względem popularności deklasuje choćby LinkedIna, Pinteresta czy Twittera. Co więcej, w ostatnim czasie rośnie też liczba starszych użytkowników. Jeśli chcesz…

jak skontaktować się z fb

Zastanawiasz się jak skontaktować się z FB? Specjaliści KoboSystem śpieszą z podpowiedzią jak to zrobić! Kontakt z serwisem Marka Zuckerberga potrafi być naprawdę frustrujący. Zaświadczy o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował załatwić jakąś sprawę związaną z błędem Facebooka lub dowiedzieć się czegoś, czego nie uwzględniono w najczęściej zadawanych pytaniach. Telefon? Zapomnij! Chat lub email? Prywatni użytkownicy nie mogą liczyć nawet na to. Można zgłosić problem i go opisać, a potem… cierpliwie czekać. Czasem kilka godzin, czasem dłużej. Nierzadko nasza prośba zostaje rozpatrzona negatywnie, a dopiero po odwołaniu (bez dodatkowych wyjaśnień) problem łaskawie jest brany pod lupę. Reklamodawcy są na szczęście…

słowa kluczowe w google ads

Google Ads to jedna z najpopularniejszych form reklamy naszego biznesu. Nie powinno to nikogo dziwić. Odpowiednio skonstruowana kampania reklamowa zapewnia dobrą widoczność firmy w wyszukiwarce. Warto wiedzieć jak dobrać słowa kluczowe w Google Ads tak, aby rzeczywiście skuteczność reklamy była wysoka. Większość osób szukając informacji na temat produktu lub usługi sprawdza Google. W końcu to najpopularniejsza wyszukiwarka. Oczywiście, możemy skorzystać z pozycjonowania, które dzięki dobrym działaniom skutecznie wywinduje naszą stronę na topowe pozycje. Ma to jednak pewien minus – SEO wymaga cierpliwości. Na wyniki trzeba czekać. Dlaczego warto skorzystać z Google Ads. Szczególnie wtedy, kiedy na przykład sprzedajemy produkt sezonowo.…

instrukcja zakładania wizytówki google moja firma

Google ułatwia nam życie, pozwalając na sprawne wyszukiwanie informacji, ale jego potęga sprawia, że może dyktować warunki. Nie od dziś informatyczny gigant „zachęca” do korzystania ze swoich usług w sposób co najmniej zdecydowany. Tak jest również w tym przypadku. Jeśli chcesz promować biznes w sieci, to wizytówka Google Moja Firma jest absolutną koniecznością. Po pierwsze jej posiadanie jest jednym z kluczowych czynników przy pozycjonowaniu strony. Po drugie, Google coraz bardziej promuje wyszukiwanie lokalne (near me), a jego podstawą są mapy i właśnie wizytówka, która może być czytelnie wyświetlana w widocznym miejscu. Gdyby tego było mało, to pozwala zbierać opinie i…

czynniki seo on-site

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to bardzo kompleksowy, wieloskładnikowy proces. Nie ma tu skutecznej drogi na skróty – musisz zadbać o jakość treści na samej stronie, dostosowanie jej do preferencji wyszukiwarki, metadane – to tak zwane działania on-site. To jednak nie wszystko. Kiedy Twoja strona jest już warta odwiedzenia, musisz zaprowadzić do niej użytkowników i „crawlery” Google. Tu przydają się inne strony, social media i influencerzy. Wszystkie działania, mające poprawić Twoje SEO prowadzone poza stroną zaliczamy do czynników off-site. Tylko działając na obu polach, możesz liczyć na sukces i wysokie miejsca na listach wyszukiwania. Omówimy dziś najważniejsze czynniki SEO on-site i…

google merchant center

Osoby, które zarządzają, bądź planują zarządzać kampaniami eCommerce w Google Ads powinny zapoznać się z Google Merchant Center. Narzędzie pomaga w stworzeniu kampanii w Google Shopping, gdzie wykorzystuje się reklamy produktowe. Oprogramowanie jest przygotowane tak, aby zoptymalizować karty produktowe. Finalnie rozwiązanie to ma pomóc we wzroście sprzedaży produktów, dla których prowadzimy kampanię reklamową. Osoby prowadzące biznes w sieci, a konkretniej zajmujący się działaniami e-commerce doskonale wiedzą jak ważne jest wykorzystywanie Google’a do promowania produktów. Nic w tym dziwnego. Przecież większość z nas, jak nie każda osoba korzystająca z Internetu, aby wyszukać jakiś produkt korzysta z najpopularniejszej wyszukiwarki. Warto zauważyć, że…

oceny produktów

Jaki wpływ mają oceny produktów na podejmowane przez konsumentów decyzje zakupowe? Każda osoba przed dokonaniem zakupu stara się uzyskać o jakimś produkcie jak najwięcej informacji. Nic w tym dziwnego – w końcu nikt z nas nie chce kupić przysłowiowego kota w worku. Dlatego też przedsiębiorca powinien starać się uzyskać jak najwięcej opinii na temat oferowanego produktu. W czym one pomogą? Podpowiadamy. Można rzec – kto nigdy nie przeczytał opinii/recenzji produktu przed zakupem niech pierwszy rzuci kamień. Zapewne takich osób będzie niewiele, bo wiem większość z nas woli upewnić się, że to, co kupuje jest czymś dobrym, rzeczą sprawdzoną przez innych…

reklama na youtube

Sposobów na promocję naszego przedsiębiorstwa jest wiele. Jedne są mniej skuteczne, drugie wręcz przeciwnie. Tak czy inaczej – wszystko zależy od rodzaju działalności, jaką wykonujemy. Niezmiernie jednak jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest reklamowanie usług czy produktów za pomocą materiałów wideo. Oczywiście, najpopularniejszym serwisem streamingowym w Internecie jest YouTube. Na łamach tego portalu umieszczane są materiały różnego rodzaju. W tym też reklamy, które najczęściej wyświetlają się użytkownikom przed wybranym przez nich filmikiem. YouTube jako miejsce reklamujące nasze usługi? To może się udać, o ile podejdziemy do tego tematu z rozwagą. W tym tekście dowiecie się, czy reklama na YouTube to…

analytics 4

Tego, że Google Analytics już od dłuższego czasu trąciło myszką, nie trzeba mówić nikomu, kto zawodowo zajmuje się marketingiem w Sieci. Zmiany w zachowaniu użytkowników, a przede wszystkim sposobie, w jaki korzystają oni z Internetu powodowały, że wyniki i kampanie powoli zaczynały mijać się z rzeczywistością. Błędem byłoby jednak sądzić, że Google nie wie, co się dzieje. Od ponad roku testowano usługę Google APP + WEB, które po wyjściu z fazy beta nazwano oficjalnie Google Analytics 4. I od razu narobiło sporo zamieszania. Nie jest to bowiem dodatek ani drobna aktualizacja, ale całkowicie nowe narzędzie, oparte na silniku dostosowanym do…

koniec reklam w gmailu

Brzmi groźnie, prawda? Od 1 lipca 2021 roku usługa Gmail Ads zostanie wyłączona. Wielu reklamodawcom z pewnością napsuje to krwi, jednak pragniemy was uspokoić. Nie będzie Gmail Ads, ale reklamy w Gmailu nadal będą. Jak to możliwe? Google wie co robi i choć ceni satysfakcję użytkowników, to z pewnością nie zamierza rezygnować z niemałego źródła przychodu, jakim są reklamy w popularnej skrzynce pocztowej. Jednocześnie gigantowi z Kalifornii bardzo zależy na promowaniu reklam na innych platformach z jego bogatego portfolio. Dlatego w ramach unifikacji zarządzanie reklamami z Gmaila trafi do platformy Discovery Ads. To jednak nie tylko proste przenosiny, bowiem funkcje…

pozycjonowanie strony internetowej

Potrzebujesz pigułki wiedzy na temat pozycjonowania, ale nie wiesz, skąd zacząć? Przedstawiamy słownik widoczności w sieci. Bez znajomości tych pojęć nie masz co myśleć nad dobrą pozycją w wyszukiwarce! A Anchor Z angielskiego oznacza to kotwicę. Oznacza tekst na stronie, który jest odnośnikiem do innych treści czy witryn. Algorytm Złożony program komputerowy, którego używają silniki wyszukiwarek internetowych. Dzięki nim strony odnajdują się na danych wynikach wyszukiwania ze względu na ich efektywność i wiarygodność. B Backlink Inaczej inbound link lub po polsku linki przychodzące. Kiedy umieszczamy na witrynie link spoza niej, to stosujemy backlinki. B2B Business to business – w seo…

promocja sklepu internetowego

Promocja sklepu internetowego – jak zacząć, na co zwrócić uwagę…? To tylko niektóre z pytań, które zadaje sobie każdy przedsiębiorca prowadzący sklep internetowy. Każda osoba, która prowadzi biznes chce, aby jej usługi były popularne. W Internecie znajdziemy miliony sklepów i każdy z nich chciałby mieć jak najwięcej klientów. Jeśli chcemy, aby w naszym sklepie internetowym panował ruch, musimy zwrócić na niego uwagę, a najlepszym sposobem na to jest oczywiście reklama. Gdzie jednak najlepiej reklamować sklep, tak, żeby codziennie zyskiwać setki, a nawet tysiące klientów dziennie? Zakładając e-sklep musimy pamiętać o tym, że nawet efekty reklamy nie przyjdą z dnia na…

zakupy przez Internet

Zakupy przez Internet – jak zachęcić konsumenta, żeby stał się naszym klientem? W sieci istnieje już ogromna ilość sklepów internetowych. Oczywiście wiele przedsiębiorstw idzie z duchem czasu i przenosi swoje usługi do wirtualnego świata. Niestety, nadal duża grupa obawia się zakupów przez Internet. Jak przekonać konsumenta do spróbowania tej formy nabywania towarów i usług? Przeglądając raporty i statystyki można dojść do wniosku, że najczęściej ze sklepów internetowych korzystają osoby w wieku 30 – 50 lat. W przypadku płci nie ma praktycznie żadnych różnic. Według analiz 51 % to kobiety, 49 % mężczyźni. Warto jednak zagłębić się w problem związany z…

pop-upy

Wszyscy doskonale znamy wyskakujące okienka, które zazwyczaj irytują i zamiast czytać treść szukamy przycisku, aby tak zwany pop-up wyłączyć. Oczywiście, nie warto z nimi przesadzać, ale często mogą być pomocne. O ile, rzecz jasna będziemy używali ich z głową. Nie lubimy reklam, a już tych irytujących, które wyskakują w najmniej odpowiednim momencie wręcz nienawidzimy. Dlatego też Polska jest na drugim miejscu jeśli chodzi o używanie AdBlocka, a więc wtyczki, która blokuje wyskakujące okienka i ogólnie grafikę, która zawiera treści reklamowe. Stosowanie tej formy wsparcia marketingowego na przykład naszego sklepu internetowego jest bardzo ryzykowne, aczkolwiek może też przynosić fajne rezultaty. Zbyt…

sklep internetowy

Coraz więcej firm rozwija swoją działalność przenosząc ofertę do internetu. To naturalna kolej rzeczy, gdyż ludzie przyzwyczaili się do zakupów w sieci. Dlatego, jeśli zastanawiasz się jak założyć sklep internetowy w tym artykule znajdziesz kilka wskazówek i sugestii. Od czego zacząć? W skrócie od tego, co powinniśmy robić rozwijając biznes, a więc od planowania. Możemy wybrać abonament, czyli stałą, miesięczną opłatę, w skład której wchodzić będzie przede wszystkim obsługa techniczna naszego sklepu, w tym domena, hosting, aktualizacje CMS-a (systemu zarządzania treścią, który pozwala uniknąć potrzeby znajomości języka programowania). Czasami przedsiębiorstwa oferują również wsparcie w postaci działań związanych z pozycjonowaniem i…

customer lifetime value

Wartość życiowa klienta – brzmi to dość… dziwnie, ale jest to niezwykle ważne, kiedy prowadzimy sklep internetowy. Dzięki temu dowiemy się między innymi jakie przychody możemy osiągnąć za sprawą dobrych relacji z klientami. Sprawdźmy, czym jest CLV (customer lifetime value), co mówi nam wartość, a także jak ją obliczyć. Wiemy już co oznacza skrót CLV. Dzięki średniej wartości życiowej klienta dowiemy się jakie techniki marketingowe wprowadzić, aby sprzedaż w naszym sklepie znacznie wzrosła. Oczywiście wartość życiowa klienta nie oznacza… jego wieku. CLV można porównać do cyklu życia produktu. O tym jednak za chwilę. Nie od dziś wiadomo, że lojalni klienci…

porzucony koszyk

Czasami mogło zdarzyć się nam dodać coś do koszyka w internetowym sklepie i… nie dokonać finalnie zakupu. Oczywiście zdarza się to wielu osobom. Niektóre statystyki mówią nawet o tym, że 70 % transakcji nie dochodzi finalnie do skutku. Dlaczego tak się dzieje? Niestety, wielu przedsiębiorców od dawna zadaje sobie to pytanie, jednak powodów może być bardzo dużo. Błahe problemy, które finalnie okazują się porzuceniem koszyka Kłopotów z realizacją zamówienia może być kilka. Czasami nawet trudno na nie wpaść. Przykłady? Klient chce sfinalizować transakcję, ale zauważa niezgodność z ofertą, bądź wysokie koszty dostawy. Może to być również brak towaru, o którym…

linkedin

LinkedIn, czyli taki… Facebook dla firm. Dlatego też przedsiębiorstwa powinny wręcz obowiązkowo posiadać tam swoją wizytówkę, gdyż ten portal społecznościowy skupia wielu managerów, właścicieli przedsiębiorstw oraz ogólnie osoby związane z biznesem. Tak naprawdę odpowiednie prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn może być dla firmy w pewnym stopniu formą reklamy, dzięki której można zdobyć kolejnych klientów. Dlaczego więc nie spróbować? LinkedIn dla firmy. Jak zacząć? Przede wszystkim należy założyć swoje prywatne konto, gdyż dzięki niemu będziemy mogli zarządzać profilem firmowym. Jest to też tak naprawdę nasze CV on-line, dlatego warto takowe posiadać i nawiązywać kontakty z przedsiębiorcami oferującymi podobne usługi – by…