KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Reklama na YouTube – czy warto?

reklama na youtube

Reklama na YouTube – czy warto?

Sposobów na promocję naszego przedsiębiorstwa jest wiele. Jedne są mniej skuteczne, drugie wręcz przeciwnie. Tak czy inaczej – wszystko zależy od rodzaju działalności, jaką wykonujemy. Niezmiernie jednak jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest reklamowanie usług czy produktów za pomocą materiałów wideo. Oczywiście, najpopularniejszym serwisem streamingowym w Internecie jest YouTube. Na łamach tego portalu umieszczane są materiały różnego rodzaju. W tym też reklamy, które najczęściej wyświetlają się użytkownikom przed wybranym przez nich filmikiem.

YouTube jako miejsce reklamujące nasze usługi? To może się udać, o ile podejdziemy do tego tematu z rozwagą. W tym tekście dowiecie się, czy reklama na YouTube to jest to, w co warto zainwestować.

Zdecydowany wpływ sprzedaży

Reklama na YouTube wpływa przede wszystkim na zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. Nagranie filmu promocyjnego może zachęcić potencjalnego klienta to odwiedzenia naszego sklepu czy witryny firmowej. Oczywiście, wideo musi być zrobione profesjonalnie. Powinno zawierać najważniejsze cechy produktu lub usługi, które oferujemy. Materiał wideo już w pierwszych sekundach powinien zainteresować oglądającego, gdyż w większości przypadków tylko czekamy aby „pominąć reklamę”. Dodatkowo film nie powinien być za długi i przepełniony informacjami, gdyż to może zniechęcić konsumenta do dalszego oglądania.

ROI

Czym jest ROI? Jest to wskaźnik określający zwrot inwestycji. W przypadku reklamy wideo trudno jest go określić, ale warto wiedzieć, że jeśli zdecydujemy się na film promocyjny w sieci – np. na YouTube wskaźnik ten jest o wiele większy, niż w przypadku reklamy w telewizji. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim zrealizowanie jej jest o wiele tańsze w sieci. Internet stał się bardziej obszernym medium niż telewizja. Mnoga ilość personalizacji konkretnego użytkownika pozwala również na dostosowanie tak zwanych tagów pod konkretną reklamę. Krótko mówiąc – nasz materiał wideo będzie wyświetlał się tylko tym osobom, które potencjalnie mogą zainteresować się naszym produktem. Duże zasięgi serwisu sprawiają, że wskaźnik ROI może być wysokie, dlatego inwestycja w reklamę wideo umieszczoną na YT szybko może się zwrócić. Zaznaczamy – nie łatwo to określić, aczkolwiek w porównaniu do „klasycznej” telewizji można śmiało stwierdzić, że wskaźnik ten będzie znacznie wyższy. Tym bardziej, że możemy według statystyk sprawdzić ile np. „wejść” pochodzi właśnie z YouTube.

Znacznie większe zasięgi

Jeśli reklamujemy nasz produkt zależy nam na zasięgu. Chodzi oto, by dotrzeć do większej liczby odbiorców. Reklamy wideo mogą być bardziej skuteczne niż statyczne odpowiedniki (reklamy bannerowe czy tekstowe). Ciekawa forma materiału wideo może zainteresować wiele osób – w końcu efektowna grafika przykuwa wzrok. Co ciekawe, niektórym autorom reklam wideo udaje się na tyle zainteresować widza, że ten udostępnia taką reklamę dalej. Finalnie, uzyskujemy bardzo dobry zasięg nie ponosząc przy tym dużych kosztów.

Przykuwa wzrok i pozwala podjąć decyzję

Nawiązując do poprzedniego nagłówka, przyjrzyjmy się bliżej kwestii wizualnej. Dobrze przygotowana reklama wideo potrafi zdecydowanie bardziej przykuć uwagę, niż ta w formie jednolitej grafiki, bądź tekstu. Jest ona łatwiejsza do zapamiętania niż artykuł sponsorowany czy krótki opis produktu. Reklama w postaci filmu nie tylko bardziej angażuje potencjalnego klienta, ale pomaga mu również podjąć decyzję. Różne analizy i badania sugerują, że osoba, która nie może się zdecydować na zakup danego produktu czy usługi woli obejrzeć film wideo opowiadający o danym produkcie, aniżeli przeczytać jego specyfikację czy recenzję.

Reklama na YouTube – nie da się jej nie zauważyć

Internet, który dziś znamy kręci się wokół materiałów wideo. Pojawia się w nim coraz więcej tego typu treści, ponieważ filmy interesują użytkowników znacznie bardziej niż teksty. Być może dlatego, że film oferuje bardziej precyzyjną prezentację produktu. Wykorzystanie materiałów wideo może więc znacznie bardziej zainteresować potencjalnych kontrahentów, dlatego też warto postawić na reklamę w serwisie YouTube.

Jak widać korzystanie z reklam wideo w serwisie YouTube może być bardzo opłacalne. Formy takiej reklamy stwarzają wiele możliwości i mogą przynieść zamierzone efekty. Korzystając z reklamy naszego produktu za pomocą materiału wideo możemy być pewni, że efekt ten będzie bardziej widoczny. Dobrze wykonany film na pewno zachęci do zakupu potencjalnych klientów, którzy przede wszystkich kupują okiem. Wysoka jakość materiału i dobrze przemyślane lokowanie produktu sprawi, że klient na pewno wybierze nasz produkt.

Related Posts