KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak stworzyć własny sklep internetowy?

Jak stworzyć własny sklep internetowy?

Sklep internetowy to coraz popularniejszy rodzaj biznesu, jaki rozpoczynają młodzi, ale i starsi przedsiębiorcy. Uznawany jest za generujący relatywnie niskie koszty. Można prowadzić taką działalność nawet nie wychodząc z domu. A z racji tego, że aktywnych użytkowników internetu w Polsce przybywa – daje szanse na duże zyski. Jak stworzył własny sklep internetowy by móc cieszyć się tymi wszystkimi zaletami?

Własny sklep internetowy – pomysł

Jak w przypadku każdej działalności, także w przypadku sklepu internetowego podstawą do rozpoczęcia działalności gospodarczej musi być pomysł. W obliczu bardzo szerokiej konkurencji ze strony nie tylko działalności stacjonarnych, ale i rosnącej liczby sklepów funkcjonujących w sieci, trzeba mieć plan na to, jak się wyróżnić i czym przyciągnąć do siebie klienta. Sklep internetowy musi także coś sprzedawać. Przed przystąpieniem do pracy nad sklepem internetowym trzeba posiadać plan na to, co chcemy w nim oferować, a także skąd te produkty pozyskamy. Własna produkcja, umowa z innym producentem czy też nawiązana współpraca z hurtownikiem będą kluczowe dla udanego startu we własny internetowy biznes.

Zajęcie swojego miejsca w sieci

Opcji na wygospodarowanie własnego miejsca w sieci, gdzie będziemy oferować produkty do kupienia przez internet, jest dużo. Można skorzystać z gotowych platform do tworzenia sklepów internetowych, które często niemalże przeprowadzają przez proces budowania sklepu internetowego za rękę. Pozwala to zaoszczędzić na profesjonalnych usługach na przykład programisty, ale generuje inne koszty w postaci opłat za korzystanie z tej platformy. Jeśli nie odpowiadają nam szablony i narzędzia dostępne na platformach, można zbudować niezależny sklep internetowy, choć tutaj konieczna jest specjalistyczna wiedza.

Zbudowanie struktury

Posiadając już miejsce na własny sklep internetowy, możemy wdrażać w życie nasz plan odnośnie tego, jaka będzie jego struktura. Należy się zastanowić, na jakie kategorie podzielić produkty tak, by były one czytelne dla użytkownika i mógł on łatwo znaleźć to, czego potrzebuje. Na tym etapie warto przemyśleć także, jak będą wyglądały podstrony z produktami w sklepie internetowym. Jakie będą zdjęcia, w jakim stylu, jak duże, czy i jak będzie można je przewijać lub powiększać. Zadbać trzeba także o opisy produktów. W taki sposób, by spełniały zarówno funkcję informacyjną, dostarczając wszelkich danych na temat produktu. Jak również marketingową, zachęcając do zakupu, ale i… wspierając działania SEO.

Płatności i dostawy

Jeśli już klient, zainteresowany produktami ze sklepu internetowego, zdecyduje się na zakup, ważne będą dla niego opcje płatności oraz dostawy. Niemalże standardem staje się możliwość zapłacenia szybkim przelewem, Blikiem czy PayPalem. Warto dać klientowi możliwość skorzystania z tych opcji w naszym sklepie internetowym. Konieczne jest także nawiązanie współpracy z firmą, zajmującą się dostawami paczek. Można skorzystać z tradycyjnego operatora, jakim jest poczta. Klienci jednak wysoko cenią sobie możliwość wyboru kuriera, który docelowo dostarczy paczki szybciej i sprawniej. Rosnącą popularnością cieszą się paczkomaty, pozwalające na odebranie paczki przez klienta o dowolnej godzinie, bez konieczności spotkania z kurierem. Przy kwestiach dostaw należy się także zastanowić, jakie będą gabaryty naszych paczek, potrzebne do dostarczenia określonych produktów. To będzie wpływać na koszt dostaw.

Sprawy formalne

Rozpoczynając działalność gospodarczą, należy liczyć się z koniecznością przeprowadzenia wszelkich spraw formalnych. Założenie działalności – najpewniej dla małego przedsiębiorstwa w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, wybór sposobu opodatkowania, a w dalszej kolejności pilnowanie kwestii formalnych związanych ze sprzedażą tj. sprawnego wystawiania faktur itd. – to są kwestie formalne, które wpłyną na sprawność założenia własnego sklepu internetowego. Nie jest możliwe ich pominięcie.

Własny sklep internetowy a marketing

Bez odpowiedniego marketingu trudno będzie zdobyć innych klientów dla naszego sklepu internetowego niż rodzinę i znajomych. Marketing w sieci rządzi się swoimi prawami i opiera się m.in. na pozycjonowaniu, ale i na kierowaniu odpowiednich przekazów promocyjnych poprzez reklamy w Google czy marketing w mediach społecznościowych. Tutaj znów możemy zdecydować się na skorzystanie z własnej wiedzy, zasobów czasu i możliwości finansowych. Bądź możemy skorzystać z pomocy specjalistów w tym zakresie – copywriterów czy agencji interaktywnej.

Related Posts