KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Artykuł sponsorowany – dlaczego warto w niego zainwestować?

Artykuł sponsorowany – dlaczego warto w niego zainwestować?

Jeżeli szukasz sprawdzonego sposobu na promocję marki w mediach zarówno tradycyjnych, jak i cyfrowych, to artykuł sponsorowany sprosta Twoim wymaganiom. Czemu? Jego treść nie odbiega od standardów dziennikarskich, dzięki którym tekst niesie ze sobą wartość merytoryczną. Zbuduj wizerunek firmy dzięki nim, a zyskasz wielu wiernych klientów.

Czym jest artykuł sponsorowany?

To jedna z najstarszych form reklamy, której historia sięga początków kapitalizmu i popularnej wtedy prasy drukowanej. Już w tamtych czasach w gazetach pojawiały się obszerne artykuły sponsorowane. Nie odbiegały swoją formą od pozostałych części wydania, dzięki czemu łatwo docierały do odbiorców – potencjalnych klientów.

Dzisiaj wygląda to całkiem podobnie. Na portalach prasowych i w wydaniach papierowych w naszym kraju oraz za granicą artykuły sponsorowane są częstą praktyką. Korzystają z nich nie tylko firmy. Dzięki takim treściom narrację budują partie, osoby publiczne i nawet całe państwa. Czemu użyto w tym akapicie słowa “narracja”? Bo to właśnie storytelling, tak popularny we współczesnym marketingu, tworzy siłę marki.

Storytelling, czyli klucz do sukcesu

Dzisiaj odbiorca ma mało czasu. Jego uwaga to najcenniejsza waluta, o jaką marketerzy zaciekle walczą. Żeby trafić do głowy z Twoim przekazem, potrzeba zaledwie kilku sekund. Od nich zależy powodzenie lub porażka działań.

Jeżeli decyzja zachodzi już podświadomie u odbiorcy, czas działać nie na poziomie rozumu, a emocji. W tym pomoże Ci odpowiednio dobrana narracja, czyli storytelling. Chcesz skraść serca klientom? Opowiedz im historię o Twojej marce. Zachwyć, przestrasz, wzrusz słowem czy treścią wizualną.

Tak działa dobrze skrojony artykuł sponsorowany. Jakie są jego zalety?

Artykuł sponsorowany i korzyści z niego płynące

Gwarantuje lepsze zrozumienie Twojego biznesu.

Zanim zaczniesz przygodę z artykułami sponsorowanymi, warto zadać sobie bardzo ważne pytanie:

Dlaczego robisz to, co robisz?
Bez tej odpowiedzi nie będziesz mógł opowiedzieć wiarygodnej historii Twojego biznesu. Niezależnie od formy i treści, ważna myśl kryje się w pomyśle początkowym. Od czego zaczynałeś? Jaka była tego przyczyna? Dlaczego to kontynuujesz? I nie myśl tylko o zysku, bo przecież nie dlatego tylko człowiek żyje. Twoja historia jest dla nas ważna.

Zapewnia dobry odbiór przez dziennikarską jakość tekstu.

Profesjonalnie napisana i zredagowana reklama w formie treści sponsorowanej budzi przede wszystkim zaufanie. Kiedy dowiadujemy się o nowych rzeczach w sposób przystępny i ciekawy, to skojarzona z tym firma może tylko zyskać.

Jednak musisz przekonać do siebie układem artykułu. To on decyduje o tym, czy odbiorca poświęca uwagę danej historii. Jeżeli przejrzyście zbudujesz treść, klienci będą Twoi. Nie wiesz, jak zbudować taki artykuł? Skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy Ci w doborze odpowiedniej narracji dla Ciebie.

Niesie za sobą przekaz merytoryczny.

Jeżeli została opanowana forma, to i treść musi być na redaktorskim poziomie. Dostarcz wiedzy o Twojej firmie, a opowiemy klientowi o niej. Unikaj pustosłowia! Pamiętaj, że Twój odbiorca, zanim Ci zaufa, musi coś od Ciebie dostać. Najlepiej i najskuteczniej pozyskać go wiedzą oraz doświadczeniem zapakowanymi w zgrabny tekst lub zdjęcie.

Produkujesz sery pleśniowe? Pokaż drogę produktu od Ciebie do klienta. Chcesz więcej chętnych do skorzystania z Twojej działalności gospodarczej? Opowiedz historię najtrudniejszego zlecenia i pochwal się efektami. Przede wszystkim wzbudź emocje!

Artykuł sponsorowany buduje skuteczny przekaz marki.

Pamiętasz grę w skojarzenia? Szybka zabawa logiczna, która pobudza wyobraźnię, wzięta z podwórka. Polegała na wymyślaniu słowa początkowego i końcowego, tak, żeby dotrzeć skojarzeniami między nimi.

Artykuł sponsorowany działa podobnie. Prowadzi Twojego odbiorcę od jego zainteresowania przez ciąg skojarzeń, aż do wyznaczonego celu. Brzmi prosto, prawda? Jednak skrojenie odpowiedniej treści reklamowej dla internetu i mediów konwencjonalnych już nie należy do najprostszych. Jednak, po zebraniu informacji o Twoim odbiorcy, będziemy w stanie Ci pomóc!

Ułatwia nawiązanie relacji z odbiorcą.

Dobrze, skoro już masz uwagę i szacunek odbiorcy oraz skradłeś jego serce, to co teraz? Buduj społeczność! Dzięki Twojej historii możesz pozyskać cennego, stałego klienta. A nawet zaskarbić sobie uczucia rzeszy takich odbiorców.

Pamiętaj jednak, że od tej pory spada na Ciebie odpowiedzialność. Zaufanie to waluta tyle cenna, co ciężka do utrzymania w portfelu. Może dlatego dzisiejszy konsument uodpornił się na wszelkie formy marketingu bezpośredniego. Nikt tak nie wyczuwa fałszu, jak Twój odbiorca. Szanuj go.

Podsumowanie

Pomysł, forma, treść, społeczność i szacunek – takie zalety niesie ze sobą artykuł sponsorowany. Jeżeli chcesz jednak zająć się tym, co najważniejsze w Twojej codziennej pracy, pozostaw nam zmartwienia marketingowe! My już dobrze wiemy, jak dobrze skroić treść pod Twoje potrzeby. Mamy nadzieję, że ten artykuł przekonał Cię do tego. Profesjonalny copywriting – jesteśmy w tym najlepsi!

Related Posts