KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak zwiększyć liczbę opinii użytkowników – cz.1

opinie uzytkowników

Jak zwiększyć liczbę opinii użytkowników – cz.1

Kiedy planujemy kupić coś w danym sklepie, bądź też skorzystać z usługi jakiejkolwiek firmy zazwyczaj sprawdzamy opinie innych użytkowników, którzy mieli już styczność z przedsiębiorstwem. Dlatego też jeśli prowadzimy biznes i chcemy mieć jak najwięcej klientów powinniśmy zwracać uwagę na opinie. Im ich będzie więcej, tym lepiej dla nas. Co zrobić, aby użytkownicy po skorzystaniu z usługi bądź po zakupie produktu pozostawili komentarz opisujący wrażenia? Postaramy się zasugerować kilka wskazówek, które zwiększą liczbę opinii użytkowników.

Nie ma osoby zajmującej się reklamą i budowaniem relacji, która stwierdziłaby, że nie ma potrzeby zbierania opinii użytkowników. Są one nie tylko potwierdzeniem jakości naszych usług, lecz przy okazji takie indywidualnie tworzone treści mają bardzo duży (pozytywny rzecz jasna) wpływ na pozycjonowanie. Oczywiście nie mogą to być opinie, które napisaliśmy sami. Każda osoba ma wypracowany swój styl, dlatego też komentarze tworzone przez jedną osobę łatwo rozpoznać. Powinniśmy więc zachęcić użytkowników do napisania opinii, która będzie dla nas bardzo pomocna. Warto również zauważyć, że wiele sond potwierdza to, że większość klientów czyta pozostawione przez inne osoby komentarze. Mało tego, często zdarza się, że kontrahenci szukają opinii o naszym sklepie lub firmie.

Jakich praktyk unikać w przypadku zachęcania klientów do tworzenia opinii

Może zacznijmy od tego, czego nie robić, aby zniechęcić użytkownika do pozostawienia komentarza. Przede wszystkim ludzie chcą być anonimowi. Musimy im więc to zapewnić. Nie może być tak, że po napisaniu danej opinii nasz klient musi wypełnić szereg rubryk. Nikomu się tego nie chce robić, dlatego unikajmy takich praktyk. Kolejną rzeczą, której nie powinniśmy robić to wymagana duża liczba znaków. Oczywiście nie powinno być tak, że dana osoba zostawi komentarz mający dwie litery, na przykład “OK”. Nie należy jednak zmuszać naszych klientów do tego, by tworzyli rozbudowane recenzje na temat danego produktu. Wiemy już czego przede wszystkim nie powinniśmy robić. Czas dowiedzieć się, jakie praktyki stosować, by zachęcić klientów do pozostawienia opinii.

Co zrobić, by zwiększyć liczbę opinii użytkowników?

Wielu ludzi lubi otrzymywać nagrody, jakieś bonusy. Dlatego też możemy zasugerować w formie na przykład małej grafiki to, że pozostawienie opinii ma dużą korzyść. Przykładowo, jeśli dana osoba napisze komentarz na temat produktu lub usługi, otrzyma na kolejne zakupy rabat. Można także zaplanować losowanie nagrody co jakiś czas. Wcale nie musi to być samochód, a jakieś gadżety związane z naszym przedsiębiorstwem. Kolejną rzeczą o której powinniśmy pamiętać jest wysłanie wiadomości, już po transakcji. Na przykład można stworzyć automatyczny e-mail, który po kilku dniach dotrze do naszego kontrahenta. W jego treści powinno być zawarte podziękowanie po zakupach, a także zachęcenie do pozostawienia opinii. Często osoba, która jest zadowolona rzeczywiście wróci do naszego sklepu i napisze komentarz.

Należy jednak pamiętać, by nie być nachalnym. Najlepiej dać kilka dni na zapoznanie się z towarem lub usługą. Aby ułatwić tworzenie opinii możemy także dodać kilka ciekawych rzeczy do formularza z komentarzem. Przykładowo klient może oprócz formy tekstowej dodać ocenę – np. od jednej do sześciu gwiazdek. Jeśli chcemy aby opinia była mocniej rozbudowana, możemy graficzny werdykt podzielić, na przykład na: czas dostawy, kontakt z handlowcem, jakość produktu (lub usługi), serwis po zakupie i tak dalej. Jest także kwestia “rozmowy” z klientem. Jeśli zobaczymy daną opinię, powinniśmy na nią odpowiedzieć. Niezależnie, czy krytykuje usługę lub towar, czy ją chwali. Podziękujmy za komentarz, prowadźmy dialog z klientem, zaprośmy do ponownego skorzystania z oferty itd. Ostatnią rzeczą, o której powinniśmy pamiętać to dodanie kwestii mediów społecznościowych. Można przykładowo umieścić mały banner, tuż po dodaniu komentarza przez naszego klienta, który będzie sugerował podzielenie się opinią ze swoimi znajomymi. Mowa tu o Facebooku, czy Twitterze.

Related Posts