KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak zrobić rolkę na Instagramie

jak zrobić rolkę na Instagramie

Jak zrobić rolkę na Instagramie

Obecność w mediach społecznościowych to dziś właściwie konieczność, jeśli chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i pozyskać nowych klientów. Świat SM jednak ciągle się zmienia, a jeśli zależy Ci na skuteczności, musisz być na czasie. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło dodać post z ładnym zdjęciem, potem pojawiły się relacje, a od jakiegoś czasu równie ważne są tytułowe Rolki. Jak je dodawać i co w nich prezentować – tego dowiesz się w poniższym artykule.

Przede wszystkim, to czym są rolki

Instagram Reels to treści wideo umieszczane na Instagramie skierowane przede wszystkim do nowych odbiorców – może je zobaczyć każdy użytkownik serwisu. Zostają w profilu na stałe jak posty. Można dodawać do nich podpisy i do 30 hashtagów, a czas trwania filmu wynosi maksymalnie 90 sekund (dla większości użytkowników jest to jednak 60). To bardzo popularny i promowany przez Instagrama format służący głównie rozrywce. Rolki wyświetlane są na podstawie zainteresowań i zaangażowania w podobne treści. Po obejrzeniu jednej automatycznie podawana jest następna, łatwo więc wpaść w „ciąg”, choć użytkownicy nie mają też litości – nudne egzemplarze są natychmiast przewijane.

Różnice względem Relacji

Często te dwa typy publikacji na Instagramie są mylone. Nic dziwnego – wyglądają dość podobnie, nierzadko nawet twórcy dodają do nich te same treści. Stories (czyli Relacje) są jednak z założenia dużo bardziej spontaniczne. Trwają tylko 15 sekund (choć często obchodzi się to, dzieląc film na mniejsze części) i znikają po 24 godzinach. Co jednak najważniejsze, pokazywane są tylko osobom, które obserwują Twój profil. W związku z tym po pierwsze nie są tak dopracowane jak Rolki, po drugie zawierają inny typ treści, skierowany do osób, które już Cię znają.

Jak dodać rolkę na Instagramie

To bardzo, bardzo proste. Musisz oczywiście otworzyć aplikację. Następnie rzecz ma się tak:

1. Kliknij ikonę plusa w prawym górnym rogu służącą do dodawania treści.
2. Wybierz rodzaj – będzie to (zaskoczenie) Relacja.
3. Teraz wybierz wcześniej nagrany film lub nakręć go.
4. Kliknij edytuj klipy, aby przyciąć i dopasować swoje dzieło.
5. Wybierz filtr, dodaj napisy, hashtagi, opis, naklejki itp. Możesz też wybrać muzykę z bazy Instagrama.
6. Udostępnij Rolkę – gotowe!

W przypadku dodawania Reelsa na komputerze wystarczy kliknąć przycisk dodaj i umieścić film – zostanie on automatycznie dodany jako Rolka.

Postaw na jakość i oryginalność

Rolki powinny być przemyślanym, dopracowanym materiałem. Staraj się pokazać to, co robisz w sposób przystępny i angażujący. Większość osób nie będzie cierpliwie czekać na rozwój sytuacji, więc musisz przykuć ich uwagę od samego początku. Nie bój się naturalności i nieszablonowej zawartości – ludzie szukają czegoś ciekawego w morzu powtarzalnego „contentu”. Poświęć też czas na edycję i wypolerowanie filmu – to w pewien sposób Twoja wizytówka, która będzie pokazywana przez długi czas.

Narzędzia do tworzenia

Bez wątpienia najbardziej popularnym jest sam Instagram. Oferuje on szereg efektownych funkcji edytorskich i efektów, a co najważniejsze jest bardzo intuicyjny w obsłudze. Dodatkowym plusem jest również to, że od razu możemy publikować nasz film. Do bardziej zaawansowanej obróbki polecamy znany i lubiany dzięki wielu zastosowaniom program Canva. Znajdziecie w nim dużo efektów (także dźwiękowych), muzyki i precyzyjnych funkcji edytorskich. To wygodne szczególnie w wersji desktopowej – myszka i klawiatura są zdecydowanie bardziej precyzyjne niż przesuwanie palcem po małym ekranie smarftona. Do specyficznych zastosowań przydaje się też InShot – pozwala na przykład nakładać na siebie dwa obrazy i przechodzić z ujęcia do ujęcia ładnymi animacjami.

Eksperymentuj

To najlepsza rada do wszelkiej twórczości. Baw się formatem, sprawdzaj nowe efekty i pomysły. O ich skuteczności powie Ci zaangażowanie odbiorców. Pamiętaj, że Instagram nie toleruje nudy – tutaj liczy się oryginalność oraz rozrywka!

KoboSystem – najlepsze rozwiązania dla Twojego przedsiębiorstwa!

 

Related Posts