KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak prezentować produkty w sklepie online żeby zwiększyć wyniki sprzedaży? – część II

Jak prezentować produkty w sklepie online żeby zwiększyć wyniki sprzedaży? – część II

Oto druga część podpowiedzi, co zrobić, by zwiększyć sprzedaż w sklepie online poprzez właściwą prezentację produktów.

Pozwól klientowi na sprawdzenie najmniejszych detali, czyli dobrej jakości zdjęcia w sklepie online

Zdjęcia to kluczowy element prezentacji produktu w sklepie internetowym. Wiedząc, że klient najbardziej obawia się tego, że to, co dostanie w paczce z Twojego sklepu, będzie dla niego niesatysfakcjonujące, spraw, by miał jak najmniej takich wątpliwości. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia swoich produktów. Daj klientowi możliwość przybliżania i oglądania detali. Szczególnie będzie to istotne przy produktach, w których detale są bardzo istotne, takich jak meble, sprzęty czy ubrania. Dobrej jakości zdjęcia budują zaufanie do sklepu internetowego. Klient widząc, że może maksymalnie sprawdzić na zdjęciach produkty w sklepie, chętniej zdecyduje się na podjęcie ryzyka i umieszczenie ich w koszyku.

Stwórz wrażenie, że klient ma produkt w ręku, czyli zdjęcia z różnych perspektyw

Najczęściej jedno dobre zdjęcie produktu nie wystarczy, a klient będzie wdzięczny, jeśli będzie mógł obejrzeć interesujący go produkt z różnych perspektyw tak, jakby mógł obracać go w dłoni. Im więcej dobrych zdjęć produktu – tym lepiej. Klient dzięki temu widzi, że nie boisz się podzielić się całą informacją o swoich produktach i nic przed nim nie ukrywasz. Ponadto może dobrze przestudiować produkt. Szczególnie istotne będzie to w przypadku takich produktów jak meble, ubrania czy obuwie. Warto także zamieścić nie tylko zdjęcie samego produktu, ale fotografię umożliwiającą określenie jego rozmiarów w stosunku do czegoś innego. Na przykład w relacji z ludzką dłonią lub innym znanym wymiarem – choćby pudełkiem od zapałek. Ciekawą opcją może być zastosowanie zdjęć 360 stopni albo filmików z prezentacją produktów.

Zachęć klienta, by kupił oczami, czyli stylowe fotografie

Są takie produkty, które obowiązkowo muszą mieć ładne, stylowe fotografie, które wpłyną na zachęcenie klienta do zakupu. Są to na przykład ubrania czy biżuteria. Ale wachlarz produktów, które uchwycone na zdjęciu w ładnej scenerii czy z eleganckimi dodatkami będą „lepiej sprzedawalne” może być znacznie szerszy. „Instagramowe” ujęcia przedmiotów codziennego użytku, zwykłych przedmiotów kuchennych albo produktów spożywczych mogą bardzo wspomóc w zwiększaniu przychodów w sklepie online i zwiększenia jego popularności.

Zatrudnij zdjęcia w służbie SEO, czyli atrybuty alt i title

Zdjęcia – poza tym, że pomagają użytkownikowi w zdecydowaniu się na kupno danego produktu, mogą także sprzyjać pozycjonowaniu sklepu internetowego. Wszystko dzięki atrybutom alt i title, czyli tekstowi opisującemu zdjęcie i tytułowi obrazka, który pojawia się po najechaniu kursorem na grafikę. Warto zawrzeć tutaj słowa kluczowe, na które optymalizujemy naszą witrynę internetową. Tym samym mamy upieczone dwie pieczenie na jednym ogniu – grafikę prezentującą produkt, ale i pracującą na naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Pozwól zapoznać się z produktem w innej scenerii, czyli posty z produktami na blogu

Blogi firmowe pełnią kilka funkcji. Jedną z nich jest poprawienie pozycjonowania sklepu internetowego w wyszukiwarce internetowej – i to także zdecydowanie wpływa korzystnie na wyniki sprzedażowe. Blogi są ponadto świetną okazją na pokazanie produktów z niego innej perspektywy. Mogą one być elementem na przykład postów o najciekawszych trendach w branży, najnowszych rozwiązaniach w danej dziedzinie albo elementami uzupełniającymi w tekstach o szerszej tematyce (na przykład elementy oświetlenia w postach o urządzaniu wnętrz czy produkty spożywcze w tekstach z przepisami kulinarnymi).

Zaproś do kasy, czyli przyciski dodawania do koszyka w sklepie online

Nie ma nic gorszego niż sytuacja, gdy zabranie nam tylko kilku kroków do dotarcia do mety. Dzieje się tak w przypadku, gdy potencjalny klient nabierze zainteresowania produktem, a straci je, poszukując drogi do kasy, czyli przycisku „dodaj do koszyka” tudzież „kup teraz”. Dobrze wyeksponowany przycisk, za pomocą którego użytkownik staje się klientem to kluczowy element podstrony z produktem w naszym sklepie online. Jeśli jest odpowiednio duży, wyraźny, dobrze wyeksponowany może nawet lekko popchnąć użytkownika do udania się do kasy. To element, nad którego zaprojektowaniem i umieszczeniem na stronie należy popracować by wszystkie wysiłki włożone w stworzenie opisu produktu i zaprezentowanie go na zdjęciach nie poszły na marne.

Related Posts