KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

Nie stanowi większej tajemnicy fakt, że działania SEO muszą być wykonywane kompleksowo i konsekwentnie, aby przyniosły oczekiwany efekt. Na nic się zdadzą pojedyncze zrywy i wpisy blogowe tworzone „na czuja” – pochłonie to czas i środki, a Google nie zwróci na nas najmniejszej uwagi. Dopiero regularna praca poprzedzona wnikliwą analizą konkurencji i zainteresowań klientów oraz solidne przygotowanie teoretyczne pozwoli nam osiągnąć wysokie pozycje i zbudować wiarygodność strony. To jednak nie wszystko. Aby cały proces przebiegał optymalnie, należy go na bieżąco obserwować. Właśnie tym jest monitorowanie stron WWW. Analizując zachowania użytkowników związane z naszą stroną i powodzenie działań SEO, możemy je…

SEO dzielimy głównie na dwie kategorie – pozycjonowanie organiczne oraz płatną promocję w Google Ads. Specjaliści mają podzielone zdanie jeśli chodzi o skuteczność tych metod. Jedni z nich twierdzą, że wybór płatnej promocji jest skuteczniejszy. Inni natomiast mówią, że staromodny sposób promowania witryny przynosi lepsze i długotrwałe efekty. Pozycjonowanie organiczne Pozycjonowanie organiczne, zwane też naturalnym, to sposób promocji stron w wyszukiwarce Google. Mowa tutaj o naturalnych wynikach, czyli pozycjach, które znajdują się zaraz pod opłaconymi reklamami Google lub Google Maps. Pozycjonowanie organiczne sprawdza się w przypadku mniej wyszukiwanych fraz, w których przypadku Google Ads nie funkcjonuje. Pozycjonowanie organiczne tyczy się…

Bezpieczeństwo strony w internecie – zastanawiasz się, co musisz zrobić? Boisz się, że niewystarczająco dbasz o dane swoich użytkowników? Wiedz, że wpadki w tej dziedzinie zdarzają się najlepszym. Niedawny przypadek Twittera uczy, że zabezpieczenia witryny są tak silne, jak najsłabsze ogniwo całej układanki. Najczęstsza przyczyna włamań na stronę Wg danych ze strony https://www.cybintsolutions.com około 95% włamań w sieci zostało spowodowanych przez akcję i błąd użytkownika. Co do takich incydentów się zalicza? Kliknięcie w zawirusowany link Przypięcie dysku zewnętrznego nieznanego pochodzenia Stworzenie zbyt łatwego hasła Mimowolny bądź celowy kontakt z włamywaczami Ten ostatni przypadek będzie tematem niniejszego artykułu. Co gdy, nawet…

Audyt już sam w sobie jest czymś, co pozwala skontrolować wyniki działań i ewentualnie wskaże nam nieprawidłowości. Nikt nie jest idealny i zdarza się każdemu popełniać jakieś błędy. Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Właśnie w takich momentach przydatny będzie audyt SEO, a także późniejsza optymalizacja, czego wynikiem będzie (oczywiście jeśli do uwag się zastosujemy) przyrost ruchu z wyszukiwarek. Wiemy już, że audyt SEO jest ważny. Warto przy okazji wiedzieć, na jakie pytania odpowie nam przeprowadzone działanie kontrolne. Jeśli uważamy, że działania związane z pozycjonowaniem jakie stosujemy nie do końca nam odpowiadają warto zlecić tak zwany audyt SEO. Dzięki niemu…

E-mail marketing pozwala na wykorzystywanie poczty elektronicznej do komunikowania się z potencjalnymi klientami. Mowa między innymi o newsletterze, czy też reklamach, które otrzymujemy na skrzynkę. Nasuwa się pytanie, czy działania związane z e-mail marketingiem mają jeszcze sens? Warto zastanowić się również nad kolejną kwestią. Czy ten rodzaj reklamy może pomóc nam w pozycjonowaniu, a więc SEO naszej firmy? Odpowiedź jest bardzo krótka i treściwa – tak, zdecydowanie może. Warto jednak dowiedzieć się w jaki sposób e-mail marketing pomoże naszemu SEO. Czym jest e-mail marketing? Jak sama nazwa mówi, jest to działanie, które wykorzystuje pocztę e-mail do komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwem, a…

Jeżeli szukasz sprawdzonego sposobu na promocję marki w mediach zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych, to artykuł sponsorowany sprosta Twoim wymaganiom. Czemu? Jego treść nie odbiega od standardów dziennikarskich, dzięki którym tekst niesie ze sobą wartość merytoryczną. Zbuduj wizerunek firmy dzięki nim, a zyskasz wielu wiernych klientów. Czym jest artykuł sponsorowany? To jedna z najstarszych form reklamy, której historia sięga początków kapitalizmu i popularnej wtedy prasy drukowanej. Już w tamtych czasach w gazetach pojawiały się obszerne artykuły sponsorowane. Nie odbiegały swoją formą od pozostałych części wydania, dzięki czemu łatwo docierały do odbiorców – potencjalnych klientów. Dzisiaj wygląda to całkiem podobnie. Na…

Jak skutecznie trafić do klienta w okolicy? Można (i często warto) oczywiście postawić na płatne reklamy, lecz nie mogą one być podstawą. Solidnym fundamentem powinno być właśnie lokalne pozycjonowanie, pozwalające dotrzeć precyzyjnie i niezwykle skutecznie do potencjalnych klientów. Sprawdza się ono szczególnie dobrze w przypadku miejsc wymagających fizycznej wizyty – warsztatów samochodowych, zakładów fryzjerskich czy kosmetycznych, szkół językowych, restauracji itd. Jeżeli konkurujesz przede wszystkim z firmami w promieniu kilku – kilkunastu kilometrów, to nie znajdziesz lepszego sposobu na wypromowanie swojej strony. Co ważne, dzięki polityce Google masz spore szanse na dobre pozycje, jeżeli zadbasz o wysokiej jakości treści i odpowiedni…

Retargeting to tak naprawdę jedna z wielu form reklamy w sieci www. Przede wszystkim warto znać znaczenie słowa targetowanie, które w przypadku pozycjonowania i ogólnie marketingu oznacza grupę docelową. Krótko mówiąc, są to konkretne osoby, które powinny dotrzeć do naszej witryny, aby zainteresować się produktem. Nie trudno więc domyślić się, że retargeting jest niczym innym, jak próbą dotarcia do potencjalnych klientów raz jeszcze. Jeśli więc dana osoba odwiedziła naszą witrynę, działania remarketingowe mają pomóc nam w tym, by taka grupa klientów ponownie zainteresowała się naszym produktem na tyle, by znów sprawdzić ją na stronie www. Każdy z nas na pewno…

Właściciele sklepów internetowych muszą wiedzieć, że nie tylko bogata oferta jest ważna, jeśli chodzi o sukces w biznesie e-commerce. Istnieje jeszcze wiele bardzo ważnych czynników, które mogą wpłynąć na powodzenie, a także możliwość wybicia się przed szereg. Dobrze wszyscy wiemy, że konkurencja jest ogromna i, co ważne “nie śpi”. Dlatego należy cały czas mieć na uwadze stały rozwój. Nie tylko asortymentu, czy działań marketingowych, ale również technicznych kwestii związanych ze stroną sklepu internetowego. Przedsiębiorca, który chce sprawnie rozwijać swój biznes w sieci musi pamiętać o kilku podstawowych czynnikach, które sprawią, że klienci bardzo chętnie będą wracali do sklepu. Mowa tutaj…

Marketing to pojęcie ogólne związane z promocją między innymi usług, lub produktów. Jedną z “odnóg” jest tak zwany real-time marketing, który już z samej nazwy (o ile znamy język angielski) może sugerować czym się zajmuje. W tym artykule przedstawione zostaną wszystkie informacje na temat tego rodzaju strategii reklamowej. Tłumacząc słowa z angielskiego możemy wyjaśnić znaczenie pojęcia w prosty sposób. Jest to marketing czasu rzeczywistego. Chodzi o wykorzystanie w celach promocyjnych jakiegoś popularnego, aktualnie występującego wydarzenia społecznego, bądź kulturalnego. Krótko mówiąc: dzieje się coś ciekawego, o czym mówi wiele osób, a my na podstawie tego wydarzenia tworzymy materiały marketingowe. Dzięki temu…

Jeżeli zastanawiałeś się, jak zmierzyć skuteczność swoich działań w internecie, to hasło konwersja jest tym, czego szukasz. Jak definiuje się ją? Na co zwrócić uwagę w mierzeniu jej? Czytaj dalej, aby się przekonać! Definicja konwersji Z angielskiego conversion – oznacza przekształcenie czegoś w coś. Dla przykładu: energia słoneczna to konwersja promieni słonecznych w ciepło i elektryczność. Ale jakie to ma przełożenie na Twój biznes? Kluczowe! W działaniach internetowych konwersja stanowi przełożenie zainteresowania Twoją firmą na realne korzyści. Wśród nich można wymienić zysk, zainteresowanie, zaangażowanie czy sposób kolportowania treści przez użytkowników. Konwersja – jak dobrze ją zmierzyć? Niektórzy sądzą, że wystarczy…

Co to jest newsletter? To rozsyłany drogą mailową biuletyn służący do utrzymywania regularnego kontaktu z klientem. Zawiera najnowsze informacje o Twojej firmie, produktach lub promocjach. Za pomocą newslettera buduje się więź z subskrybentami i przywiązanie do marki, jednak bardzo łatwo „przedobrzyć” i zmęczyć odbiorcę natarczywym przekazem. A nie ma nic gorszego niż regularne zapełnianie folderu ze spamem. Dowiedz się, jak skutecznie stworzyć newsletter, który przełoży się na sprzedaż. Określ swój cel Zastanów się, co chcesz osiągnąć, rozsyłając newsletter. Zwiększyć ruch na stronie, konwersje, czy może osiągnąć określony zysk? Nie można zrealizować wszystkich celów naraz. O ile da się pogodzić budowanie…

Kto stoi w miejscu ten się cofa. To mądre słowa, które można uznać za motywacyjne dla każdego przedsiębiorcy. Co ciekawe, idealnie pasują również do wizerunku firmy, bowiem także w tym przypadku panuje moda, która rzecz jasna cały czas się zmienia. Co prawda należy cały czas nawiązywać do historii marki, do jej tradycji i misji, jednak co jakiś czas należy odświeżać wizerunek, aby iść z duchem czasu. Tym właśnie jest rebranding. Na co zwracać uwagę podczas odświeżenia marki firmy? Odpowiedź znajduje się w dalszej części tego tekstu. Rebranding to nic innego jak szereg działań, które mają na celu zmianę postrzegania naszej…

Czy mówi Ci coś „FB Ads”? Choć rola poszczególnych portali społecznościowych się zmienia, to nie ulega wątpliwości, że Facebook nadal pozostaje centrum świata social mediów. To tu przeciętny internauta najczęściej wraca i najbardziej się uzewnętrznia, pozostawiają dobrowolnie mnóstwo danych. Nie ulega wątpliwości, że obecność na tej platformie i użycie jej do rozreklamowania swoich usług lub produktów jest prawie zawsze warte zachodu. Płatne reklamy na FB umożliwiają firmom każdej wielkości zdobywać klientów precyzyjnie jak nigdy wcześniej. Dla wielu przedsiębiorców jest to jedyny sposób, w jaki mogą się reklamować dzięki samodzielnemu dobieraniu budżetu. W tym artykule spróbujemy wyjaśnić, dlaczego są one skuteczne…

  Porzucone koszyki w sklepach internetowych, to problem większości przedsiębiorców. Jak często zostawiasz koszyk sklepowy w supermarkecie, żeby przyjrzeć się memom lub filmom ze śmiesznymi kotami? Pewnie rzadko. A zdarzyło Ci się w taki sposób stracić przedmioty z koszyka w sklepie internetowym? Nie bój się, jesteś w większości! Jak zapobiec takiemu obrotowi spraw? Oto strategie, dzięki którym to się uda. Czym są porzucone koszyki i czemu zdarzają się tak często? Porzucone koszyki to niezrealizowane zakupy w sklepach internetowych. Dzieje się tak z różnych powodów. W większości wina leży po stronie projektu sklepu. Zdarza się też, że produkty w wirtualnym koszyku…

Media społecznościowe dają nam nieograniczone wręcz możliwości promocji biznesu. Są oczywiście przy okazji świetną rozrywką, a także umożliwiają zdobycie wielu informacji z niezależnych źródeł. Oczywiście, z racji tego, że większość osób spędza wiele godzin każdego dnia przeglądając kolejne strony internetowe warto wykorzystać tego typu miejsca w celu reklamy firmy. Odpowiednio wykorzystana wiedza sprawi, że możemy pozyskać wielu klientów, którzy być może chętnie skorzystają z naszych usług, lub dokonają zakupu produktów z e-sklepu. W takim przypadku powinniśmy poznać tajniki Social Media Marketing-u. Wiele osób zajmujących się reklamą w mediach społecznościowych wprost może zasugerować, że przedsiębiorstwo, które nie posiada swoich profili tak…

Założyliśmy sklep internetowy, przygotowaliśmy estetyczną oprawę graficzną, intuicyjny interferj, oferujemy świetne produkty, a ruchu brak. Co poszło nie tak? Najprawdopodobniej klienci nie docierają do Twojego sklepu, gdyż nie pojawia się on na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Ale jak przebić się przez ogromną konkurencję z ugruntowaną pozycją na wszystkich popularnych zapytaniach? Skutecznym, choć pracochłonnym sposobem są frazy long tail. Słowa kluczowe long tail – co to jest? W największym skrócie są to długie (3-5 wyrazów), wąsko wyspecjalizowane frazy. Przekładem mogą być: „wygodny rower damski do 3000 zł”, „ile kosztuje dobry telefon” lub „zielone drewniane krzesła do ogrodu”. Ich nazwa pochodzi od…

Jeżeli masz chociaż podstawową wiedzę SEO i pozycjonowaniu, to z pewnością wiesz, że budowanie wiarygodności i autorytetu strony jest procesem żmudnym i czasochłonnym. Czasem trzeba czekać tygodniami, aby nasze działania zaczęły przynosić efekty, a dopiero ich suma po dłuższym czasie przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Niestety, efekty tej ciężkiej pracy można łatwo i błyskawicznie stracić. Wystarczy zmiana adresu URL, aby zniweczyć dotychczasowy trud i zaczynać cały proces od nowa. Na szczęście da się tego uniknąć – służy do tego przekierowanie 301. Co więcej, umiejętnie go używając, można znacznie poprawić wyniki i maksymalnie wykorzystać możliwości naszej domeny. Czym…

Znasz to? Dopieszczone strony na domenie sklepu czy bloga a użytkowników brak? Linkowanie wewnętrzne może Ci pomóc w rozwiązaniu tego problemu! Zastanawiasz się jak? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć, co zrobić. Co to jest linkowanie wewnętrzne? Pewnie często podczas czytania interesujących Cię treści natrafiasz na nie. Kryją się m.in. w opisach kategorii produktowych w Twoim ulubionym sklepie internetowym czy między słowami poczytnego bloga. Zauważasz je czasem? A może podążasz ich tropem po witrynie? Linki wewnętrzne odsyłają do innych podstron, które znajdują się na danej domenie. Przykładowo, strona z produktami do mycia twarzy może kierować potencjalnego klienta do kolejnej witryny z…

Skrót UX pochodzi od angielskich słów user experience i oznacza doświadczenie użytkownika. To określenie często pojawiające się w kontekście tworzenia stron internetowych. Co oznacza? Czym właściwie jest? Czym jest User Experience (UX)? User Experience (UX) definiowane jest jako całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z określonego produktu. Może odnosić się do kontaktu z dowolnym produktem, jednakże najczęściej odnosi się to pojęcie to korzystania z urządzeń elektronicznych, oprogramowania oraz stron internetowych. UX może być nazwany zbiorem doświadczeń wynikających z interakcji z daną stroną internetową czy oprogramowaniem. Co składa się na User Experience (UX)? Na User Experience (UX) składa się bardzo…

Tworzenie własnego sklepu internetowego nie musi oznaczać konieczności zatrudnienia (jeszcze przed rozpoczęciem działalności!) programisty, który „postawi” wszystko od zera. Nowi gracze na rynku e-commerce najczęściej korzystają z platform do zakładania sklepów internetowych, wśród których najpopularniejsze są Presta, Shoper i Magento. Jakie są zalety, a jakie wady każdej z tych platform? Którą najlepiej wybrać rozpoczynając biznes w internecie? Magento – charakterystyka, zalety i wady Magento to otwarte oprogramowanie sklepu internetowego udostępniane na podstawie Open Software License. A ramach niego działa ponad 10% wszystkich sklepów internetowych na świecie. Platforma umożliwia skorzystanie z wielu funkcji, wśród których można wymienić zarządzanie serwisem przez panel…

Czy blog firmowy może być sposobem na zdobycie nowego klienta? Sukcesy wielu blogów internetowych, które teraz są znaczącymi markami i przedsiębiorstwami, a także rozwój marketingu internetowego sprawiły, że tworzeniem blogów zupełnie na poważnie zajęły się firmy. I jest to ważna część ich działań promocyjnych. W jaki sposób prowadzenie bloga firmowego może być sposobem na pozyskiwanie nowych klientów dla przedsiębiorstwa? Miejsce na nawiązywanie relacji z klientami Jedną z idei bloga firmowego jest przekazywanie w jego ramach informacji, które dla klientów i potencjalnych klientów naszego przedsiębiorstwa mogą się okazać potrzebne lub interesujące. Zamieszczanie postów z ciekawostkami z danej branży, z radami i…

Promocja w wyszukiwarce to jeden z elementów, które mocno wpływają na to, czy dany podmiot z obszaru e-commerce odnosi sukces. Ale jak to się w ogóle dzieje, że promocja w – najczęściej – Google ma takie znaczenie i w jaki sposób poprawia sprzedaż w sklepach internetowych? Daj się zobaczyć Pojawienie się na jednych z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania w Google – czy to przy wykorzystaniu Google Ads czy pozycjonowania strony internetowej – sprawia, że w ogóle dany podmiot z obszaru e-commerce jest widoczny dla klientów. Chowając się daleko na kolejnych podstronach wyników wyszukiwania w ogóle nie dajemy sobie okazji,…

Czym jest SEO on-site i SEO off-site? SEO kryje za sobą sporo tajemnic, a ci, którzy je znają potrafią zagwarantować sobie (lub swoim klientom) sukces w internecie. Jednym z zagadnień, nad którym warto się pochylić, zgłębiając zagadnienie SEO jest różnica między SEO in-site a SEO off-site. Czym jest SEO? Rozpoczynając rozważania nad różnicą między SEO on-site a SEO off-site warto przypomnieć, co oznacza sam termin SEO, a zatem z angielskiego – search engine optimization, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. To wszystkie działania i procesy, które mają doprowadzić do osiągnięcia przez daną witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych…

Wielu przedsiębiorców uważa, że jeśli zapozna ze swoją ofertą jak najszerszą grupę odbiorców – gwarantuje sobie większą liczbę klientów. Dla pewnej części firm może to być prawda, jednakże można zaryzykować stwierdzenie, że nie sprawdzi się to w przypadku większości, której skuteczniejsze pozyskiwanie klientów wiąże się ze sprofilowaniem przekazu marketingowego. Jednym ze sposobów na to jest wykorzystanie pozycjonowania lokalnego. Dlaczego warto zdecydować się czasem na pozycjonowanie lokalne dla swojej firmy? Mniejsza konkurencja Decydując się na pozycjonowanie ogólne, na przykład na całą Polskę, zderzamy swoją ofertę z ofertami wszystkich firm z naszej branży. Znacząco łatwiej przebić się do świadomości klientów, jeśli nie…