KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Link building – 5 najczęstszych błędów

Link building – 5 najczęstszych błędów

Link building (po polsku – linkowanie) to jeden z kluczowych elementów, wspierających pozycjonowanie strony internetowej w sieci. Jakich błędów przy wykorzystywaniu tego narzędzia pozycjonowania należy unikać?

Czym jest link building?

Link building to działania zmierzające do zwiększenia liczby wejść na pozycjonowaną stronę internetową. Może to zostać wykonane poprzez linki wewnętrzne, czyli umiejscowienie na witrynie linków do innych podstron serwisu, co ułatwia nie tylko użytkownikom, ale i robotom Google poruszanie się po witrynie, a dodatkowo ma pozytywny wpływ na pozycję linkowanej podstrony w wyszukiwarce. Drugi typ linkowania to linki zewnętrzne. Więc takie, które znajdują się na zewnętrznych stronach internetowych, odsyłające do tej pozycjonowanej, co także wpływa korzystnie na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania (częściej polecane strony są lepiej pozycjonowane). Warto wiedzieć, że obecnie wyszukiwarki Google promują nie tylko strony z dużą liczbą linkowań, ale zwracają uwagę na ich jakość. To kluczowe w kontekście wielu częstych błędów w link buildingu.

Błąd 1. Nagły przyrost linków

Pierwszy z błędów bezpośrednio odnosi się do kwestii jakości linków, kierujących do danej strony internetowej. Jeśli roboty Google wykryją, że tempo przyrostu linków w określonym czasie jest podejrzanie duże, a szczególnie jeśli linki pochodzą z jednej domeny, na pewno uznają ten proceder za podejrzany. Nasza strona internetowa straci na swojej pozycji w wynikach wyszukiwania wskutek tego zdarzenia. Należy monitorować przyrosty linkowań. Jeśli są nienaturalnie duże, może to oznaczać, że zaczęły nas linkować strony spamowe, co może być rezultatem np. działań konkurencji.

Błąd 2. Linki ze słabych domen

Budując pozycję swojej strony internetowej w sieci należy także wystrzegać się linkowania ze słabych domen. Czym są słabe domeny? To witryny, które nie cieszą się dobrą oceną robotów Google ze względu na słabą jakość. Będą to na przykład chaotyczne sieciowe katalogi bez podziału na branże, w których łatwo można zamieścić link. Nisko oceniane są też portale ogłoszeniowe, szczególnie – podobnie jak wspomniane katalogi – chaotyczne, bez podziału na kategorie i nieaktualizowane. Linki z takich stron także będą uznawane za linki ze słabych domen. Generalnie strony internetowej charakteryzujące się chaosem, niespójnością i nieaktualnością nie będą dobrze rokowały w kontekście pozycjonowania. Nie warto skupiać się także na niezwiązanych tematycznie z naszą witryną blogach.

Błąd 3. Złe sąsiedztwo

Niestety, nawet najpiękniejszy dom nie osiągnie wysokiej ceny jeśli sąsiaduje z obskurną fabryką. Podobnie jest z linkowaniem ze stron, na których znajdziemy internetowe odpowiedniki słabiej ocenianych miejsc. W internetowym rozumieniu będzie to sąsiedztwo linków prowadzących do stron pornograficznych, hazardowych czy treściami zakazanymi w Google. Warto obejrzeć daną witrynę, jej podstrony i stopki by zbadać, czy aby na pewno nie planujemy ze swoim linkiem wybudować się obok ściągającego nas w dół w wynikach wyszukiwania w Google sąsiada.

Błąd 4. Nienaturalny profil linków

Google stawia na naturalność – najchętniej promuje linkowanie, które wskazuje, że to szary śmiertelnik podzielił się swoim internetowym odkryciem i zamieścił link do swojej ulubionej strony internetowej w danej kategorii. Dlatego zajmując się link buildingiem należy być jak najbliżej sposobu, w jaki sposób linkuje najbardziej ceniony przez Google szary śmiertelnik. Za nienaturalne uznane są linki z anchorami, o których zwykły użytkownik internetu nie ma pojęcia. Zbyt duże nasycenie takimi linkami może budować u robotów Google opinię o naszym serwisie jako nienaturalnym. Co oczywiście nie wpływa pozytywnie na jego pozycjonowanie. Najlepiej, jeśli największą część linków do pozycjonowanej witryny stanowią frazy brandowe i czyste URL-e. Najgorzej, jeśli mamy najwięcej linków z frazami, na które pozycjonujemy swoją witrynę.

Błąd 5. Linki w serwisach o złej tematyce

Należy to powtórzyć jeszcze raz – Google, mimo, że jest wytworem pracy maszyn i przemysłu, ceni sobie naturalność. Naturalnym jest także to, by linki do naszej strony internetowej pojawiały się na domenach o zbliżonych do niej tematyce. Jeśli mamy sklep internetowy z akcesoriami dla wędkarzy – nie powinno nam zależeć na linku z nawet najbardziej popularnego bloga modowego (chyba, że jest to post o stylizacjach na poranne łowienie). Warto zadbać o to, by nasze linki pojawiały się na witrynach zbliżonych branż.

Related Posts