KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Czy własna strona internetowa to tylko wizytówka?

Czy własna strona internetowa to tylko wizytówka?

Dziś przedsiębiorstwo, które nie ma swojej strony internetowej praktycznie nie istnieje. Oczywiście, są firmy, które takowej nie muszą posiadać, jednak jest to mała grupa. Tak na prawdę wszyscy szukamy informacji w sieci i chodzi tutaj nie tylko o to, że znajdziemy restaurację, fryzjera, czy hotel. Wolimy najpierw przeszukać internet w celu uzyskania informacji o danym przedsiębiorstwie. Jeśli to nie posiada swojej strony, często nie budzi naszego zaufania. Warto wiedzieć jeszcze, że własna witryna internetowa to nie tylko wizytówka informująca o lokalizacji, oferowanych usługach, czy godzinach pracy. Coraz częściej osoby odpowiedzialne za tworzenie stron internetowych mają za zadanie przygotowanie… rozbudowanego portalu.

Kto stoi w miejscu, ten się cofa. To bardzo ważne stwierdzenie, które dotyczy praktycznie każdego rodzaju biznesu: od gastronomii do dużych zakładów produkcyjnych. Jeśli chcemy zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług musimy wzbudzić w nich zaufanie. Pomocna będzie odpowiednia witryna internetowa, ale nie prosta wizytówka. Takie były… modne kilka lat temu. Przedsiębiorca musi podążać za modą, panującymi trendami. Dlatego też tworzenie stron internetowych nie sprowadza się jedynie do przygotowania prostej witryny. Te muszą posiadać czat online, który w szybkim tempie połączy klienta z konsultantem. Obowiązkowym elementem strony jest również blog firmowy, który będzie informował nie tylko o nowościach oraz tym, co dzieje się w firmie. Na łamach tej części strony klienci będą mogli przeczytać ciekawe porady nawiązujące do oferowanych usług oraz wskazówki zakupowe. Warto więc skorzystać z dobrego copwyritera, który prostym, ale i fachowym językiem będzie przekazywał wiedzę na temat naszych produktów.

Dobra, własna strona internetowa to klucz do sukcesu

Niektórzy tworząc własny biznes popełniają błąd skupiając się na przygotowaniu w sieci prostej wizytówki, czy landing page. O ile w pierwszej fazie rozwoju nie jest to takie problematyczne, o tyle wraz z umocnieniem się marki możemy stracić wiele. Mowa tutaj o problemach związanych z pozycjonowaniem, czy przekazywaniem informacji naszym klientom, a także z dotarciem do nowych osób, które być może zainteresują się naszymi usługami. Warto wiec, podczas tworzenia firmowej witryny od razu przygotować miejsce, które zachwyci nie samym, efektownym designem, a… funkcjonalnością. Nie jest to wcale tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy trochę czasu, chęci i, rzecz jasna budżetu. Możemy jednak uszczuplić ten, który przykładowo planowaliśmy poświęcić na inną formę promocji biznesu, gdyż tak naprawdę inwestycja w internetowy marketing jest w dzisiejszych czasach najbardziej opłacalna.

Nie prosta wizytówka, a rozbudowana strona internetowa

Jeśli chcemy, by nasza witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania musimy pamiętać o szeregu wymogów związanych z pozycjonowaniem. Oczywiście, prosta wizytówka również może się tam znaleźć, ale wynik nie zawsze może nas satysfakcjonować. W takim przypadku lepszym rozwiązaniem będzie inwestycja w budowę profesjonalnej strony internetowej. Przede wszystkim należy zadbać o copywriting, a więc teksty. Mowa tutaj nie tylko o dokładnych opisach usług, czy informacji o firmie. Chodzi również o prowadzenie bloga należącego do przedsiębiorstwa. To na nim będą pojawiały się wszystkie informacje na temat firmy, czy wspomniane wcześniej artykuły poradnikowe. Przykładowo, jeśli sprzedajemy (lub produkujemy) artykuły wędkarskie warto tworzyć treści sugerujące na co zwracać podczas zakupów, czym kierować się wybierając wędkę dopasowaną do naszych potrzeb. Mogą również pojawiać się tam treści nawiązujące do naszych usług. W tym przypadku można zlecić stworzenie przeglądu interesujących łowisk.

Czy własna strona internetowa to tylko wizytówka?

Odpowiedź na to pytanie nie jest do końca łatwa. Dlaczego? Przede wszystkim może to być wizytówka, aczkolwiek takie rozwiązanie jest ewentualnie dobre w pierwszej fazie budowania biznesu. Na pewno nie warto zostawiać swojej witryny jako wizytówki przy dalszym rozwoju, gdyż będzie ona po prostu nie wystarczalna. Dlatego też lepszym rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorstw będzie tworzenie stron internetowych cechujących się znacznie większymi możliwościami niż te, które oferują proste wizytówki i landing page. Oczywiście, o ile zależy nam na tym, by przez cały czas być wysoko w wynikach wyszukiwania, a także chcemy, aby nasi klienci podczas przeglądania strony czuli się… komfortowo. Chodzi tu również choćby o czat z konsultantem, odnośniki, które prowadzą do mediów społecznościowych. Rzecz jasna to nie jest tak, że wizytówka jest zła. Może być bazą do dalszej rozbudowy, aczkolwiek wtedy powinniśmy już na początku wybrać oprogramowanie, które ułatwi programistom przebudowę. Mowa tutaj choćby o darmowym systemie zarządzania treścią strony – na przykład WordPress, który ma wiele zalet. Jest przede wszystkim darmowy, a także posiada wiele wtyczek pozwalających na dostosowanie CMS do naszych potrzeb. Warto jednak tworzenie stron internetowych zlecić ekspertom. To właśnie wtedy będziemy mieli pewność, że własna witryna będzie przygotowana zgodnie z panującymi zasadami SEO.

Related Posts