KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Czy emoji mają wpływ na SEO

Czy emoji mają wpływ na SEO

Emoji to znane i lubiane przez wszystkich użytkowników mediów społecznościowych sposoby wyrażanie emocji i komunikowanie. Używane są one wszędzie – w wiadomościach prywatnych, w postach na portalach, w mailach, a dzięki nim komunikujemy się z rodziną i przyjaciółmi. Według niektórych to właśnie język emotikonek jest najlepiej rozwijającym się językiem na świecie. Nie ma się co dziwić, że są one tak popularne. Niekiedy jedno emoji jest w stanie zastąpić kilka słów dodając do tego efekt wizualny.

Kolorowe piktogramy obecne są również w profesjonalnej części naszego życia i odgrywają istotną rolę w marketingu. Pokazują luźniejsze podejście, ale również sprawiają, że strona czy profil, na której są używane wydaje się być przyjaznym miejscem. Czy więc emoji mają wpływ na SEO? Oczywiście.

Google blokuje Emoji w wyszukiwaniach

Forma komunikowania się poprzez Emoji jest bardzo popularna i powszednie używana. Jednak w 2015 roku Google zdecydowało się na zablokowanie dodawania kolorowych piktogramów, by te pojawiały się w wyszukiwaniach. Powodem było to, że wiele serwisów zdecydowanie nadużywa tego typu opisów w celu wyróżnienia swojego portalu. Ban na używanie Emoji w pozycjonowaniu stron został zniesiony w 2017 roku, kiedy to amerykański gigant zauważył jak szybko zdobywają one popularność w social mediach.

Czy Emoji i SEO mają szansę współistnieć?

Z racji swojej struktury Emoji mogą być stosowane w metatagach. Dzięki temu mogą one być pozycjonowane w wynikach wyszukiwania w Google. Jeśli więc chcemy wyszukać coś za pomocą emoji jest to jak najbardziej możliwe. Przykładem może być wyszukanie elementu związanego z piłką nożną. Jeśli więc w wyszukiwarce umieścimy “⚽” to Google zaprezentuje wyniki związane z futbolem. Musimy jednak pamiętać o bardzo ważnej rzeczy. Gdy używamy takiej formy wyszukiwania, dużą ilość wyników będą pokrywały strony posiadające w tytule właśnie ten obrazek.

Jeśli chcemy uzyskać konkretny wynik musimy sprecyzować hasło. Więc jeśli chcemy zdobyć informacje na temat konkretnej drużyny do “⚽” musimy wpisać nazwę miasta zespołu. Na przykład po wpisaniu “⚽ Poznań” Google wyświetli nam wszystkie wyniki dotyczące zespołów piłkarskich z Poznania, a głównie będą to wyniki Lecha Poznań. To samo tyczy się chociażby pizzeri. Jeśli użyjemy samego emoji “🍕” Google pokaże nam wyniki odnoszące się do pozycji posiadających piktogram w meta title. Jeśli poszukujemy pizzeri w konkretnym mieście wystarczy je dopisać. Tym sposobem po wpisaniu frazy “🍕 Warszawa” pokażą nam się lokale z pizzą znajdujące się w Warszawie.

Wyszukiwanie haseł

Wyszukiwanie za pomocą emoji jest jednak znacznie mniej popularniejsze niż przy użyciu słów. Wystarczy spojrzeć na wyniki wyszukiwania konkretnej frazy – wyniki przy użyciu piktogramu są kilkukrotnie niższe niż w przypadku wyszukiwania słownego. Nietrudno więc zauważyć, że wyszukiwanie przy pomocy emoji nie jest popularną formą i nie cieszy się stałym zainteresowaniem. Niektóre z emoji mogą być powiązane z wieloma frazami, dlatego też nie zawsze uda się znaleźć to co nas interesuje. Można by więc wyjść z założenia, że używanie piktogramów w metatagach jest po prostu niepotrzebne. Nic bardziej mylnego.

Patrząc na rozwój języka emoji i tego jak ludzkość staje się coraz bardziej leniwa, istnieje szansa, że wyszukiwanie przy pomocy piktogramów stanie się popularniejsze. Dodatkowo emoji niosą za sobą wiele korzyści – uatrakcyjniają przekaz oraz pozwalają określić emocje i nastawienie jakie chciał przekazać nadawca komunikatu. Oczywiście używanie kolorowych emoji w opisie meta przykuwa również wzrok użytkownika. W połączeniu z ciekawym opisem emoji mogą zagwarantować większą ilość odwiedzin.  Jak również zwiększenie czasu CTR oznaczającego czas jaki użytkownicy spędzają na naszej witrynie.

Dlaczego więc warto stosować język emoji w treściach?

Ikony stosowane w pozycjonowaniu mają wpływ na to jak odbierana jest strona. W wyborze oferty danej witryny przez użytkownika obecny jest czynnik psychologiczny. Według badań, w mózgu osoby, która widzi w opisie emoji z podobizną twarzy ludzkiej, uaktywnia się specjalny obszar, który wywołuje podobną reakcję, która zachodzi w momencie obserwowania innej ludzkiej twarzy. Jednocześnie użytkownik w momencie przejścia na witrynę ma do niej większe zaufanie, a poziom sympatii do danej strony jest większy.

Stosowanie emoji w komunikatach pozwala również na zdecydowane zmniejszenie dystansu pomiędzy dwoma stronami. W efekcie może to pozytywnie wpłynąć na ostateczną decyzję użytkownika, który wybierze naszą ofertę lub zapisze się do newslettera czy zdecyduje się na pozostawienie komentarza. Warto pamiętać, że opis meta posiada określoną liczbę znaków do wykorzystania, a piktogram jest w stanie zastąpić kilka słów jednocześnie. Emoji idealnie swoją rolę spełniają w mediach społecznościowych, gdzie przekaz musi być krótki, zwięzły i ciekawy.

Przed stosowanie emotikonek w pozycjonowaniu SEO musimy pamiętać o nie nadużywaniu ich, ponieważ ich zbyt duża ilość może być odstraszająca i przede wszystkim może wpłynąć na przejrzystość treści komunikatu. Kolorowe piktogramy wyrażające emocje czy określające różne przedmioty są ważną częścią współczesnej komunikacji. Więc używanie ich w treściach i pozycjonowaniu jest jak najbardziej dobrym zagraniem.

Related Posts