KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Typy reklam Google AdWords – sprawdź możliwości systemu reklamowego

Typy reklam Google AdWords – sprawdź możliwości systemu reklamowego

Jeśli zastanawiasz się jak w błyskawiczny sposób trafić na sam szczyt stron wyników wyszukiwania, to system reklamowy Google AdWords jest idealny dla Twojej firmy. Linki sponsorowane pojawiające się w wyszukiwarce na pierwszych czterech pozycjach, to dopiero początek możliwości jakie daje reklamodawcom ten system. Platforma reklamowa AdWords to o wiele więcej, pozwala tworzyć reklamy graficzne, wideo, reklamy produktowe, aplikacji, czy reklamy w usłudze pocztowej Gmail.

SEO a PPC co wybrać?

Często pojawiają się wątpliwości czy lepiej zainwestować w kampanie PPC czy działania związane z SEO? Jednak warto podkreślić, że linki sponsorowane są świetnym uzupełnieniem pozycjonowania i wcale się nie wykluczają. Pamiętajmy w modelu PPC reklamodawca płaci wyłącznie za użytkowników, którzy kliknęli w reklamę (link lub banner).

Rodzaje reklam AdWords

Reklama Adwords może występować w formie tekstowej, graficznej, bądź wideo. Reklama Twojego produktu lub usługi może zostać wyświetlona w każdym miejscu w Internecie. Reklama PPC pojawi się w konkretnej wyszukiwarce, w różnych witrynach społecznościowych czy w portalach tematycznych.

Zalety Google AdWords

Jedną z największych zalet AdWords jest precyzja z jaką można kierować reklamy do ściśle określonej grupy odbiorców, określając przekaz, czas, dzień tygodnia, lokalizacje czy urządzenie, na którym ma wyświetlić się reklama. Kolejnym atutem jest stabilność wydatków, z góry ustalony budżet zostaje maksymalnie wykorzystany, dzięki ciągłemu monitorowaniu i raportowaniu kampanii. W każdej chwili można przerwać działania nie przynoszące efektów i skupić się tylko na słowach kluczowych generujących zysk.

Przyjrzyjmy się teraz szczegółowo formom reklam jakie oferuje AdWords.

Sieć wyszukiwania

Dzięki prostocie wyszukiwania informacji poprzez wpisanie interesujących nas słów kluczowych, internet stał się obecnie głównym źródłem informacji. Konsumenci oprócz zakupów on-line często poszukują wiadomości o markach, firmach czy poszczególnych produktach. Impuls zakupowy, nagła potrzeba wiedzy, chęć uzyskania dobra materialnego czy znalezienia odpowiedniej usługi kończy się i zaczyna właśnie w wyszukiwarce. Nie ograniczamy się ani do pory dnia ani do urządzenia, a każde wyszukanie to szansa dla firmy na dotarcie do klienta zainteresowanego konkretnym artykułem. To idealny moment do pokazania, że mamy w swojej ofercie coś, czego on właśnie poszukuje czyli potrzebuje, co znacznie zwiększa szanse sprzedaży. Poprzez kampanie AdWords skierowane na sieć wyszukiwania Twoja firma będzie zawsze tam, gdzie są Twoi klienci.

Kampanie produktowe

Kampanie produktowe promują oferty sklepów internetowych, zwiększają sprzedaż, ruch w witrynie lub sklepie stacjonarnym i zasięg komunikatu. Reklama produktowa jest czymś więcej niż reklama tekstowa, ponieważ składa się ze zdjęcia, nagłówka, ceny i nazwy sklepu przez co na poziomie wyszukiwarki następuje świadomy wybór użytkownika czy dany produkt odpowiada jego potrzebie. Przekłada się to na wyższy współczynnik klikalności – CTR i sprzedaży, ponieważ ułatwia kupującym podjęcie przemyślanych decyzji zakupowych. Kampanie produktowe dodatkowo zwiększają zasięg reklamy. W momencie wyszukiwania przez klienta danego hasła, może on zobaczyć reklamy produktów oraz reklamy tekstowe Twojego sklepu. Skutkuje to dwukrotnie większą widocznością oferty.

Kampanie aplikacji

Promowanie aplikacji poprzez usługę Google AdWords oferuje:
• docieranie do nowych klientów i zwiększanie liczby pobrań aplikacji;
• zwiększanie częstotliwości korzystanie z aplikacji;
• wywołanie zaangażowania w użytkownikach tak, aby wracali do aplikacji po jej zainstalowaniu.
System AdWords pozwala wyświetlać reklamy aplikacji w wielu miejscach w sieci wyszukiwania i reklamowej, platformie wideo czy w usłudze pocztowej Gmail. Dodatkowo Google umożliwia bezpłatne odkrywanie ofert aplikacji w sklepie Play.

Sieć reklamowa

Reklamy w sieci reklamowej pokazują się użytkownikom, odwiedzającym swoje ulubione strony, witryny, blogi, w czasie oglądania przez nich interesujących filmów w serwisie YouTube, sprawdzania poczty Gmail czy korzystania z aplikacji. Główną zaletą reklamy w GDN jest kreowanie świadomości istnienia marki, docieranie do nowych klientów, przyciągnięcie ich uwagi na wczesnym etapie zakupu, dzięki atrakcyjnej formie, kolorystyce czy animacji. Wywołanie potrzeby i zaspokojenie jej oferowanym produktem czy usługą. Sieć reklamowa dzięki swej budowie, pomaga reklamodawcom docierać z komunikatem do właściwej grupy odbiorców w odpowiednim miejscu i czasie. Kampanie graficzne posiadają wiele opcji targetowania użytkowników sieci poprzez demografię, zainteresowania, remarketing, podobieństwo, słowa kluczowe czy tematy. Dzięki kampanii GDN Twoja firma może zyskać lojalność klientów, większą sprzedaż, zwiększenie świadomości i nawiązanie kontaktu z nowymi klientami.

Kampanie wideo

Kampanie wideo pokazują użytkownikom – obrazem i dźwiękiem korzyści płynąc z posiadania konkretnego produktu lub usługi. Dzięki ciekawej aranżacji, kreatywnemu podejściu do tematu pobudzającego emocje i zaangażowanie nawiązujemy wyjątkowy kontakt z klientem. Reklamy wideo dzięki licznym możliwościom targetowania docierają precyzyjnie tylko do wybranych przez nas osób. Jedną z opcji jest wpływ na to, gdzie dokładnie w serwisie YouTube pojawią się nasze reklamy, w wyszukiwarce materiałów filmowych, w proponowanych pozycjach, na stronie głównej czy w trakcie odtwarzania filmów. Kampanie wideo powodują wzrost świadomości marki, wywołują efekt bogatej firmy, budują pozytywne relacje z klientem a przy tym koszty tej formy reklamy są stosunkowo niskie, dlatego warto docenić i wykorzystać ten stosunkowo „nowy” kanał komunikacji z klientem.

Reklama Gmail

Reklamy w Gmailu pojawiają się zwinięte, u góry skrzynek odbiorczych użytkowników. Reklamy są interaktywne, ponieważ po kliknięciu rozwijają się i przypominają zwykłą wiadomość mailową. Jednak AdWords oferuje nam coś więcej, aby przykuć uwagę odbiorcy, w reklamie w formie e-maila możemy dołączyć grafikę, wideo czy formularz kontaktowy. A użytkownik korzystający z urządzeń mobilnych poprzez kliknięcie reklamy może połączyć się z daną firmą lub przejście do sklepu z aplikacjami. Także w tym przypadku płacimy jedynie za kliknięcie i co za tym idzie rozwinięcie reklamy.

 

Autor: Marta Zgid, PPC Manager
Jeśli planujesz lub chcesz poprawić skuteczność kampanii PPC skontaktuj się z nami.

Related Posts