KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co wpływa na pozycję produktów na Allegro?

[pzycja produktów na allegro

Co wpływa na pozycję produktów na Allegro?

Choć imperium Jeffa Bezosa zaczyna obejmować swoim zasięgiem Polskę, wydaje się, że pozycja rodzimego Allegro jeszcze przez dłuższy czas nie będzie zagrożona. Popularność portalu to z jednej strony ogromne możliwości, z drugiej konieczność przebicia się przez wielkie ilości ofert konkurencji. Mało który klient przegląda więcej niż pierwszą stronę wyników, więc znalezienie się na niej (a najlepiej na jej szczycie) powinno być absolutnym priorytetem każdego sprzedawcy. Dziś opowiemy, o tym, co wpływa no pozycję produktów na Allegro. Wbrew pozorom to nie takie skomplikowane!

To, jakim sprzedawcą jesteś, wpływa na wyniki

Allegro w sposób niemal obsesyjny dba o jakość obsługi. Złożony system oceny sprzedawców bezpośrednio przekłada się na pozycje ich ofert. Tu nie ma miejsca na kompromisy – należy walczyć o maksymalne noty w każdym aspekcie!

Jakość Twojej sprzedaży i dane

Tu liczą się zarówno Twoje usługi, jak i wywiązywanie się z nich. Duża ilość opcji wysyłki, zwrotów i płatności – to podnosi Twoje notowania. Należy zapewniać maksymalnie szybki czas wysyłki i nigdy się nie spóźniać. Wielu sprzedawców bagatelizuje wypełnienie biogramu, a i on wpływa na pozycję. Podsumowując – jeśli istnieje jakieś pole do wypełnienia informacjami, należy to zrobić. Jeśli widzisz jakąś opcjonalną usługę, jej zaznaczenie podbija Twoją pozycję. Oferowanie wysyłki w ramach Allegro Smart to pozycja obowiązkowa!

Pamiętaj też, że algorytm bierze pod uwagę ilość sprzedanych produktów oraz ofert. Im jesteś większym i bardziej prężnie działającym sklepem, tym lepiej!

Oceny kupujących!

Klienci są bezlitośni, a właśnie gwiazdki są jednym z najważniejszych czynników omawianego zagadnienia. Warto o nie walczyć, zapewniając najwyższą jakość usług. Tylko w ten sposób zdobędziesz status Super Sprzedawcy, a to absolutnie konieczne, jeśli zależy Ci na realnych zyskach na Allegro.

Wszelkie „kryminalne” zaszłości

Mówiliśmy o wpływach pozytywnych, warto też wspomnieć o negatywnych. Wszelkie przypadki złamania regulaminu, opóźnienia w wysyłce, negatywne oceny lub nierozwiązane spory z kupującymi automatycznie obniżają pozycje naszych produktów. Trzeba przyznać, że to skuteczny sposób zapewniania jakości sprzedaży.

Dopracowanie oferty

Druga sprawa to same oferty. Podobnie jak w wypadku strony internetowej, pozycjonowanie to jakość i relewantność. Należy złapać balans między zadowoleniem algorytmu i potencjalnych klientów. Zacznijmy od tego pierwszego i pamiętajmy, że popularność oferty również przekłada się na pozycję – samonapędzający się mechanizm.

Oferta jest dla ludzi

I Allegro o tym wie. Dlatego algorytm w pierwszej kolejności sprawdza, czy wypełniono wszelkie dane, a oferta została umieszczona w odpowiedniej kategorii. Plusem będzie też kod EAN, coraz mocniej forsowany przez portal. Postaraj się, tworząc opis oferty. Musi być napisany poprawnie gramatycznie i opisywać stricte produkt – miejsce na informacje o wysyłce, innych rzeczach ze sklepu itp. jest w osobnych rubrykach. Zadbaj o zdjęcia w wysokiej jakości i ogólną czytelność – to wszystko się liczy. No i nazwa. Musi być klarowna i odnosić się do produktu. Dopiski „tylko u nas”, „najtaniej” „nie Toyota, Mercedes, BMW” to murowany spadek. NO I NIE KRZYCZ!

Oferta jest dla robotów

Robot Allegro rozpoznaje słowa kluczowe związane z wyszukiwaniem. Koniecznie trzeba umieścić je w tytule oferty oraz kilka razy w naturalny sposób w treści. Należy zachować umiar, bo agresywna optymalizacja i bełkot złożony ze wszystkich wariacji i odmian fraz zadziała w sposób odwrotny od oczekiwanego. Dobrze jest wystawić kilka ofert z treścią skupioną wokół różnych słów i porównać efekty.

Last but not least – reklamy

Rzecz przykra, ale skuteczna – haracz dla Allegro. System reklamowy to niezawodny sposób na podbicie ofert w górę. Narzędzie do promowania jest rozbudowane i pozwala dopasować reklamę do Twoich potrzeb i możliwości finansowych. Wbrew pozorom to nie tylko krótkotrwały dopalacz.

Zwiększona liczba wejść (i zakupów) zwiększa wiarygodność oferty i pozwala Ci na budowanie renomy, sprzedawanie produktów, uzyskiwanie pozytywnych ocen. A to, jak wcześniej pisaliśmy, przekłada się na pozycjonowanie. Zadbaj więc o jakość swojego profilu, ofert, dorzuć nieco reklamy i rozpędź maszynę sprzedaży!

Szukasz najlepszej reklamy dla swojej Firmy? Skontaktuj się z KoboSystem, a my przygotujemy dla Ciebie najlepszą ofertę!

Related Posts