KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Wszystko, co musisz wiedzieć o e-mail marketingu, aby odnieść sukces

Wszystko, co musisz wiedzieć o e-mail marketingu, aby odnieść sukces

E-mail powstał w 1965 r., a po ulepszeniu w 1971 r. wiedzie prym w komunikacji sieciowej. Poczta elektroniczna jest doskonałą formą reklamy. Za pomocą e-mail marketingu możemy skutecznie pozyskiwać nowych klientów, sprzedawać i rozszerzać zasięg naszej działalności.

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego i jest najszybszym oraz najtańszym sposobem na rozreklamowanie firmy. Działa on na wielu płaszczyznach: informacyjnej, sprzedażowej, promocyjnej. Coraz częściej wykorzystuje się go również do badań marketingowych.

e-mail marketing

Zadania e-mail marketingu

Podstawą e-marketingu jest budowanie lojalności klientów, tworzenie z nimi odpowiednich relacji, budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz sprzedaż.
Dotarcie do odbiorcy z odpowiednim tematem nie jest proste i dlatego najpierw trzeba dokonać dokładnej analizy klienta – jego potrzeb i zainteresowań. Tutaj bardzo pomocne są ankiety lub linki kierujące do ankiet, dotyczące potrzeb odbiorców.

Baza adresów e-mail

Najlepszym sposobem na samodzielne pozyskiwanie adresów e-mailowych jest propozycja zapiania się do newslettera lub umieszczenie w formularzu zamówienia specjalnego boxa ze zgodą na otrzymywanie e-maili z ofertami.
Jeśli nie masz własnej bazy adresów, możesz ją kupić od firmy zewnętrznej.
Pamiętaj jednak o tym, aby posiadać zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz na wysyłkę maili marketingowych.

Rodzaje e-maili marketingowych

Newsletter służy do budowania relacji z klientami. Powinien być przygotowany tak, aby wystarczyło tylko zmienić treść wiadomości bez naruszania jego struktury. Pamiętaj, że newsletter będzie Twoją wizytówką, ponieważ odbiorca bardzo szybko przyzwyczai się do jego wyglądu oraz układu i zacznie kojarzyć go właśnie z Tobą.
Katalogi sprzedażowe, czyli wiadomości, w których prezentujesz swoje produkty. E-mail może być podzielony na części tematyczne, ale musi być 2-3 kolumnowy – jeden wiersz powinien odpowiadać jednemu rodzajowi produktów.
Ogłoszenia i kupony, czyli wszystkie pilne i dodatkowe informacje. Powinny mieć one minimalistyczną formę – ok. 110 znaków. To tzw. hasła przyciski Call To Action.
E-maile Informacyjne wykorzystywane do rozsyłania informacji o firmie i powinny być stworzone na najlepszych zasadach PR-u.
E-maile transakcyjne, czyli wiadomości wysyłane po dokonaniu transakcji. Takie wiadomości dają poczucie komfortu dla klienta, a dla Ciebie mogą być dodatkowym narzędziem do zwiększenia sprzedaży.
Autorespondery, czyli wiadomości wysyłane automatycznie przez system pod wpływem określonego triggera (wyzwalacza), np. parę dni po zapisaniu się do newslettera.

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby łączyć ze sobą poszczególne rodzaje wiadomości. To jakie stworzysz treści i jak specjalistyczne one będą, zależy wyłącznie od Twojej wyobraźni, ale pamiętaj o zachowaniu umiaru.

7 ważnych elementów e-maili marketingowych

1. Stopka – musi koniecznie znaleźć się w treści wiadomości. Powinna zawierać informacje o Twojej firmie oraz link wypisu z newslettera.
2. Dobrą praktyką jest dostosowanie E-mail do urządzeń mobilnych.
3. Bardzo ważnym elementem jest grafika i tekst – wiadomość nie może zawierać błędów językowych, tekst musi być jednolity, a grafika powinna wyświetlać się bez żadnych problemów. Kolory muszą do siebie pasować i nie mogą być rażące.
4. Systematyczność w wysyłaniu e-maili. W przeciwnym razie subskrybent o Tobie zapomni. Wysyłając je regularnie, przyzwyczaisz klientów do stałego kontaktu.
5. Wiadomości muszą być spersonalizowane. Nie można dopuścić do wysyłania jednej ogólnej oferty do wszystkich klientów.
6. Pamiętaj żeby unikać słów i symboli, które zostaną wychwycone przez filtry antyspamowe – słowa dotyczące promocji i atrakcyjności produktów (extra, super, bombowy itp.) oraz dotyczące erotyki (porn, sex itp.).
7. Komunikuj się również poprzez inne kanały społecznościowe: Facebook, Twitter, Pinterest.

Pamiętaj, aby nie nadużywać zaufania swoich klientów, aby nie być nachalnym oraz aby o nich dbać, ponieważ jedno kliknięcie myszki może zamienić Twoją wiadomość w SPAM i zniweczyć tym samym wiele czasu ciężkiej pracy. E-marketing to strategia, która przyniesie długotrwałe skutki, pod warunkiem, że będzie bardzo dobrze i mądrze przemyślana.

Related Posts