KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Typy kampanii w Google Ads – ściągawka. Część 1

typy kampanii google ads

Typy kampanii w Google Ads – ściągawka. Część 1

Google Ads to podstawowe narzędzie dla każdego, kto chce skutecznie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Pozwala dokładnie wybrać grupę docelową i optymalnie wykorzystywać budżet, a dodatkowo dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym umożliwia Ci zbieranie informacji o preferencjach odbiorców, co przydaje się tak w przyszłych działaniach marketingowych w Sieci, jak i doborze zaopatrzenia czy ogólnej strategii firmy.

Istnieje całkiem sporo typów kampanii, które można wybrać, co szczególnie dla początkujących może być dezorientujące. Mamy nadzieję, że ten artykuł pozwoli Ci zorientować się i dokonać właściwego wyboru – w końcu od tego zależy, czy pozyskasz klientów, warto więc poświęcić nieco czasu na przygotowanie.

PMax

Performance Max to następca inteligentnych kampanii produktowych (Smart Shopping Campaigns). Wyróżnia ją bardzo wysoka automatyzacja oparta o mechanizmy uczenia maszynowego oraz wyświetlanie na wielu kanałach, w tym YouTube, mapach i Gmailu. Możliwe jest określanie stawek w celu maksymalizacji ilości konwersji lub ich wartości. Dostępna jest ona po wybraniu jednego z następujących celów: „Sprzedaż”, “Ruch w witrynie”, „Potencjalni klienci”, albo „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje”. To świetne narzędzie dla firm, które mają jasno określone cele i chcą zwiększyć wartość konwersji oraz skuteczność swojego marketingu. Należy jednak pamiętać, że automatyzacja musi się na czymś opierać – kampanie Performance Max bazują na Twojej stronie internetowej, dlatego upewnij się, że jest ona dopracowana zarówno pod kątem SEO, jak i merytorycznie.

Typy kampanii – produktowa

To jedna z najbardziej skutecznych metod bezpośredniej sprzedaży. Wyświetla produkty wraz z ceną i oceną (w formie gwiazdek) bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania Google. Pozwala na radykalne skrócenie ścieżki zakupowej, bo po kliknięciu użytkownik od razu trafia na stronę produktu. Musisz jednak włożyć sporo pracy – konieczne jest stworzenie katalogu produktów w Google Merchant Center, zapewniamy jednak, że warto. Badania pokazują, że są one o wiele bardziej skuteczne niż reklamy tekstowe. Szczególnie na urządzeniach mobilnych, dlatego aktualnie to one generują najwięcej spośród wszystkich typów Google Ads.

W sieci wyszukiwania

To najbardziej tradycyjna z reklam dostępnych w Google. Pokazuje się (oznaczona jako płatna) w wynikach wyszukiwania. Nie jest efektowna, ale można ją dopasować dokładnie do zapytań użytkowników charakterystycznych dla Twojej oferty. To dobry wybór do długofalowych kampanii oraz do budowania świadomości marki.

Display

To stare, sprawdzone typy kampanii graficznej w postaci banerów i obrazów na stronach internetowych. Dzięki niezwykle rozbudowanej sieci Google nie musisz dogadywać się z każdą witryną osobno. Twoje obrazy będą wyświetlane na milionach z nich w oparciu o preferencje reklamowe odbiorców, a także w usługach Google, na YT czy Gmailu. To świetny typ do remarketingu, na przykład w przypadku porzuconych koszyków lub klientów, którzy wcześniej u Ciebie kupowali.

Google Ads – najszybszy sposób na dotarcie do klientów! Zapytaj nas o szczegóły!

Related Posts