KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak reklamować sklep internetowy w sieci – synergia działań marketingowych

jak reklamować sklep internetowy

Jak reklamować sklep internetowy w sieci – synergia działań marketingowych

Jeszcze całkiem niedawno reklama w sieci wydawała się prosta. Było tyle miejsca, tyle nisz do wypełnienia. Niestety taka utopia nie mogła trwać długo. Dziś Internet jest zatłoczony i przepełniony treściami oraz reklamami. Nie pomaga nawet to, jak szybko ewoluuje – nowe serwisy i trendy są błyskawicznie opanowywane przez setki firm oraz agencji marketingowych. Jak więc w tym świecie osiągnąć sukces i powiedzieć potencjalnym klientom o sobie? Czy to w ogóle jeszcze możliwe? Owszem.

Należy wykazać się cierpliwością, postawić na jakość, a przede wszystkim działać na wielu płaszczyznach. Tylko wtedy możesz liczyć na efekty. Poniżej znajdziesz przepis, który pozwoli Twojemu sklepowi internetowemu przebić się przez inne.

Jeden kanał to za mało

Wielu przedsiębiorców zaczynających swoją przygodę z E-commerce chce porządnie zainwestować w jeden sposób reklamy, zamiast rozdrabniać się na wszystko po trochu. Brzmi sensownie, prawda? Problem polega na tym, że o ile pozwala to osiągnąć umiarkowane sukcesy, to są one niewspółmierne do zainwestowanych środków. Zwyczajnie nie przebijesz się przez konkurencję, która inwestuje tyle samo co Ty na przykład w pozycjonowanie, ale jeszcze dorzuca nawet nieduże reklamy. Trzeba działać solidnie wszędzie. Istnieją trzy podstawowe filary, bez których Twój sklep zginie w tłumie.

Stwórz solidną bazę SEO

Twój sklep internetowy musi być przyjazny ludziom i algorytmom (na szczęście ostatnio idzie to coraz częściej w parze). To przede wszystkim sprawnie działająca, szybka i dopracowana strona internetowa. Wszystkie treści powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO i to w sposób nowoczesny, a nie przepełnione słowami kluczowymi bez odmian. Pamiętaj o szczegółach jak metadane, optymalizacja obrazów i kodu i linkowanie wewnętrzne. Bez tego inne kanały napędzą Ci ruch, ale zabraknie jego oddolnego utrzymania. To jakość, na której efekty trzeba poczekać, ale będą one trwałe.

Działaj także poza stroną

Aby ugruntować działania SEO, należy zbudować bazę linków na stronach zewnętrznych. To podbije Twoje pozycje i zwiększy autorytet (no i oczywiście sprowadzi użytkowników). W ten sposób zwiększysz też szanse na sukces kolejnego kluczowego składnika.

Sklep internetowy – doładuj reklamami Google Ads

Płacisz i wymagasz? To niestety nie takie proste, jednak bez zapłacenia haraczu wyszukiwarce nie masz szans. Kampanie Google Ads to bardzo złożony temat – wymagają sporo obycia i analizy. Pozwalają jednak na skuteczne dotarcie do nowych odbiorców oraz budowanie lejka sprzedażowego. Tworząc kompleksową strategię marketingową, możesz dbać o potencjalnych klientów na każdym etapie ich drogi do zakupu. W ten sposób napędzasz też ruch na stronie, co przekłada się na jej wyniki wyszukiwania i vice versa – mając dobrą stronę, zwiększasz szanse na wygranie z konkurencją w licytacji reklam. Google nie chce pokazywać użytkownikom byle czego, dlatego pieniądze muszą iść w parze z jakością. Dodaj do tego jeszcze kreatywność, a będziesz na dobrej drodze.

Media społecznościowe

Nie mogło zabraknąć tego składnika. Facebook, Instagram i ich krewni są bowiem miejscami, gdzie ludzie spędzają najwięcej czasu. A to oznacza, że też musisz tam być. To jednak najtrudniejsze wyzwanie. W końcu użytkownicy mediów społecznościowych szukają na nich przede wszystkim rozrywki i inspiracji. Mamy tu więc dwa aspekty, którym musisz sprostać.

Stwórz ciekawy profil

Pokaż, że to, co robisz i sprzedajesz, może być ciekawe. Tworząc posty edukacyjne i rozrywkowe, przyciągniesz nowych użytkowników. Zaprezentuj zastosowania swoich towarów, pokaż ich przewagę nad konkurencją. Nikt nie każde Ci być obiektywnym – ważna jest szczerość i oryginalność. Ludzie mają dość nudnych i poprawnych do bólu profili. To najlepszy sposób na budowanie wizerunku oraz lojalnej bazy klientów związanych z Twoją marką. Jeśli zrobisz to dobrze (wymaga to sporo kreatywności i czasu), to w pewnym momencie użytkownicy sami zaczną rozpowszechniać Twoje treści, zapewniając Ci reklamę w najlepszym wydaniu.

Znowu płać

To samo, co w wypadku Google Ads. Wyświetlaj reklamy tam, gdzie są użytkownicy. W ten sposób możesz wzmocnić zarówno swój profil, jak i wysłać odbiorcę prosto na swój sklep internetowy lub nawet podstronę produktu. I tak jak przy poprzednio wymienionych działaniach zachodzi mechanizm samonapędzania się kanałów.

To właśnie synergia – efekt połączonych działań przewyższa sumę składników. Optymalne proporcje mogą się oczywiście różnić, ale zaniedbanie choć jednego z nich z pewnością będzie stratą.

Related Posts