KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Kampanie eksportowe – dlaczego warto z nich korzystać

Kampanie eksportowe – dlaczego warto z nich korzystać

Prowadzisz swój e-biznes w kraju, ale uważasz, że Polska jest już dla ciebie za mała? W takim razie musisz przeprowadzić kampanie eksportowe. Takie kampanie oferują niemal nieograniczony zasięg odbiorców zagranicznych.

Kampanie eksportowe Google Ads polegają na analizie zagranicznych rynków, na które można kierować reklamy. Jak zdecydujesz się na taki krok, to bardzo ważnym elementem jest opracowanie dobrej strategii reklamowania za granicą, znalezienie odpowiednich słów kluczowych i przetłumaczenie ich na dany język oraz przetłumaczenie tekstów reklamowych. Dzięki takim kampaniom zwiększysz sprzedaż i wypromujesz firmę na rynku międzynarodowym. Po stworzeniu kampanii należy zająć się ich efektywną optymalizacją.

Rodzaje reklamy

Kampania międzynarodowa ma takie same zalety i szerokie możliwości jak krajowa. Do zareklamowania strony internetowej za granicą można użyć następujących rodzajów reklam:
1) Graficznych – są tematycznie dopasowane do serwisów, na których będą wyświetlane.
2) Tekstowych.
3) Produktowych – potencjalny klient zobaczy produkty oferowane przez firmę i dzięki nim stwierdzi, czy zechce wejść na twoją stronę internetową.
4) Wideo na portalu YouTube – bardzo dobre narzędzie reklamy, dzięki któremu zwiększa się rozpoznawalność swojej marki. Jest to druga co do wielki wyszukiwarka i dlatego reklama dotrze do bardzo dużego grona potencjalnych klientów.
5) Gmail – to reklama bezpośrednio zamieszczana w wiadomości e-mail, w skrzynce pocztowej użytkowników wybranego kraju.

Jeżeli masz konto Google Ads

Na początku należy ustawić filtr – rynek, z którego chcesz uzyskać wyniki, wtedy zobaczysz dostępne kraje oraz możliwości rozwoju w różnych państwach. Ponadto znajdziesz również informacje dotyczące słów kluczowych wraz z zalecanymi stawkami.

Kampanie eksportowe można zakładać w dowolnym kraju – najważniejsze jest kierowanie. Tutaj bardzo istotną kwestią przy kierowaniu na konkretne kraje jest ustawienie języka interfejsu Google, przy czym może to być parę języków. Wyjątek stanowi kampania, którą kierujemy dla społeczności polskiej mieszkającej za granicą.

Kolejną ważną kwestią jest ustawienie strefy czasowej konta Google Ads, według której będą pokazywały się również wyniki kampanii w ujęciu godzinowym.

Teksty reklam powinny być przygotowane w języku odpowiednim dla kraju, do którego są skierowane.  Oczywiście teksty muszą być zgodne z zasadami ortografii i stylistyki – w przeciwnym razie Google je odrzuci.

Pomoc Profesjonalistów

Jeżeli chcesz, aby kampania była efektywna i przyniosła oczekiwane rezultaty, możesz skorzystać z pomocy agencji interaktywnych i reklamowych, które pomogą wejść twojej firmie na nowe rynki i znajdą najskuteczniejsze z nich dostosowane do twojej działalności. Profesjonaliści zajmą się analizą trendów Google. Wybiorą odpowiednie słowa kluczowe, przetłumaczą kampanię na konkretny język. Dobiorą format reklamy, skuteczne narzędzia i strategie, serwisy emitujące reklamę i zaplanują budżet. Oprócz tego, po stworzeniu odpowiedniej kampanii, zajmą się również jej optymalizacją pod kątem CTR. Jak również wzrostem konwersji i budowaniem wysokiego quality score.

Dodatkowo

Dzięki kampaniom eksportowym rozreklamujesz swoją firmę, ale również przeprowadzisz wstępne badanie danego rynku i sprawdzisz zainteresowanie określonymi produktami lub usługami. Jeżeli zdecydujesz się na taki rodzaj kampanii, pamiętaj o zapoznaniu się z przepisami prawnymi, dotyczącymi reklamy internetowej, obowiązującymi w danym kraju.

Related Posts