KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Reklama displayowa – co to?

reklama displayowa

Reklama displayowa – co to?

Nie ma użytkownika Internetu, który nie kojarzyłby charakterystycznych banerów umieszczonych u góry dużej części popularnych serwisów. Towarzyszyły Internautom już w ubiegłym wieku i nic nie zapowiada ich końca. To właśnie typowa reklama displayowa, jednak zdecydowanie niejedyna. Ostatnie lata to prawdziwa eksplozja popularności i zróżnicowania tego rozwiązania dzięki szybszym łączom i rosnącym możliwościom technicznym. Do tego wychodzą coraz większe wymagania użytkowników i jednoczesne uprzedzenie do agresywnych form reklamy. Specjaliści od marketingu, graficy i frontendowcy mają więc moc wyzwań. Dziś przybliżymy ją w przystępny sposób, opowiadając o jej rodzajach, budowie oraz zaletach. Zapraszamy do lektury!

Gdzie możemy ją spotkać?

Niemal wszędzie i to jest jej największa zaleta. Obecnie większość wyświetlana jest za pośrednictwem sieci reklamowej Google. Niemal każdy portal informacyjny czy branżowy, który nie jest związany bezpośrednio ze sprzedażą, wyświetla reklamy. To forma utrzymania i zapewnienia użytkownikom darmowych treści. Reklama displayowa jest jednak spotykana nie tylko tam. To także prawie wszystkie reklamy, które widzisz na portalach społecznościowych czy YouTube. To mówi o zasięgach, jakie zapewnia. Sprawia to również, że wspaniale nadaje się do precyzyjnego targetowania, gdyż łatwo wyświetlać ją na serwisach i treściach o podobnej tematyce. Do tego wprost idealnie nadaje się do remarketingu, gdyż użytkownicy niemal zawsze wracają na te strony.

Z czego składa się reklama displayowa?

Choć reklama displayowa ma korzenie w tradycyjnych banerach i plakatach, to coraz bardziej się od nich różni ze względu na zmiany w sieci. Do tego zależnie od typu ich elementy różnią się znacznie. Możemy je jednak łatwo podzielić.

Treść

Czyli to, co chcemy przekazać odbiorcy. Rzecz jest kluczowa, bo jej celem jest przekonanie go (bezpośrednio lub pośrednio) do zakupu. Z pewnością muszą to być stosunkowo krótkie treści, które od razu przyciągają wzrok. Niezależnie, czy mamy do czynienia ze sloganem, czy reklamą zbliżoną nawet do krótkiego wpisu blogowego, słowa muszą zapadać w pamięć i zachęcać do kliknięcia. Bywa to niemałym wyzwaniem, szczególnie jeśli chcemy przekazać dużo informacji.

Grafika

Wydawałoby się, że powinna się wyróżniać i rzucać w oczy, jednak to tylko częściowo prawda. Oczywiście reklama musi być widoczna, jednak jaskrawe kolory irytują użytkowników i raczej zniechęcają, niż zachęcają. Potrzebne jest więc wyczucie. Do tego coraz częściej reklama displayowa ma wyglądać jak integralna część serwisu, na którym jest wyświetlana. Im mniej przypomina… reklamę, tym lepiej.

Coraz częściej pojawiają się też animacje czy też pełne materiały wideo.

Elementy interaktywne

Umożliwienie wpływania na to, co dzieje się na reklamie znacznie zwiększa zaangażowanie i prawdopodobieństwo kliknięcia. To chociażby minigry obsługiwane przy pomocy kursora, możliwość wyświetlania kilku opcji produktu albo wpisania swojej treści. Ważne jest, aby reklama displayowa nie skłaniała do przypadkowego kliknięcia, które zazwyczaj irytuje użytkowników i zniechęca.

Najpopularniejsze typy reklam displayowych

Reklamy displayowe występują w wielu odmianach, a do tego coraz częściej się przenikają. Można jednak wyróżnić główne typy:

  • Baner – najbardziej tradycyjny, poziomy format na górze strony.
  • Graficzne – zbliżone do banneru, ale umieszczone we wszelkich rozmiarach i formach dopasowanych do strony.
  • Wideo – bez zaskoczeń – pokazujące krótki film lub animacje.
  • Reklamy elastyczne – automatycznie dostosowują się do formatu dostosowanego do urządzenia oraz preferencji odbiorcy.
  • Natywne eeklamy – wkomponowane w wygląd strony, powinny sprawiać wrażenie niebycia reklamą.
  • Reklamy w mediach społecznościowych – to właściwie forma reklam natywnych, warto ją jednak wyróżnić ze względu na możliwość interakcji w postaci komentowania i udostępniania.

Zalety tego rozwiązania

Zasięg, zasięg i jeszcze raz zasięg. Reklama displayowa dociera naprawdę daleko i nie brakuje wartościowych portali, które z chęcią ją wyświetlą. Co ważne, do tych, do których powinna – możliwości targetowania są ogromne. Do tego łatwo monitorować jej osiągi i zachowania użytkowników.

Jeszcze niedawno wydawało się, że adblock zakończy ich karierę, jednak odpowiedź przyszła błyskawicznie. Większość liczących się serwisów blokuje dostęp do treści użytkownikom, którzy używają wtyczek blokujących reklamy. Wróciliśmy więc do punktu wyjścia.

To idealna metoda oswajania klientów z marką – nawet jeśli nie wejdą na Twoją stronę, to być może zapamiętają produkt lub nazwę. A na kolejnych etapach zakupu mogą im się pokazywać wersje dostosowane to aktualnych potrzeb. Klasycznym przykładem są reklamy produktów, które ostatnio wyszukiwało się w Google. Nie mamy więc wątpliwości, że reklama displayowa ma przed sobą jeszcze długą przyszłość i nieraz się przeobrazi. To niemal zawsze trafiona inwestycja!

Dlatego jeżeli szukasz Agencji, która precyzyjnie zajmie się reklamą w Internecie – skontaktuj się z Nami!

Related Posts