KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Pozycjonowanie strony internetowej – słownik dla początkujących

pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej – słownik dla początkujących

Potrzebujesz pigułki wiedzy na temat pozycjonowania, ale nie wiesz, skąd zacząć? Przedstawiamy słownik widoczności w sieci. Bez znajomości tych pojęć nie masz co myśleć nad dobrą pozycją w wyszukiwarce!

A

Anchor

Z angielskiego oznacza to kotwicę. Oznacza tekst na stronie, który jest odnośnikiem do innych treści czy witryn.

Algorytm

Złożony program komputerowy, którego używają silniki wyszukiwarek internetowych. Dzięki nim strony odnajdują się na danych wynikach wyszukiwania ze względu na ich efektywność i wiarygodność.

B

Backlink

Inaczej inbound link lub po polsku linki przychodzące. Kiedy umieszczamy na witrynie link spoza niej, to stosujemy backlinki.

B2B

Business to business – w seo oznacza to, że cykl kupowania jest dłuższy, usługi i produkty są droższe, a klienci to osoby bardziej decyzyjne.

B2C

Business to consumer – w odróżnieniu od B2B, cykl kupowania jest krótszy, oferowane dobra tańsze a decyzje konsumenta nie wpływają aż tak znacząco na rozwój procesu sprzedaży.

C

CMS

Oznacza Content Management System, czyli system obsługi treści. Aplikacja webowa, która pozwala użytkownikowi na tworzenie, dodawanie i modyfikowanie tekstów oraz grafik.

CTR

Click-through rate – miara jakości wyniku organicznego. Oznacza procent użytkowników, którzy klikają w wynik organiczny.

D

Do-follow

Pojęcie to oznacza zwykły link. W odróżnieniu do atrybutu nofollow, który oznacza odnośnik niedziałający.

Domena

Unikalna nazwa strony. Można ją wykupić u administratora usługi hostowania stron. Dobrze dobrana domena to klucz do udanego pozycjonowania.

E

E-commerce

Proces kupowania i sprzedaży produktów, który dzieje się w przestrzeni internetu.

Efektywność

Bardzo ważna miara w przypadku pozyskiwania danych o SEO. Dzięki efektywności działań online dowiesz się, czy:
● Twoje słowa kluczowe są odpowiednio dobrane.
● Treści na stronę spełniają oczekiwania użytkowników.
● Strona jako całość jest przyjazna algorytmom przeglądarki.

F

Forum

Miejsce wymiany opinii ze społecznością. Powinieneś je stworzyć, aby Twoi klienci mieli miejsce do wyrażania swoich opinii.

Filtr

Element oprogramowania algorytmów wyszukiwarki, który nakłada kary (filtry) na określone przez moderatora treści. Zazwyczaj nakładany czasowo.

G

Google Analytics

Narzędzie webowe od Google, dzięki któremu można z łatwością zmierzyć obłożenie na stronie. Oprogramowanie to jest darmowe i występuje razem z Google Search Engine.

Google Search Console

Kolejne narzędzie, którym można zmierzyć efektywność strony. GSC pozwala na sprawdzenie, jak często dane słowa kluczowe, powiązane z Twoją witryną, były wyszukiwane. Oprócz tego dowiesz się, jak często była wyszukiwana Twoja firma.

H

Host

Serwer, na którym umieszczona jest Twoja domena wraz z zawartością. Usługa ta wykupywana jest w zazwyczaj w pakiecie z nazwą strony.

HTML

Język programowania, w którym napisana jest większość stron w sieci.

HTTPS

Protokół zapewniający odpowiednie szyfrowanie Twojej witrynie, a co za tym idzie, jej bezpieczeństwo.

I

Indeksacja strony

Jeżeli Twoja strona indeksuje, to bardzo dobrze! Oznacza to, że ma szansę znaleźć się w wynikach wyszukiwania, bo algorytm ją “dostrzegł”.

K

Katalogowanie

Proces dodawania odnośników do witryny w katalogach stron.

Keyword

Inaczej słowo kluczowe.

L

Linki wewnętrzne

Jeżeli na Twojej witrynie znajduje się wiele podstron, to odnośniki wewnątrz niej nazywają się linkami wewnętrznymi. Są nimi zarówno te umieszczone w tekście, jak i te w nawigacji strony.

Linki zewnętrzne

Jeżeli natomiast na Twojej domenie znajdują się odnośniki do zewnętrznych stron, to są to linki zewnętrzne. Żeby Twoja strona dobrze pozycjonowała, powinna mieć backlinki na innych stronach, które Google bądź inna wyszukiwarka indeksują.

Landing page

Strona ofertowa. Dzięki tej stronie pozyskasz najwięcej kontaktów (leadów), przekonasz do swojego produktu bądź usługi, albo po prostu nakłonisz internautę do pozostania z Tobą na dłużej.

M

Meta opis

Opis strony, który znajduje się pod linkiem w wyszukiwarce.

Mapa strony

Podstawowy element witryny. Bez przejrzystej mapy strony z licznymi linkami wewnętrznymi nie masz co myśleć o wysokim wyniku w wyszukiwarce!

O

Optymalizacja

Dostosowanie do warunków czy reguł. Optymalizacja strony to inaczej przygotowanie jej pod warunki algorytmów wyszukiwarki.

Organiczny ruch

Ruch na stronie, który generuje się poprzez organiczne (niepłatne) wyniki wyszukiwania.

P

PPC

Pay per click – system rozliczania się z takimi firmami, jak Google czy Facebook, w którym płaci się za określoną liczbę kliknięć w link.

S

SEO

Search Engine Optimization – proces optymalizacji strony pod wyszukiwarkę, który pozwala na lepsze usytuowanie witryny w wyszukiwarce.

SEM

Search Engine Marketing – rodzaj marketingu internetowego, w którym wykupuje się widoczność w wyszukiwarce i na witrynach.

T

Taksonomie

Używane np. w WordPressie, sposób katalogowania treści na stronie.

U

User Agent

Inaczej nazywany botem przeglądarkowym. Składowa część algorytmów wyszukiwarki.

UX

User Experience – Przestrzeń użytkownika na stronie.

W

Wyniki organiczne

Wyniki w wyszukiwarce, które nie zostały zakupione w ramach SEM.

WordPress

Czołowy CMS na rynku.

Z

Zaplecze

Dzięki stronom zapleczowym witryna może wypozycjonować wybrane słowa kluczowe.

Related Posts