KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Stwórz stronę internetową, która będzie dla Ciebie zarabiać

witryny internetowe

Stwórz stronę internetową, która będzie dla Ciebie zarabiać

Istnieją witryny internetowe tworzone z pasji, ale są też takie, które od początku mają jeden cel – zysk. Czy to źle? Absolutnie nie! Sieć od dawna nie wymaga podejścia charytatywnego, ludzie rozumieją też, że czas poświęcony na zapewnienie im rozrywki, informacji czy usług jest cenny. Aby jednak zarabiać, musisz włożyć w stronę coś więcej niż pieniądze. Potrzebne jest połączenie ciekawego pomysłu z danymi o zapotrzebowaniu na towar (niekoniecznie fizyczny), jaki oferujesz. Dowiedz się, jak można zarabiać na stronie internetowej i o czym trzeba pamiętać, powołując ją do życia.

Sposoby zarabiania na witrynie

Jest ich całkiem sporo. Bez wątpienia każda strona związana z działalnością gospodarczą powinna na siebie zarabiać, choćby pośrednio. Przykładem może być nawet najprostsza wizytówka, która sprowadza klientów do sklepu stacjonarnego. Artykuł ten dotyczy jednak witryn generujących bezpośrednie dochody. Oto najbardziej popularne przykłady. Nie musisz wybierać jednego – często się one wzajemnie uzupełniają.

Sklep internetowy

Stworzenie sklepu internetowego nie jest trudne (istnieje wiele niezłej jakości gotowych wzorów). Głównym problemem jest znalezienie niezagospodarowanej niszy na tyle dużej, aby zapewniła płynny obrót oraz utrzymanie. Sklep wymaga też stałej uwagi i wysyłki zamówień. Potrzeba także miejsca na magazyn, co bywa sporym kosztem. Może jednak wygenerować duże pieniądze w krótkim czasie.

Reklamy

Możesz stworzyć portal informacyjny lub rozrywkowy, który będzie przyciągać czytelników. Duży ruch oznacza potencjał reklamowy. Wtedy możesz sprzedawać miejsca na banery i personalizowane reklamy.

Płatne treści

Jeśli masz możliwość zapewnienia wysokiej jakości tekstów, materiałów technicznych lub poradników, możesz żądać za nie opłaty. W ten sposób działa wiele portali informacyjnych lub internetowe wydania niektórych gazet. Dobry felieton ma swoją wartość, a w dobie szybkich płatności jednorazowe wejście za kilka złotych lub miesięczna subskrypcja nie są problemem.

Artykuły sponsorowane

Gdy Twoje witryny internetowe staną się popularne, wzrośnie także ich autorytet. Można go spieniężyć, sprzedając miejsce na wpisy dotyczące firm czy produktów oraz linki prowadzące do ich serwisów. To świetne źródło zarobku, należy być jednak ostrożnym, aby niskiej jakości treści czy podejrzane hiperłącza nie wpłynęły negatywnie na postrzeganie Twojej strony przez użytkowników oraz wyszukiwarki.

Postaw na jakość

Warto od początku tworzyć serwis z myślą o konkretnym sposobie (lub sposobach) zarabiania. Przykładowo, jeśli chcesz wprowadzić banery w przyszłości, szablon graficzny musi mieć na nie miejsce. Pozwala to uzyskać spójny i przede wszystkim sprawnie działający efekt. Twoja strona musi szybko się ładować, być estetyczna i intuicyjna w obsłudze. Druga sprawa to jej zawartość.

Aby przyciągnąć użytkowników, potrzebujesz unikalnych produktów. W przypadku sklepu internetowego będzie to bogaty asortyment z odpowiednimi opisami – to właśnie one wraz ze zdjęciami zastępują sprzedawcę. Konieczny jest też mechanizm prosty mechanizm sprzedaży. Brak konieczności rejestracji, szybkie płatności itp.

Tekst to też produkt

Jeśli zależy Ci na dużym ruchu i zarabianiu na treściach, muszą być one dopasowane do użytkowników. Bez problemu znajdziesz copywritera, który za kilka złotych napisze Ci „wszystko”. Takie wpisy jednak rzadko są pomocne lub ciekawe. Do zarabiania lepiej postawić jednak na specjalistyczną wiedzę. Posługując się branżowym językiem, zyskasz zaufanie odbiorców, a odpowiedzi na pytania, których nie da się znaleźć nigdzie indziej to niezawodny sposób na budowanie wiernej grupy odbiorców. Nie próbuj dogodzić każdemu. Nikt nie lubi nijakiej papki, która nikogo nie urazi. Wyrażaj swoje poglądy, nie bój się kontrowersji i otwartej subiektywności.

Koniecznie pamiętaj też o SEO (również w przypadku opisów produktowych). Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę (i to już na etapie tworzenia) jest konieczna dla regularnego pozyskiwania nowych odbiorców.

Strona musi tętnić życiem, aby przynosić dochody

Umożliw komentowanie, ocenianie i inne aktywności. Zachęca to użytkowników to dyskusji i interakcji ze stroną. A to zwiększa prawdopodobieństwo, że odwiedzą ją ponownie. Dodatkowo Google premiuje takie witryny i umieszcza je wyżej na listach wyszukiwania.

Witryny internetowe to inwestycja. Przygotuj najpierw biznesplan i działaj według niego, na bieżąco sprawdzając wyniki. No i najważniejsze – zachowaj umiar. Reklamy, artykuły sponsorowane itd. pozwalają Ci zarobić, ale w nadmiarze mogą irytować użytkowników i przyczynić się do spadku zainteresowania.

Related Posts