KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego

działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego

Działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego

Wydawać by się mogło, że jeśli stworzysz wysokiej jakości sklep internetowy z ciekawymi produktami w konkurencyjnych cenach, na które jest popyt, to wystarczy tylko usiąść w wygodnym fotelu i czekać na zamówienia. Niestety rzeczywistość jest brutalna – jeśli chcesz zarabiać konkretne pieniądze na sprzedaży, trzeba ją popchnąć przy pomocy kilku sprawdzonych narzędzi. Dobra wiadomość jest taka, że za każdym razem zyskujesz zaufanie klientów i z czasem efekty tych działań zaczynają się kumulować. W jakie działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego warto więc zainwestować?

Nie wystarczą świetne produkty

Można podzielić tu akcje na dwa fronty. Pierwszy to pozycjonowanie stron, czyli wszystko, co sprawi, że Twój sklep będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu można liczyć na stały i stabilny napływ klientów zainteresowanych Twoimi produktami. Druga sprawa to działania reklamowe. FB Ads czy reklama produktowa w krótkim czasie pozwolą sprowadzić dużą ilość użytkowników i podjąć konkurencję z firmami o podobnym profilu.

Pozycjonowanie stron to podstawa

SEO (Search Engine Optimization) to szeroka dziedzina wiedzy. Jeśli jednak zależy Ci na budowaniu solidnej marki, zdobyciu pozycji na rynku i stałym źródle przychodu, to będą najważniejsze działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego. Musisz być wysoko na listach wyników wyszukiwania Google. To przede wszystkim optymalizacja tekstów w sklepie ze szczególnym uwzględnieniem opisów produktów. Ważne jest też spełnianie aktualnych wymogów technicznych (np. szybkość strony). Jak również milion małych szczegółów, jak metadane, linkowanie wewnętrzne i regularne publikowanie treści. Potężnym narzędziem pomocniczym jest w tym blog. Należy też pamiętać o budowaniu sieci linków ze stron wysokiej jakości.

Reklama produktowa

Jeśli nie masz jeszcze Google Merchant Center, to czas to zmienić. Ten system nie tylko umożliwia skuteczne pokazanie Twoich produktów w wyszukiwarce, ale także bezpośrednie ich reklamowanie. Gdy użytkownicy Google wpiszą w wyszukiwarkę hasło związane tematycznie z Twoją działalnością lub konkretną nazwę przedmiotu, reklama produktowa pokaże im właśnie Twoją ofertę i to w formie graficznej z ceną, opiniami itp. To bardzo, ale to bardzo zwiększa szanse kliknięcia oraz zakupu. Oczywiście, aby rzecz była skuteczna, należy przeznaczyć solidne środki na dużą gamę dóbr, którymi handlujesz. W ten sposób zwiększasz prawdopodobieństwo połączenia klienta z tym, czego szuka. Zapewniamy jednak, że reklama produktowa przynosi szybkie i mocne efekty.

FB Ads to skuteczne działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego

Media społecznościowe są potęgą – to właśnie na nich ludzie spędzają najwięcej czasu w Internecie. Do tego zupełnie dobrowolnie udostępniają całą masę danych o sobie. Dzięki czemu można bardzo dokładnie skierować reklamę do wybranych grup docelowych. FB Ads pozwala oszczędzić mnóstwo pieniędzy, wyświetlając Twoje produkty lub związane z nimi artykuły potencjalnym klientom. Także tym, którzy jeszcze nie wiedzą, że mogą się nimi stać, ale ich zainteresowania wskazują na prawdopodobieństwo zainteresowania się. W ten sposób można budować świadomość marki na każdym poziomie. Jednocześnie FB Ads umożliwia bezpośrednią komunikację z odbiorcą oraz zbieranie wielu informacji, co sprawia, że są to kluczowe działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego na każdym poziomie.

Musisz znaleźć balans między nimi

W dużym uproszczeniu dzieląc działania wspierające sprzedaż sklepu internetowego można powiedzieć, że pozycjonowanie stron jest podstawą, która powinna być nieustannie ulepszana. FB Ads to dopalacz, który pozwala nawiązać kontakt i zwiększyć sprzedaż zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Natomiast reklama produktowa to działanie powiązane z nakierowaniem klienta na konkretne oferty. Nie ma złotej proporcji, ale z pewnością nigdy nie należy zaniedbywać SEO, a płatne reklamy trzeba ciągle monitorować, aby określić ich opłacalność.

Related Posts