KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Co to właściwie jest Google Ads? cz. II

Co to właściwie jest Google Ads? cz. II

Jak rozpocząć kampanię.

Do wyboru masz kilka możliwości rozpoczęcia kampanii reklamowej w Google (Google Ads). Pierwsza opcja jest dla osób, które mają dużo wolnego czasu oraz samozaparcia, które pozwoli im przyswoić nowe zagadnienia związane z reklamą internetową, analizą danych (!) oraz ulepszaniem reklam. Samodzielne tworzenie reklam najlepiej rozpocząć od małych kroków. W Internecie można znaleźć wiele różnych szkoleń, które nakreślą nam podstawy reklamy. Natomiast nic nie zastąpi profesjonalisty, który sprawnie poprowadzi naszą kampanię.
Możemy skontaktować się ze specjalistą, który pomoże nam przeprowadzić proces obsługi pierwszej kampanii, poczynając od założenia konta, ustalenia wszystkich parametrów oraz przekazywania wskazówek dotyczących prowadzenia kampanii. Nasz „opiekun” nie będzie z nami cały czas. Z reguły jest to okres trzech miesięcy, gdzie w tym czasie możemy liczyć na pomoc w samodzielnym prowadzeniu kampanii.

Dla osób, które potrzebują kompleksowej obsługi, polecam agencje certyfikowane przez Google. Taka agencja w porozumieniu z klientem opracuje strategię dla produktu, która będzie przynosiła najlepsze efekty. Agencje, które mają certyfikat Google, potrafią skutecznie zarządzać budżetem kampanii. W swoim zespole posiadają szereg specjalistów z certyfikatami z różnych kategorii, np.: sieć wyszukiwania; reklama displayowa, reklama mobilna jak również Google Analytics. Certyfikaty są potwierdzeniem kompetencji posiadanych z danego zakresu. Uzyskuje się je w drodze egzaminów, powtarzanych co roku.
Warto sprawdzić profil firmy w Google Partners gdzie uzyskamy informację na temat specjalizacji agencji. Natomiast agencje również zamieszczają logo partnera na swojej stronie internetowej.

Zalety reklamy w Internecie.

Najlepszym sposobem na przedstawienie zalet, jest ich wypunktowanie:
– docieramy do klienta w odpowiednim czasie
– sami wybieramy grupę docelową poprzez takie funkcje jak lokalizacja, wiek, zainteresowania
– na bieżąco monitorujemy budżet: płacimy TYLKO za reklamy w które kliknął użytkownik, możemy elastycznie zarządzać budżetem
– w każdym momencie możemy zatrzymać wyświetlanie reklam
– możemy ustalić harmonogram wyświetlania reklam, wybierając godziny i dni tygodnia
– dzięki analizie marki oraz konkurencji dostosowujemy format reklamy, który przyniesie najlepsze efekty.

Ile kosztuje reklama w Google Ads?

Pytanie, które zadajemy na samym początku. Ile za to zapłacę? Nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Koszt reklamy zależy od wielu czynników, m.in. od tego czy nasza strona internetowa jest spójna z wyświetlaną reklamą. Jeżeli reklama i strona internetowa są dopasowane, tym lepiej dla naszej kampanii. Czy jest duża konkurencja na rynku i przede wszystkim jaki budżet możemy przeznaczyć na reklamę.
Dzięki modelowi Pay-per-click (PPC) płacimy tylko za to ile razy reklama została kliknięta przez użytkownika, a nie ile razy została wyświetlona w wyszukiwaniach Google. Koszt za kliknięcie jest ustalany przez nas samych, nie przekraczając przy tym z góry ustalonego budżetu.
Warto pamiętać, że dobrze prowadzona kampania jest wysoce rentowna.

Więcej informacji na temat kampanii Google Ads znajdziesz tutaj!

Related Posts