KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co to właściwie jest Google Ads? cz. I

Co to właściwie jest Google Ads? cz. I

Reklama.

Reklamy atakują nas w codziennym życiu na każdym kroku z każdej strony. Jeszcze kilka lat temu największym przekaźnikiem reklamy była telewizja i prasa. Obecnie rolę potentata w tej dziedzinie pełni Internet. Nie ma dnia w którym nie wyszukujemy informacji w Internecie na komputerach czy w telefonach. W ciągu dnia użytkownik robi kilkanaście mikroprzerw na sprawdzenie „co słychać w sieci?”. To właśnie podczas tych przerw, możemy dotrzeć do naszego potencjalnego klienta. Możemy zaproponować mu produkt, którego aktualnie szuka bądź podpowiedzieć mu na podstawie jego zainteresowań, co może być mu potrzebne. Narzędzie, które przychodzi nam z pomocą w stworzeniu reklamy, zarządzania nią oraz które pomaga dotrzeć do klienta to właśnie Google AdWords – obecnie funkcjonująca nazwa to Google Ads. Najprościej mówiąc Ads to reklamy (graficzne, tekstowe jak również wideo i reklamy mobilne w aplikacjach), które pojawiają się w wyszukiwarce Google oraz w milionach stron partnerskich.

 

Dlaczego warto postawić na wyszukiwarkę Google?

Wyszukiwarka Google jest jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek z których korzystają internauci. To z niej w każdym dniu korzystają miliardy ludzi na całym świecie. Wystarczy tylko wpisać do wyszukiwarki odpowiednie hasła, po czym w zestawieniu pojawiają się wyniki wyszukiwania, w tym również może znaleźć się nasza reklama.

Jak pokazuje załączona grafika – Google jest wszechobecną wyszukiwarką w polskich domach. Korzysta z niej prawie 98% Polaków, co oznacza, że z naszą reklamą i z naszym produktem, możemy dotrzeć do prawie wszystkich! Jest to ogromy potencjał obok którego nie można przejść obojętnie.

 

Zestawienie udziału w rynku wyszukiwarek
Źródło: StatCounter Global Stats – Search Engine Market Share

Na czym polega Ads?

Najprościej mówiąc, jest to system reklamowy, stworzony przez firmę Google, służący do wyświetlania reklam. W zależności od tego co chcemy zareklamować, możemy wygenerować reklamę tekstową, graficzną czy też wideo. Nie musimy wybierać jednej formy reklamy, możemy wybrać kilka formatów, które będą odpowiednie dla naszego produktu.

Dzięki Ads tworzymy reklamy, które znajdują się w wynikach wyszukiwania na górze bądź na dole strony. Jest tam słowo „reklama” umieszczone w zielonej ramce, są tzw. linki sponsorowane. To co wyróżnia Google Ads, to metoda płatności za reklamę. Płacimy dopiero w momencie gdy użytkownik „kliknie” w naszą reklamę, a nie w momencie kiedy zostanie ona wyświetlona w wyszukiwarce. Ważnym elementem jest również możliwość nakierowania reklamy na docelową grupę odbiorców. Sami wybieramy obszar na który chcemy kierować naszą reklamę. Możemy wybrać odbiorców, którzy mają konkretne zainteresowania bądź są w grupie wiekowej, która nas, jako sprzedających najbardziej interesuje. Sprawdzonym rozwiązaniem jest skonfigurowanie reklamy mobilnej, która będzie się wyświetlać użytkownikom telefonów komórkowych.

Każdą reklamę możemy analizować, modyfikować i ulepszać na podstawie zbieranych przez Google Ads danych tak aby przyniosła jak najlepsze efekty oraz uzyskała wysoki wynik jakości przy jak najmniejszym nakładzie finansowym.

Więcej na temat reklamy online znajdziesz tutaj!

Related Posts