KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Geolokalizacja – jakie ma znaczenie dla SEO

geolokalizacja

Geolokalizacja – jakie ma znaczenie dla SEO

To niemal ironiczne, jak Internet, który jest jednym z filarów globalizacji, zmierza w ostatnich latach do zwiększenia znaczenia swojego aspektu lokalnego. Dotyczy to zarówno serwisów WEB 2.0., jak i wyszukiwarek. Fraza „near me”, w polskiej wersji zazwyczaj występująca jako „w mojej okolicy” nabiera mocy – Google podsuwa użytkownikom odpowiedzi i firmy znajdujące się blisko. To po prostu kwestia wygody.

I nie musimy o to nawet specjalnie prosić – na podstawie naszych aktywności i śladów w sieci dziecinnie łatwo określić, gdzie jesteśmy. Dlatego wyniki wyszukiwania będą się diametralnie różnić nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów i skorzystaniu z lokalnej sieci WI-FI. Dziś porozmawiamy o tym, co to oznacza dla osoby, która chce skutecznie wypozycjonować stronę internetową.

Kwestia lokalizacji serwera

Pierwsza sprawa to geolokalizacja od strony witryny. O ile często wykupienie lokalnego hostingu nie jest możliwe choćby ze względu na dostępność i koszty, to pamiętaj, że Google zawsze sprawdza, skąd „nadaje” Twoja strona. Może to mieć wpływ na szybkość strony, pewne lokalizacje i serwery nie są też mile widziane. Wielu dostawców hostingu współdzieli serwery – w takim wypadku strony niskiej jakości mogą wpływać negatywnie na ocenę przez wyszukiwarkę Twojej.

Pozycjonowanie lokalne

Jeśli świadczysz usługi lokalne, nawet w wielu miejscach, to rzecz jest dla Ciebie niezwykle ważna. Nie wystarczy już jak kiedyś wypełnić swojej strony frazami typu „sklep motocyklowy Wrocław”, „fryzjer Targówek”. Przede wszystkim pamiętajmy, że Google premiuje naturalny język i karze za agresywne SEO. Należy umieszczać frazy związane z miejscem w sposób estetyczny, poprawny językowo i nie za często. Bardzo skuteczne jest umieszczenie map Google z Twoją lokalizacją, które jasno daje do zrozumienia, gdzie jesteś. Dobrym pomysłem będzie utworzenie podstron dla różnych miejsc (na przykład sklepów w kilku miastach). Ważne, aby bazowały na unikalnych treściach.

Wizytówka Google Moja Firma ma dużą moc

Nie od wczoraj wiadomo, że Google „ceni” tych, którzy korzystają z jego usług (czytaj: agresywnie wmusza swoje produkty). Google My Bussines to idealny przykład i niezależnie od tego, co o tym sądzimy, fakty są nieubłagane. Posiadanie i regularne prowadzenie wizytówki znacząco poprawiają pozycjonowanie. Dlatego pamiętaj, aby co kilka dni umieszczać nowe posty i zdjęcia i zachęcać do tego klientów. Równie kluczowe są opinie (na które należy odpowiadać).

W ten sposób możesz liczyć na wysokie pozycje w wyszukiwaniu za pomocą map, a to generuje niemało ruchu. To jednak nie koniec, bo dobra wizytówka w połączeniu z odpowiednio zoptymalizowaną stroną może zaowocować pokazywaniem profilu Twojej firmy wraz ze zdjęciami i opisami przy wyszukiwaniu. A to najlepsze, co można osiągnąć przy działaniach SEO!

Geolokalizacja – zadbaj o grafiki

Wspominaliśmy o trudnościach związanych z umieszczaniem fraz lokalnych w tekście. Na szczęście można (i trzeba!) robić to także w przypadku obrazów. Lokalne tagi (wiele zdjęć z telefonów ma je przypisane automatyczne, co ujmuje pracy) polepszą nie tylko pozycje poszczególnych podstron, na których są umieszczone. To także sposób na pozycjonowanie w wyszukiwaniu grafik. Nawet biorąc pod uwagę mniejszą popularność tego rozwiązania, zyskasz sporą przewagę nad konkurencją, która często to zaniedbuje. No i kolejny raz wartościowy ruch podbije Twoje pozycje na głównej liście. Frazy związane z geografią należy umieszczać zarówno w opisach alt obrazków, jak i ich nazwach – to również jest sprawdzane przez Google. Łatwo też w naturalny i przystępny sposób wykorzystać do pozycjonowania opisy pod obrazami. Zupełnie za to nie sprawdzi się umieszczanie tekstu na samej grafice – roboty nie potrafią ich skutecznie interpretować. Choć zapewne za kilka lat to się zmieni.

Lokalnie pokazywane podstrony lub wersje

Geolokalizacja umożliwia dostosowanie strony do użytkownika – świetnym przykładem jest automatyczne wybranie języka kraju, z którego pochodzi adres IP. Można również zablokować część zawartości, na przykład, jeśli dane produkty nie są oferowane na konkretnym rynku. Ważne jest to, że takie lokalne wersje mają większe szanse na wysokie pozycje, niż jedna ogólna strona – w końcu tworzenie list wyników odbywa się w zależności od miejsca.

Geolokalizacja to wymagania, ale i duże możliwości. Wystarczy kilka prostych zasad oraz systematyczność, aby skutecznie użyć jej mechanizmów do działań SEO. Polecamy o tym pamiętać!

Potrzebujesz dla swojej firmy skutecznego pozycjonowania strony www? Skontaktuj się z KoboSystem i zapytaj o bezpłatną wycenę!

Related Posts