KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

SEO i Google Ads – Para Doskonała

seo i ads

Chcąc zwiększyć ruch na stronie internetowej, niezbędne jest podjęcie odpowiednich działań marketingowych. Nie tylko w zakresie strony, ale również i poza nią. Wyróżnić można trzy główne czynniki wpływające na jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google: zawartość witryny, linki zewnętrzne domeny oraz optymalizacja serwisu.

Linki sponsorowane Google Ads i przemyślane pozycjonowanie podnoszą stronę w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w optymalizacji strony internetowej. Nawet mała zmiana w zapytaniach internautów wywraca wyniki wyszukiwania do góry nogami. Należy jednak pamiętać, że również roboty wyszukiwarek są użytkownikami sieci, więc dlatego trzeba umieć usatysfakcjonować wszystkich. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest generowanie ruchu z wielu źródeł.

Strategia SEO

Strategia SEO pomaga osiągnąć wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania. Natomiast strategia PPC (Pay Per Clic) przeważnie koncentruje firmy na autoreklamie i dlatego połączenie tych dwóch sposobów daje niezwykłe rezultaty. Najlepiej zlecić takie działania jednej firmie, która będzie skutecznie zarządzała kampanią i wykorzystywała narzędzia SEO i SEM. Taki krok pozwoli na osiągnięcie efektu synergii. Wtedy cały ten proces będzie pod kontrolą i będzie zmierzał w jednym kierunku.

Strategia Google Ads

Ads pozwala na tworzenie i optymalizowanie płatnej reklamy w sieci, która jest kierowana do konkretnych odbiorców. Klienci sami mogą wybrać sposób rozliczania. Mogą płaccić tylko za tzw. kliknięcia w reklamę, albo za ustaloną stawkę za każde 1000 wyświetleń reklamy. Takie rozwiązanie pozwala na zwiększenie konkretnych celów (np. zapisanie się do newslettera, czy złożenie zamówienia).

Istotną informacją jest to, że kampania Google Ads jest odporna na zmiany algorytmu Google. Po takich zmianach szybko wspomaga modyfikację słów kluczowych. Dzięki ADS można sprawnie przeprowadzać remarketing i co najważniejsze, od samego początku jej wdrożenia, zaczyna się rywalizacja z najwyżej umieszczonymi firmami w wynikach wyszukiwania. W związku z tym warto zastanowić się nad celem działania reklamy i grupą docelową odbiorców.

SEO vs Ads

Efekty pozycjonowania SEO nie przekładają się na wyniki od razu. Są za to bardziej długotrwałe i stabilniejsze niż kampanie Ads, które dają efekty natychmiastowe. Jednak płatne reklamy nie wpływają na organiczną pozycję strony w Google. Działania SEO są również bardziej wiarygodne, co przyczynia się do budowania zaufania do strony. Dlaczego? Ponieważ wiele internautów nie wierzy reklamom i nie zwraca na nie uwagi. Dodatkowo SEO przyczynia się również do stopniowego wzrostu ruchu na stronie internetowej.

SEO i Ads razem

Warto łączyć te dwie strategie pozycjonowania, ponieważ się one uzupełniają i pozwalają na efektywniejsze zrealizowanie postawionego celu.

Już na samych początku tworzenia strony internetowej i na etapie pisania jej kodu, powinno się przemyśleć sposób, w jaki chce się osiągnąć wysoką pozycję w Google i cały czas trzeba wdrażać ten proces.

Dobrze przemyślane połączenie tych dwóch strategii będzie na pewno odpowiednio generowało zyski w firmie. Dodatkowo będzie również pozwalało na skuteczniejszą optymalizację sprzedaży, łatwe kontrolowanie efektów pracy. Będzie dawało przewagę nad konkurencją stosującą tylko jedną strategię i co najważniejsze korzystnie wpłynie na budowanie świadomości firmy, dzięki uświadomieniu potencjalnego klienta o jej istnieniu. Aby osiągnąć jeszcze lepsze i skuteczniejsze efekty warto wzbogacić te działania również o inne źródła takie jak: newslettery, e-maile i social media.

Dowiedz się więcej na temat reklam w kampaniach Google Ads.

Related Posts