KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Pozycjonowanie na długi ogon – nowatorska optymalizacja

Pozycjonowanie na długi ogon – nowatorska optymalizacja

O wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania walczy każdy, kto chce rozwinąć swój internetowy biznes. Ostatnio coraz bardziej popularne staje się pozycjonowanie Long Tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon. Poznaj zalety tej metody.

Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon

Pozycjonowanie na długi ogon (Long Tail) to metoda polegająca na wstawianiu większej ilości fraz, zamiast jednego słowa kluczowego. Taka fraza powinna składać się z 3-5 słów, które wskazują na konkretne cechy i dostarczają konkretnych informacji, których wyszukuje potencjalny klient. Dzięki takim frazom zyskujemy możliwość stworzenia wielu unikalnych zestawień.

Pozycjonowanie Long Tail wynika z ogromnej konkurencji, a także rosnących wymagań potencjalnych klientów, którzy wpisując hasło w wyszukiwarkę, oczekują błyskawicznej odpowiedzi oraz wyników dopasowanych dokładnie do swojego zapytania.

pozycjonowanie na długi ogon

Sekrety sukcesu długiego ogona

Coraz więcej użytkowników wyszukując konkretne informacje, wpisuje długie frazy – czasem nawet całe zdania. Jeżeli odpowiednio je dobierzemy, to taki potencjalny klient trafi na naszą stronę i spędzi na niej jakiś czas, co przyczyni się do zwiększenia ruchu. Dzięki frazom długiego ogona mamy możliwość dotarcia do klientów bardziej ukierunkowanych na dany produkt, usługę, poradę, informację.

Decydując się na szerokie pozycjonowanie, należy pamiętać o paru rzeczach: trzeba zrezygnować z najprostszych słów kluczowych, używać wielu złożonych wyrażeń, stale wprowadzać zmiany na podstawie obserwacji statystyk i zoptymalizować stronę według zasad pozycjonowania. Metoda ta stosowana jest zarówno do całych stron, jak i konkretnych treści na stronie. Ilość możliwości fraz długiego ogona jest bardzo duża i dlatego standardowa optymalizacja w tym przypadku jest niemożliwa – trzeba pomyśleć całościowo.

Dla kogo szerokie pozycjonowanie

Największe korzyści z takiego pozycjonowania uzyskają rozbudowane strony internetowe i sklepy branżowe posiadające dużą ilością produktów lub informacji. Metoda długiego ogona pozwala wypozycjonować konkretne produkty i usługi oferowane przez sklep.

W przypadku sklepów internetowych dobry rozwiązaniem będzie szczegółowe nazewnictwo produktów i stworzenie oddzielnej podstrony produktowej wraz ze spersonalizowanym nagłówkiem i osobnym opisem.
W usługach natomiast, dobrym rozwiązaniem będzie również stworzenie oddzielnej podstrony dla każdej z usług i pozycjonowanie jej oddzielnie.
Co do blogów dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie tekstów na długie frazy kluczowe. Pozwoli to uzyskać więcej powracających odbiorców.

Zalety pozycjonowania na długi ogon

Pozycjonowanie na długi ogon ma wiele zalet. Dzięki tej metodzie zyskujemy wysoką konwersję, dużą liczbę osób odwiedzających, bardziej trafioną grupę odbiorców, zwiększenie czasu przebywania użytkowników na stronie, niższą konkurencyjność słów kluczowych, niższy koszt pozycjonowania. Takie pozycjonowanie jest szybsze niż popularne słowa kluczowe.

Wady szerokiego pozycjonowania

Pozycjonowanie na długi ogon nie jest wbrew pozorom takie łatwe, ponieważ ciężko jest przewidzieć wyszukiwane frazy. Ich skuteczność warto cały czas obserwować w statystykach strony.
Pozycjonując metodą Long Tail najlepiej na moment zamienić się miejscami z potencjalnymi klientami i zastanowić się jakich fraz mogą wyszukiwać – a potrafią wpaść na ciekawe i skomplikowane formuły. Frazy długiego ogona można wykorzystać również, jako śródtytuły.

Pozycjonowanie Long Tail zawęża zakres wyszukiwania do konkretnych produktów. Dzięki temu oszczędzamy czas wyszukiwania i pozwalamy klientowi szybko znaleźć to, czego aktualnie szuka. Popularność wyszukiwania na długi ogon stale rośnie, dlatego warto poświęcić takiemu pozycjonowaniu trochę więcej czasu.

 

Zobacz co jeszcze może cię zainteresować na naszym blogu!

Related Posts