KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

SEO Copywriting – zasady i sposób działania

SEO copywriting

SEO Copywriting – zasady i sposób działania

W dobie cyfryzacji i rozwoju rynku e-commerce optymalizacja swoich produktów i usług pod kątem wyszukiwarek jest kluczem do sukcesu. Nie każdy jednak, kto oferuje swoje usługi przez internet, potrafi tworzyć wartościowe i zoptymalizowane treści. Tutaj z pomocą przychodzą specjaliści od SEO Copywritingu.

Czym jest seo copywriting? SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, osiągnięcie jak najwyższej pozycji dla konkretnych słów kluczowych. Copywrit oznacza natomiast prawo autorskie. I tak oto powstał SEO Copywriting – czyli teksty tworzone zgodnie z zadami SEO.

Napisanie tekstu SEO nie jest ani szybkie, ani łatwe. Przy tworzeniu treści trzeba zwrócić uwagę na każdy element, zadbać o każdy szczegół. Tytuł, nagłówki, treść, słowa kluczowe, podział stron na bloki – to wszystko ma stanowić całość. Logiczną i godną uwagi.

Treści SEO

Powinny być wartościowe pod względem merytorycznym, stylistycznym i gramatycznym oraz powinny nakierować wyszukiwarkę na ważne słowa kluczowe – dlatego trzeba być na bieżąco ze zmianami algorytmów Google.

Pisząc treści, należy również pamiętać, aby były one aktualne i interesujące dla czytelnika – powinny odpowiadać na pytania przez niego stawiane, rozwiązywać jego problemy, spełniać oczekiwania. Nie można dopuścić do zastanawiania się, czego szuka potencjalny klient, bo to właśnie on tworzy ruch na stronie, a treść ma go przyciągnąć.

Ważne i godne uwagi słowa należy pogrubić lub podkreślić – wyszukiwarki interpretują je jako ważniejsze od reszty, indeksując konkretną podstronę na te frazy. Pogrubione słowa przyciągają również uwagę czytelnika.

Słowa kluczowe

Należy pamiętać o jednej istotnej rzeczy – nigdy nie można przeoptymalizować tekstu. Tekst ma wyglądać naturalnie.

Przesadna ilość słów kluczowych jest karana przez Google, dlatego należy wybrać 2-3 najważniejsze. Frazy powinny zajmować maksymalnie 5% całości tekstu. SEO copywriting ma pomóc zoptymalizować stronę, a nie ją zdominować.

Słowa kluczowe powinny być zamieszczone w tytule, leadzie i w śródtytułach.

Linki w tekstach SEO

Wstawianie odnośników w tekście jest podstawą w budowaniu strony internetowej. Nie może ich zabraknąć w teksach dobrego SEO copywritera. Jest to świetna informacja dla wyszukiwarki, że istnieje połączenie z innymi funkcjonalnymi treściami.

Nie należy używać sformułowań – zobacz tu, przejdź tu. Powinno się unikać ikon i symboli – stanowią one bezwartościową informację.

Strony, do których linkujemy, muszą wyglądać naturalnie w powiązaniu z anchor textem i powinny tematycznie nawiązywać do opisywanej treści. Najlepiej, aby linki pojawiały się co ok. 120 słów.

Nagłówki SEO

Nagłówki są podstawą, ponieważ czytelnicy na początku pobieżnie przeszukują tekst, skanują go w poszukiwaniu interesujących informacji i zatrzymują się właśnie na nagłówkach. Jeżeli będą one interesujące i przyciągną oko, to wtedy odbiorca przeczyta cały artykuł.

Nagłówki powinny być stosowane hierarchicznie – H1, H2, H3 itd., czyli od najważniejszego do mniej ważnego. Dlaczego są one takie ważne? Ponieważ zwracają na nie uwagę boty wyszukiwarki i według tych oznaczeń indeksują treść.

Tytuł SEO

Bardzo ważnym elementem jest zastosowanie słów kluczowych w tytule. Im bliżej początku się znajdują, tym lepiej.

Od 2016 r. długość tytułu nie jest określana ilością znaków, ale szerokością podaną w pikselach 600 px (55-70 znaków w wyświetlanym tytule strony). Jeżeli tytuł będzie dłuższy, to Google automatycznie utnie ostatnie wyrazy i postawi wielokropek. Warto pamiętać, że do limitu wlicza się także tytuł strony głównej lub separator dodawany, automatycznie przez wtyczki, do tytułu.

Coraz częstszym zjawiskiem jest wyszukiwanie informacji w formie pełnych zdań lub skróconych fraz i dlatego dobrym pomysłem jest zastosowanie w tytule tzw. długiego ogona (Long Tail).

Copywriter powinien pisać dla ludzi, a nie dla robotów. Powinien dbać o swoje teksty i o swoich czytelników pisząc esencjonalnie i zwięźle. I co najważniejsze – nie może powielać tych samych treści na różnych stronach, ponieważ potraktowane zostaną jako spam.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnego copywritingu – sprawdź naszą ofertę.

Related Posts