KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Jak opinie o produktach wpływają na sprzedaż e-commerce?

opinie o produktach

Jak opinie o produktach wpływają na sprzedaż e-commerce?

Jak bezpiecznie kupować w Internecie? Pożądanego produktu nie można „zmacać” ani wypróbować. Do tego wybór potrafi przytłoczyć – sklepy internetowe oferują często setki podobnych przedmiotów. Nierzadko konkurencyjni sprzedawcy mają tę samą rzecz w identycznej cenie. Nic więc dziwnego, że klienci bywają zdezorientowani i szukają oparcia, czegoś, co przekona ich do wybrania danej oferty.

Oczywiście każdy sklep przekonuje, że to w nim warto zrobić zakupy, smutna prawda jest jednak taka, że ogromna rzesza klientów Ci nie ufa. Zbyt często można spotkać naciągaczy i amatorów, dlatego zapewnienia o najwyższej jakości oraz wzorowej obsłudze nie dadzą wiele. Inaczej jednak sprawa ma się, gdy opinie o produktach wystawiają sami kupujący.

Zaufanie klientów

Mocno upraszczając, ma to związek z „plemiennym” postrzeganiem świata. Inni klienci to „nasi”, niezwiązani ze sprzedawcą, który postrzegany jest jako potencjalny oszust, a w najlepszym wypadku postać zagadkowa. Dlatego możliwość tworzenia opinii o produktach przez kupujących to absolutne must have! Wszystkie badania jasno wskazują na to, że ich obecność znacząco podnosi prawdopodobieństwo konwersji. Po pierwsze klient widzi, że ktoś zakupił daną rzecz i nie tylko jest z niej zadowolony, ale też nie ma uwag co do sklepu oraz obsługi. Po drugie zwiększa to zaufanie do Ciebie – pokazuje, że sklep jest pewny swojej jakości i nie boi się opinii klientów.

Opinie o produktach wpływają także na rankingi wyszukiwania

Dzieje się to w dwójnasób. Klienci tworząc opinie, umieszczają w naturalny sposób frazy kluczowe związane z Twoją działalnością i konkretnym produktem, nierzadko odpowiadając na popularne pytania. A to idealne SEO, szczególnie jeśli chodzi o długi ogon. Oczywiście jeden wpis do tego nie wystarczy, dlatego warto zachęcać kupujących, aby pozostawiali po sobie opinie o produktach. Możesz proponować zniżki na kolejne zakupy lub darmową wysyłkę – pokaż, że traktujesz sprawę poważnie i zaoferuj coś sensownego. Taka prośba powinna pojawić się zaraz po otrzymaniu przesyłki (zgranie tego nie jest trudne), a sam proces napisania recenzji powinien być maksymalnie prosty i szybki. Powiedzmy sobie szczerze – mało komu chce się to robić.

Druga rzecz to aktywność użytkowników. Google premiuje „żywe” witryny, w których treści są tworzone nie tylko przez autora, ale również przez odwiedzających. Opinie o produktach to najprostszy sposób, aby to uzyskać.

Aktywizacja użytkowników

To także świetny punkt zaczepienia dla innych działań, które tworzą społeczność skupioną wokół strony. Osoba, która poświęciła czas na napisanie (miejmy nadzieję pozytywnej) opinii z większym prawdopodobieństwem zacznie eksplorować Twój serwis lub do niego powróci. Bardzo możliwe, że pozostawi także komentarze na blogu lub włączy się w dyskusję. Taka aktywność nie bez powodu jest premiowana przez Google. Pulsujące życiem strony internetowe wzbudzają zainteresowanie użytkowników, którzy spędzają na nich więcej czasu. A to przekłada się na ilość konwersji.

Opinie o produktach nie tylko na Twojej stronie

Rozmawialiśmy o zaufaniu wobec sprzedawcy. Jeszcze większy poziom można osiągnąć, wyprowadzając opinie o produktach z Twojego terenu. Tu do gry wchodzą recenzje na blogach oraz mediach społecznościowych. Wysyłając przedmiot do testów do blogera lub influencera, możesz skorzystać z zaufania, które ten zbudował. Podobnie rzecz ma się ze wszelkiego rodzaju porównaniami i rankingami stron branżowych. Portale te wiedzą, że niezależność i wiarygodność są podstawą ich działania, co przekłada się na ich siłę. Zadbaj o to, aby najważniejsze produkty (wierzymy, że ich jakość pozwoli im na to) z Twojej oferty tam się znalazły!

Chwal się opiniami o produktach!

Wiele sklepów popełnia błąd, chowając opinie w osobnych zakładach lub na samym dole strony produktowej. Tymczasem one powinny być od początku widoczne! Może nie w wyskakującym okienku, bo to już przesada, ale z pewnością w głównym podglądzie strony. Nie bój się też umieszczać ich na stronie głównej – to od razu pokazuje, że działasz już od jakiegoś czasu i klienci są zadowoleni z Twoich usług.

Łącząc dobrze napisane opisy produktów z recenzjami klientów, możesz popchnąć słupki sprzedaży do przodu i stworzyć nowoczesny sklep internetowy – przyjazny użytkownikom i zarabiający na siebie. Opinie o produktach poprawiają wyniki wyszukiwania i znacząco zwiększają sprzedaż. Obok takich argumentów nie da się przejść obojętnie!

Related Posts