KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Dlaczego pozycjonowanie stron tyle trwa?

Dlaczego pozycjonowanie stron tyle trwa?

Stworzona witryna internetowa naszej firmy to tylko początek naszej “przygody” z reklamą biznesu w sieci. Tak naprawdę nawet najpiękniejsza strona nie pomoże naszemu przedsiębiorstwu, jeśli nie będzie widoczna w wyszukiwarkach. Niestety proces pozycjonowania mający na celu zwiększenie widoczności naszej witryny po wpisaniu konkretnych fraz jest czasochłonny. Dlaczego pozycjonowanie stron tyle trwa? Postaramy się odpowiedzieć na to nurtujące wiele osób pytanie.

Nie da się tak naprawdę określić dlaczego pozycjonowanie stron tyle trwa, ponieważ wszystko zależy od danej domeny oraz konkurencyjności. Przede wszystkim strona musi posiadać dobrze zoptymalizowane treści, które będą zawierały odpowiednio przygotowany tytuł, nagłówki. Rzecz jasna, słowa kluczowe muszą znaleźć się w każdym tekście. Oczywiście nie mogą to być treści skopiowane. Liczy się jakość. Kolejną rzeczą, która wpływa na pozycjonowanie jest wiek domeny – im starsza, tym lepiej dla robotów. Na pozycjonowanie wpływa również ilość, a także jakość linków, które prowadzą do naszej strony.

Czy tylko dłuższe stażem witryny mają szansę być w TOP3 w wynikach wyszukiwania?

Oczywiście, że nie. Jest to jednak znacznie trudniejsze do wykonania przez firmę zajmującą się pozycjonowaniem. Statystyki mówią jedno – im “starsza” witryna, a więc im dłużej jest odwiedzana przez roboty google, tym łatwiej. Wiemy już, że “młode” strony internetowe mają trudniej jeśli chodzi o pozycjonowanie. Należy jednak zastanowić się, dlaczego to tak długo trwa.

Przede wszystkim algorytmy Google są tak bardzo rozbudowane, że czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie jest bardzo duża ilość. Największy jednak wpływ mają linki, które prowadzą do naszej witryny. Oczywiście muszą być umieszczone na wysokiej jakości stronach internetowych. Kolejną rzeczą jest sukcesywne publikowanie nowych treści wysokiej jakości.

Dlaczego pozycjonowanie stron to tak długi proces?

Na usługę pozycjonowania składa się wiele etapów. Przez to wymagana jest cierpliwość – zarówno klienta, jak i firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Przede wszystkim należy odpowiednio dobrać słowa kluczowe. Dzięki nim potencjalni klienci trafią na stronę internetową aby skorzystać z usług. Następnie pozycjoner analizuje witrynę, sprawdza konkurencję. Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny pod kątem słów kluczowych. Wtedy sprawdzane są kwestie techniczne, w tym treści, które muszą być odpowiednio przygotowane. Następnym krokiem jest proces indeksacji przez algorytmy, który może trwać nawet kilka tygodni. Rzecz jasna pozycjonowanie to także wspomniane wcześniej linkowanie, zróżnicowanie anchorów, a także budowanie tak zwanych NAP-ów, gdzie dodajemy dane firmy.

Pozycjonowanie stron to proces długofalowy

Należy pamiętać o tym, że to nie jest tak, że ktoś wykonał usługę pozycjonowania i przez całe życie nasza strona po wpisaniu danej frazy będzie pojawiała się w TOP3. Konkurencja “nie śpi”. Aby pozycjonowanie było skuteczne musimy tak naprawdę “walczyć” z innymi, by utrzymać się na wysokiej pozycji. Google zmienia często algorytmy, dlatego też przedsiębiorstwo, które zajmuje się pozycjonowaniem na bieżąco musi sprawdzać aktualności związane z SEO, by szybko zareagować i przygotować nową strategię. Jak widać, pozycjonowanie strony trwa bardzo długo, ponieważ składa się z wielu etapów, a także czynników.

Czy da się to przyspieszyć? Oczywiście. Możemy szybko “wyskoczyć” wysoko w wyszukiwarkach jeśli przekażemy na ten cel odpowiednią pulę pieniędzy. Mamy tu na myśli kampanie Ads. Pamiętajmy jednak, że wiele osób celowo pomija wyniki płatne, a my po skończonej kampanii znikniemy. W przypadku naturalnego pozycjonowania nasza witryna nadal będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście jeśli zrezygnujemy z usług firmy zajmującej się SEO również możemy “spaść” z TOP3, a nawet TOP10, jednak nadal gdzieś nasza strona będzie widoczna. Niestety płatne kampanie Ads tego nie umożliwiają. Dlatego też najlepszym wyborem będzie połączenie pozycjonowania naturalnego, a także skorzystanie z kampanii Google Ads. Dzięki temu pojawimy się w wyszukiwarkach szybko, firma, która zajmie się działaniami SEO sprawi, że efekt będzie długotrwały.

Related Posts