KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co w kobo piszczy - blog

google

Zapewne niejednokrotnie podczas wyszukiwania danej frazy widzieliście, że na pierwszej stronie w Google pojawiała się ta sama witryna. To za sprawą efektów pozycjonowania. Od teraz wszystko się zmieni. Algorytmy będą przygotowane tak, aby w wynikach wyszukiwania widoczna była znaczna różnorodność stron internetowych. Powielanie wyników będzie przeszłością Widoczny proces dominacji jednej strony w TOP10 zostanie zlikwidowany. To za sprawą dyskusji wielu użytkowników, którzy zarzucali producentowi wyszukiwarki błąd. Sprawiał on, że tak naprawdę jedna strona zabierała większość czytelników. Ta, jakby nie patrzeć niesprawiedliwa sytuacja ma stać się historią za sprawą wprowadzonych przez Google’a zmian. O co tak naprawdę chodzi? Wpisując daną frazę…

cms

Jeśli chcemy uruchomić sklep internetowy, musimy wybrać CMS e-commerce, który będzie odpowiadał naszym wymogom. Systemy zarządzania treścią mają różne zalety. Nie każdy pasuje do konkretnego typu sklepu, który planujemy otworzyć. Warto poznać wszystkie CMS-y, by wybrać ten odpowiedni. CMS dla sklepu internetowego. Na co zwrócić uwagę? Wybierając odpowiedni system zarządzania treścią musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów, które później ułatwią nam pracę. Przede wszystkim CMS e-commerce musi być łatwy w obsłudze, a także w administracji. Musimy dowiedzieć się, czy będzie potrzebna przynajmniej podstawowa wiedza programistyczna, by zarządzać danym oprogramowaniem. Powinniśmy sprawdzić ilość modułów i dodatków, a także możliwości integracji z…

aktualizacja treści

Pozycjonowanie strony internetowej pozwala na uzyskanie wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na lepsze dotarcie do potencjalnych klientów. Warto jednak pamiętać, że treści, które przygotujemy na naszą witrynę nie będą aktualne przez wieczność. Dlatego też musimy pamiętać o aktualizowaniu contentu, który znajduje się na naszej stronie internetowej. Panda i Pingwin monitorują strony internetowe Oczywiście nie mamy tu na myśli zwierząt, które by były na tyle wyszkolone, by obserwować witryny. Mowa o algorytmach, które służą do monitorowania, a także wybierania stron, które posiadają na tyle interesujące treści, by pozwolić im na pojawienie się w pierwszych wynikach wyszukiwania.…

content

W dzisiejszych czasach bardzo ważne są treści, a więc tak zwany content. To właśnie na tekstach opiera się dzisiejszy marketing a także optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Dlatego też content marketing jest bardzo ważny podczas tworzenia witryny oraz jej dalszego rozwoju. Jego owocem może być duża liczba odwiedzin, a to z kolei będzie oznaczać większą liczbę potencjalnych klientów. Content – co to jest? Content to z angielskiego zawartość. Osoby związane z marketingiem contentem nazywają treści, które są później publikowane na witrynach klientów. Każdy tekst powinien być napisany indywidualnie, a także musi być zgodny z pozostałymi artykułami widniejącymi na stronie…

cms

W pierwszej części artykułu o najpopularniejszych CMS-ach e-commerce można było dowiedzieć się czym jest system do zarządzania treścią strony. Czytając tekst potwierdziliśmy, że oprogramowanie z ogólnodostępnym kodem wcale nie musi być bardzo podatne na ataki. Warto wiedzieć, że na dwóch CMS-ach, które opisaliśmy (Magento i PrestaShop) świat się nie kończy. Sklepy internetowe mogą korzystać także z innych rozwiązań, które także są nie tylko darmowe, ale także oferują rozbudowaną ilość opcji. Warto poznać kolejne systemy. Być może jeden z nich okaże się być na tyle interesujący, że sklep internetowy będzie oparty właśnie o ten konkretny CMS? Zapraszamy do lektury artykułu. Wybór…

słowa kluczowe

Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w optymalizacji stron internetowych. Powinny być zawarte nie tylko w tekście, ale również w adresie URL, tytule, nagłówkach i linkach. Jednak ich dobór musi być przemyślany. Obecność słów kluczowych w tekście ma bardzo duże znaczenie, ale ich przesycenie nie jest dobrze widziane. Zawartość fraz kluczowych pomaga robotom wyszukiwarki sprawdzić, czego dotyczy dana strona, natomiast ich nadmiar odbierają, jako spam. Rodzaje słów kluczowych Wyróżniamy 4 rodzaje słów kluczowych: brandowe, ogólne, long tail oraz branżowe. Brandowe dotyczą nazwy firmy. Ogólne dotyczą konkretnych usług lub produktów. Long tail są złożone z większej ilość wyrazów, czyli tzw. długie…

marketing

Rozwój technologii postępuje bardzo szybko, a co za tym idzie, podbój rynku staje się coraz trudniejszym zadaniem. Ciągła walka o klienta, o sprzedaż, o atrakcyjne ceny powoduje często pęd na oślep. I to właśnie w tym pędzie firmy skupiają się tylko na polepszeniu efektywności działań sprzedażowych, zamiast pomyśleć również o dobrym marketingu. Błędne koło Przedsiębiorstwa o dużej konkurencyjności cechują się utrudnionymi warunkami rozwoju biznesu. Inni mają równie dobrą ofertę, a rynek coraz bardziej się rozrasta i przybywa firm. Przy tak dużej konkurencji trzeba dołożyć wielu starań, aby zadbać o potencjalnego klienta. O jego zainteresowanie marką, a potem o jego lojalność.…

sklepy internetowe

Posiadanie sklepu internetowego jest dla przedsiębiorcy w dzisiejszych czasach wręcz obowiązkiem. Tak zwany e-handel kwitnie. Aby rozpocząć swój pierwszy internetowy biznes nie jest potrzebna specjalistyczna wiedza. Wystarczy użyć systemu zarządzania treścią. Jakich CMS-ów używają sklepy internetowe? W wielu przypadkach mowa o rozwiązaniach darmowych. Sprawdźmy te, które zdecydowanie są godne uwagi. Czy darmowy CMS e-commerce z ogólnodostępnym kodem jest bardziej podatny na ataki? Małe, a także nawet średniej wielkości sklepy internetowe mogą bez problemu działać w oparciu o darmowe systemy e-commerce. Skoro jest to oprogramowanie z kodem ogólnodostępnym to czy nie wiąże się to z większą podatnością na ataki? W końcu…

pozycjonowanie stron internetowych

Nie zawsze wszystko, co jest drogie, oznacza, że jest dobre, ale w przypadku pozycjonowania stron internetowych sprawa wygląda nieco inaczej. Pozycjonowanie stron internetowych z pozoru wydaje się prostą sprawą, ale w gruncie rzeczy jest inaczej. To praca na cały etat, która wymaga bardzo dobrej wiedzy specjalistycznej, odpowiednich narzędzi i szybkości reakcji. Pracownicy ds. SEO nieustannie zdobywają i pogłębiają wiedzę na temat najnowszych metod pozycjonowania, ponieważ w tej dziedzinie wszystko szybko się zmienia i ciągle trzeba opracowywać nowe strategie. Algorytmy Google ulegają ciągłym modyfikacjom i konieczne jest, aby być z nimi na bieżąco. Ukryte Koszty Panuje błędne przekonanie, że agencje SEO…

seo i ads

Chcąc zwiększyć ruch na stronie internetowej, niezbędne jest podjęcie odpowiednich działań marketingowych. Nie tylko w zakresie strony, ale również i poza nią. Wyróżnić można trzy główne czynniki wpływające na jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google: zawartość witryny, linki zewnętrzne domeny oraz optymalizacja serwisu. Linki sponsorowane Google Ads i przemyślane pozycjonowanie podnoszą stronę w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w optymalizacji strony internetowej. Nawet mała zmiana w zapytaniach internautów wywraca wyniki wyszukiwania do góry nogami. Należy jednak pamiętać, że również roboty wyszukiwarek są użytkownikami sieci, więc dlatego trzeba umieć usatysfakcjonować wszystkich. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest generowanie…

inbound marketing

Coraz więcej firm przenosi swoje usługi do internetu. Rynek e-commerce rozrasta się coraz szybciej, w związku z czym rośnie również konkurencja. Istnieje wiele sposobów na zainteresowanie potencjalnego klienta swoją firmą, ale najtańszym i najszybszym z nich jest blog firmowy. Blogi w ostatnim czasie stają się równie popularne, jak fora internetowe czy tradycyjne gazety. Przekonaj się jak łatwo i skutecznie można prowadzić firmowego bloga! Niedługo wielkie zainteresowanie wzbudzi strategia Inbound Marketing – czyli podejmowanie odpowiednich działań w internecie, aby potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają. I tutaj bardzo dobrym pomysłem są między innymi blogi firmowe — doskonała forma kampanii marketingowej…

duplikacja treści

Na straży treści Google stoją dwa niepozorne zwierzaki Panda i Pingwin. Nie dajmy się jednak im zwieść, bowiem te algorytmy mają potężną moc. Bezwzględnie wytropią bezwartościowe teksty, przelinkowanie, nadmiar słów kluczowych, przeoptymalizowanie strony i duplikację treści. Google chce, aby wyszukiwana informacja była zawsze wyjątkowa i dlatego stara się nie dopuścić do jej duplikacji. Algorytm Panda w momencie natrafienia na takie same treści wybierze jedną podstawową, co wcale nie oznacza, że tą oryginalną. Czym jest duplikacja treści To nic innego jak powielenie tego samego tekstu, grafiki, czy multimediów. Duplikacja nie tylko dotyczy pojawienia się tego samego tekstu czy opisu na różnych…

google marketing platform

24 lipca 2018 r. wprowadzono na rynek Google Marketing Platform. Ta nowatorska platforma dostarcza skuteczniejszych działań marketingowych, chroniąc przy tym prywatność klientów i zapewniając kontrolę nad ich danymi. Korzystałeś dotychczas z Google Analytics i DoubleClick? Pora na nowatorskie zmiany. Platforma Google Marketing łączy w sobie DoubleClick oraz Analytics 360 Suite: Display & Video 360 (dawniej DoubleClick Bid Manager), Analytics 360, Surveys 360, Search Ads 360 (DoubleClick Search), Data Studio, Tag Manager 360, Optimize 360. Nowym systemem jest również Google Ad Manager – zastąpił on DoubleClick for Publisher i połączył go z DoubleClick Ad Exchage. Google Marketing Platform daje możliwość korzystania z…

pozycjonowanie na długi ogon

O wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania walczy każdy, kto chce rozwinąć swój internetowy biznes. Ostatnio coraz bardziej popularne staje się pozycjonowanie Long Tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon. Poznaj zalety tej metody. Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych na długi ogon Pozycjonowanie na długi ogon (Long Tail) to metoda polegająca na wstawianiu większej ilości fraz, zamiast jednego słowa kluczowego. Taka fraza powinna składać się z 3-5 słów, które wskazują na konkretne cechy i dostarczają konkretnych informacji, których wyszukuje potencjalny klient. Dzięki takim frazom zyskujemy możliwość stworzenia wielu unikalnych zestawień. Pozycjonowanie Long Tail wynika z ogromnej konkurencji, a także rosnących wymagań…

profil linków

Świat internetu rozwija się w bardzo szybkim tempie i ciągle trzeba nadążać za zmianami. W SEO copywritingu również nastąpiła duża zmiana – po aktualizacjach Google oraz algorytmu Pingwin, budowanie profilu linków zapewniających wysokie pozycjonowanie stało się trudną misją. Teraz linki powinny wyglądać naturalnie i pochodzić z różnych źródeł. Czym jest profil linków? To nic innego, jak zbiór linków, które przekierowują czytelnika do konkretnej strony internetowej. Profil linków ocenia się na podstawie pewnych cech, jakie posiadają: analiza źródeł ich pochodzenia, ich typ, rodzaj, ocena stosunku jakości do ilości linków. Dzięki temu algorytm może postrzegać linki jako spam lub jako linki wstawione…

kampanie eksportowe

Prowadzisz swój e-biznes w kraju, ale uważasz, że Polska jest już dla ciebie za mała? W takim razie musisz przeprowadzić kampanie eksportowe. Takie kampanie oferują niemal nieograniczony zasięg odbiorców zagranicznych. Kampanie eksportowe Google Ads polegają na analizie zagranicznych rynków, na które można kierować reklamy. Jak zdecydujesz się na taki krok, to bardzo ważnym elementem jest opracowanie dobrej strategii reklamowania za granicą, znalezienie odpowiednich słów kluczowych i przetłumaczenie ich na dany język oraz przetłumaczenie tekstów reklamowych. Dzięki takim kampaniom zwiększysz sprzedaż i wypromujesz firmę na rynku międzynarodowym. Po stworzeniu kampanii należy zająć się ich efektywną optymalizacją. Rodzaje reklamy Kampania międzynarodowa ma…

e-mail

E-mail powstał w 1965 r., a po ulepszeniu w 1971 r. wiedzie prym w komunikacji sieciowej. Poczta elektroniczna jest doskonałą formą reklamy. Za pomocą e-mail marketingu możemy skutecznie pozyskiwać nowych klientów, sprzedawać i rozszerzać zasięg naszej działalności. E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego i jest najszybszym oraz najtańszym sposobem na rozreklamowanie firmy. Działa on na wielu płaszczyznach: informacyjnej, sprzedażowej, promocyjnej. Coraz częściej wykorzystuje się go również do badań marketingowych. Zadania e-mail marketingu Podstawą e-marketingu jest budowanie lojalności klientów, tworzenie z nimi odpowiednich relacji, budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz sprzedaż. Dotarcie do odbiorcy z odpowiednim tematem nie jest proste i dlatego…

SEO copywriting

W dobie cyfryzacji i rozwoju rynku e-commerce optymalizacja swoich produktów i usług pod kątem wyszukiwarek jest kluczem do sukcesu. Nie każdy jednak, kto oferuje swoje usługi przez internet, potrafi tworzyć wartościowe i zoptymalizowane treści. Tutaj z pomocą przychodzą specjaliści od SEO Copywritingu. Czym jest seo copywriting? SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, osiągnięcie jak najwyższej pozycji dla konkretnych słów kluczowych. Copywrit oznacza natomiast prawo autorskie. I tak oto powstał SEO Copywriting – czyli teksty tworzone zgodnie z zadami SEO. Napisanie tekstu SEO nie jest ani szybkie, ani łatwe. Przy tworzeniu treści trzeba zwrócić uwagę na każdy element,…

e-commerce

E-Commerce to w miarę młoda gałąź polskiej gospodarki, która rozwija się w bardzo szybkim tempie. Rynek online ciągle się kształtuje i dla firm jest to bardzo dobry moment na wzmocnienie swojej przewagi wśród konkurencji. Do niedawna około 43% społeczeństwa uważało zakupy on-line za ryzykowne, ale z roku na rok liczba klientów rośnie. Coraz więcej firm przenosi swój biznes do sieci. Jak się okazuje, Polska znajduje się w pierwszej 15. najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Według raportu E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska wartość krajowego rynku e-commerce szacowana jest obecnie na 40 miliardów złotych, a w latach…

narzędzia

Sprawdź jakie jeszcze propozycje przygotowaliśmy dla Ciebie i dla Twojej firmy. Wybierz narzędzia, które ułatwią Ci prowadzenie biznesu online. Google Optimize Optimize pozwala realizować własne testy A/B bez udziału programistów, by sprawdzić ich skuteczność pod kątem określonych celów. Dzięki tej usłudze możemy edytować surowy kod HTML, dodawać reguły Javascript czy CSS. W bardzo łatwy sposób można zmieniać kolory przycisków, przenosić zdjęcia w inne miejsce, edytować nagłówki i treści, po to, żeby sprawdzić, jak zmiany wpłyną na liczbę konwersji. Optimize jest dostępny w wersji darmowej, jak i bardziej rozbudowanej i płatnej – pro. Google Trends To serwis, który do wyświetlenia jak…

firma

W dzisiejszych czasach możemy zarządzać firmą z dowolnego miejsca na ziemi. Istnieje wiele narzędzi, które ułatwiają nam prowadzenie w sieci własnego biznesu, bez znaczenia jaki rodzaj działalności wykonujemy — czy jest to sklep internetowy, czy firma programistyczna. Większość narzędzi, które porządkują pracę i sprawiają, że prowadzenie firmy staje się łatwiejsze jest darmowych i oferowanych przez Google. Oprócz tych, które wybieramy pod kątem pasujących nam funkcji, są również takie, które każda firma funkcjonująca w Internecie mieć powinna. Poniżej przedstawiam pierwszą część przydatnych narzędzi. Google Ads (AdWords) Jest to system reklamowy, który umożliwia wyświetlanie płatnych reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania sieci Google.…

google ads

Reklama Google Ads to trzy linijki w nagłówku (każdy po 30 znaków) oraz dwie linijki tekstu (po 90 znaków). Jest ich wystarczająco dużo żeby zawrzeć w tekście wszystkie najważniejsze elementy, które składają się na dobrą reklamę. Przy tworzeniu reklamy warto zastanowić się jakie potrzeby mają nasi klienci, czego szukają w sieci. Warto również sprawdzić jak wyglądają reklamy naszej konkurencji. Pamiętajmy, że reklama to pierwszy krok do tego, aby klient wszedł w interakcję z naszą firmą. To reklama robi pierwsze wrażenie, które można zrobić tylko raz i to ona ma zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia w link i dokonania zakupu. Tworząc…

zespół

Nasz zespół to pasjonaci i specjaliści w swojej dziedzinie. Dla nas nie tylko liczy się zadowolenie klienta, ale również atmosfera w pracy czy też ciągłe podnoszenie swoich kompetencji. Wszystkie te czynniki składają się na wysoką jakość realizowanych projektów. Jako agencja reklamowa i interaktywna, zostaliśmy wyróżnieni przez Google statusem Partnera. Status Partnera otrzymują firmy, które wykazują się wiedzą i umiejętnościami z zakresu Google Ads. Obecnie Nasza Agencja specjalizuje się w dwóch obszarach: Reklama w sieci wyszukiwania i Reklama mobilna.   Dodatkowo skutecznie działamy i mamy dużą wiedzę na temat:   Jeżeli szukasz Agencji, która stworzy dla Ciebie precyzyjne i skuteczne kampanie…

wynik jakości

  Wynik jakości to bardzo przydatne narzędzie diagnostyczne, które umożliwia sprawdzenie skuteczności słowa kluczowego, reklamy oraz strony docelowej w kampaniach Google Ads. Reklamy, które mają wyższy wynik jakości, zapewniają lepszą pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania. Liczymy go w skali od 1 do 10, gdzie „10” jest najwyższą oceną z możliwych. Jeżeli chcielibyśmy osiągnąć ten wynik, powinniśmy skupić się na następujących elementach: Poprawa przewidywanego współczynnika klikalności (CTR) CTR oznacza jak często klikana jest nasza reklama przez osoby, które ją widziały. Może również służyć do określania skuteczności słów kluczowych. Żeby poprawić CTR starajmy się: – zawężać słowa kluczowe, aby jak najbardziej pasowały…