KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Gallery Ads – nowy format reklamy z galerią

Gallery Ads – nowy format reklamy z galerią

Google nie osiada na laurach jako najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie i wprowadza coraz to nowe rozwiązania. Jednym z nich jest zaproponowane w tym roku i już dostępne w Polsce Gallery Ads. Czym jest? Jak działa? I jaki może mieć wpływ na marketing w internecie z wykorzystaniem wyszukiwarki w Google?

Czym jest Gallery Ads?

Gallery Ads to nowy format reklamy z galerią. Składa się z tekstu i obrazu, działając w formie karuzeli umożliwiającej przesuwanie zdjęć. Korzystający z tego narzędzia marketingowego mają do dyspozycji galerię czterech do ośmiu obrazków oraz siedemdziesięciu znaków tekstu opisowego pod każdej ze zdjęć, a ponadto do trzech nagłówków. Gallery Ads dostępne jest na urządzeniach mobilnych.

Jak działa Gallery Ads?

Po kliknięciu w grafikę w narzędziu opartym o Gallery Ads użytkownik zostaje przeniesiony do galerii, w której na górze cały czas widoczny jest nagłówek. To właśnie nagłówek ma prowadzić do strony internetowej reklamodawcy.

Jakie są korzyści z wykorzystania Gallery Ads?

Gallery Ads będzie dobrych rozwiązaniem dla użytkowników, którzy chcą promować w sieci swoją działalność. Jak również duże znaczenie ma to, jak produkty czy usługi wyglądają wizualnie. Oferta jest zaprezentowana w postaci interaktywnej, atrakcyjnej galerii, która może zaprowadzić prosto do witryny internetowej reklamodawcy.

Czy Gallery Ads będzie skuteczny?

Gallery Ads to kolejny sposób promowania oferty w Google przy wykorzystaniu grafik – podobnie jak popularny Google Shopping. Nikt nie kwestionuje stwierdzenia, że ludzie są wzrokowcami i chętnie kupują oczami. Zatem nowemu narzędziu promowania w Google, które dopiero rozpoczęło swoją „karierę” w Polsce wróży się dobrą przyszłość. O ile lepiej bowiem można zaprezentować ofertę restauracji czy biura podróży, gdy można w wynikach wyszukiwania w Google zaproponować zdjęcie wyszukanego dania czy świetnej lokalizacji na wakacje. Takie grafiki mówią więcej niż tysiąc słów i kuszą skuteczniej.

Wiadomo także, że reklamy graficzne mocno wyróżniają się pośród tekstów w wynikach wyszukiwania. Użytkownik prędzej zwróci uwagę na obrazki niż na suche linki i treść. Taka reklama będzie miała duże znaczenie dla reklamodawców, dla których wizualne przedstawienie ich oferty jest ważne, ale z powodzeniem mogą skorzystać z niej także inni, chcący wykorzystać to, że grafiki przyciągają uwagę. Można w nich zaprezentować wizerunek przedsiębiorstwa, jego historię czy postać założyciela.

To także rozwiązanie, podobne do już znanych, dostępnych na przykład na Facebooku. Na tym portalu znane już są tak zwane reklamy karuzelowe, które uznawane są za bardzo skuteczne w promowaniu ofert reklamodawców. Różnica między reklamami karuzelowymi na Facebooku i Google Ads jest taka, że w przypadku tych drugich reklama będzie wyświetlała się w odpowiedzi na zapytanie w wyszukiwarce. Będzie odpowiadała zatem dokładanie na to, czego użytkownik poszukuje w sieci w danym momencie.

Reklama na urządzeniach mobilnych

Gallery Ads to rozwiązanie na urządzenia mobilne. A trend przenoszenia się z komputerów i laptopów właśnie na tego typu urządzenia jest bardzo silny. Coraz więcej osób nie tylko przegląda strony internetowe przy wykorzystaniu smartfonów i tabletów, ale także wybiera produkty i usługi, szuka inspiracji oraz ostatecznie decyduje się na finalizowanie zakupów online. Smartfony są coraz bardziej użyteczne pod tym względem. Natomiast użytkownicy – coraz bardziej przyzwyczajeni do tego, że nie potrzebują komputera by kupić nową rzecz do domu albo zabookować wakacje.

Oferty promowane poprzez Gallery Ads wyświetlane są oczywiście na samej górze rezultatów wyszukiwania. Nie trzeba chyba dodawać, że to najbardziej pożądane miejsce do zaistnienia w całym internecie. A dodatkowo – inaczej niż w przypadku linków sponsorowanych – reklama ta może być tylko jedna. Zatem miejsce w niej staje się iście królewskie!

Reklama przy wykorzystaniu galerii rozliczana jest przy wykorzystaniu mechanizmu Cost per Click (CPC). Reklamodawca ponosi koszt skorzystania z tego narzędzia wtedy, kiedy użytkownik kliknie z zdjęcie czy nagłówek lub przewinie przynajmniej trzy grafiki. To rozwiązanie korzystne dla reklamodawcy, który płaci za rezultat wykorzystywanego narzędzia marketingowego.

Gallery Ads to narzędzie, z którym Google staje się nie tylko wyszukiwarką opartą na słowach, ale włącza do funkcjonowania obrazy. To kolejny krok w kierunku – czyżby już nieuniknionego? – powracania ludzkości do kultury obrazkowej.

Related Posts