KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Naturalny profil linków – czym jest i dlaczego jest ważny

naturalny profil linków

Naturalny profil linków – czym jest i dlaczego jest ważny

Jeśli zależy nam na wysokiej pozycji naszej strony w wynikach organicznych musimy dokładnie poznać tak zwany naturalny profil linków. Warto wiedzieć jak tworzyć je, by cechowały się autentycznym wyglądem, a roboty uznawały łącza za naturalne.

Naturalny profil linków – dlaczego warto zwracać na to uwagę?

Profil linków to nic innego jak “wygląd” hiperłącz. Dzięki temu możemy sami przeanalizować czy jest to odnośnik odpowiadający za pozycjonowanie, kierujący do strony z podobną tematyką, czy po prostu spam. O ile użytkownik odwiedzający stronę tak naprawdę nie ma wpływu na to, co publikuje autor, o tyle profil linków jest bardzo ważny dla algorytmów. Chodzi tu przede wszystkim o robota “Pingwin”, który zajmuje się obniżaniem widoczności stron posiadających nienaturalne linki. Naturalny profil linków, a więc ten, o którym mowa w temacie tekstu jest ważny, jeśli zależy nam na wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach.

To, czy link jest naturalny, czy nie można w prosty sposób zobaczyć na przykładzie niektórych for dyskusyjnych czy komentarzy umieszczonych pod artykułami. Często sugerują, by kierować się na jedną domenę, co jest złą praktyką. Przez tak zwane black hat SEO witryna może być ukarana przez Google, co niestety może spowodować znaczne obniżenie widoczności w wyszukiwarkach.

Jak powinien wyglądać naturalny profil linków?

Wystarczy pamiętać o kilku zasadach, by podnosić Trust Rank naszej witryny. Jeśli będziemy uważać na te sugestie możemy być wręcz pewni, że nasza witryna będzie posiadała naturalny profil linków.

Nie linkuj do “byle kogo”

To bardzo ważna kwestia, ponieważ Google nawet w swoim regulaminie informuje, by nie linkować do tak zwanych systemów wymiany linków. Algorytm Panda musi ocenić witrynę jako wiarygodną. Dopiero wtedy będziemy pewni, że linki przychodzące uznane zostaną jako naturalne. Musimy także unikać linkowania do katalogów niskiej jakości. Niestosowanie się do tej zasady może skutkować “banem” od Google.

Linkowanie – na co zwracać uwagę?

Niekoniecznie linkowanie na konkretną frazę będzie odpowiednim wyborem. Lepszym rozwiązaniem będzie czasami czysty adres URL, lub anchor na domenę, bądź też nazwę naszej firmy. Algorytm Google nie powinien mieć problemów także z linkami do konkretnego produktu, przykładowo w sklepie. Oczywiście musimy pamiętać o zróżnicowaniu linków. Rozwinięcie kwestii linkowania strony jest jednak tak rozległym tematem, że lepiej zostawić go na osobny artykuł.

Linki na łamach witryn związanych tematycznie

Naturalny profil linków będzie możliwy do pozyskania za sprawą uzyskania łącz na witrynach, które są związane z tematyką naszej strony. Przykładowo, jeśli zależy nam na reklamie naszej strony, na której oferujemy sprzedaż akcesoriów wędkarskich, warto wybrać fora dyskusyjne i portale, które zajmują się taką tematyką, a my będziemy mogli umieścić tam link do np. naszego sklepu.

Dofollow i Nofollow

Stosowanie linków z atrybutem nofollow oraz dofollow jest bardzo ważne. Jeszcze ważniejsze jest natomiast używanie tych atrybutów różnorodnie. Za duża liczba linków dofollow w proporcji do nofollow nie wygląda naturalnie dla robotów. Jeśli jest taka możliwość, by na łamach naszej witryny ustawić w komentarzach linki nofollow zróbmy to. Warto wiedzieć o tym, że naturalny profil linków zawiera zarówno te z atrybutem “no” jak i “do”.

Jak powinien wyglądać link?

Jeśli chcemy posiadać naturalny profil linków musimy również wiedzieć jak powinny one wyglądać na różnych portalach. Przykładowo, w katalogach bądź też serwisach ogłoszeniowych najlepiej by prowadziły one do naszej strony głównej. Mowa tutaj również na przykład o forach dyskusyjnych, gdzie na przykład prowadzimy linkowanie w stopce. Trochę inaczej wygląda to w przypadku artykułów sponsorowanych. Jeśli już zdecydujemy się na zakup takiego tekstu nie powinniśmy używać anchora w środku tekstu. Algorytmy Google będą traktować taki artykuł jako sponsorowany, a więc nienaturalny. Lepszym wyborem będzie na przykład dopisanie na końcu treści informacji, że tekst ten powstał przy współpracy z naszą firmą i tam właśnie można umieścić link prowadzący do naszej strony.

Szukasz agencji, która zajmie się pozycjonowaniem stron internetowych Twojej firmy? Skontaktuj się z nami i zapytaj o bezpłatną wycenę!

Related Posts