KoboSystem – skuteczne rozwiązania internetowe – sprawdź nas!
Strategia, kreacja, technologia, obsługa i zarządzanie

Najpopularniejsze CMSy sklepowe – część czwarta

Najpopularniejsze CMSy sklepowe – część czwarta

Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że sklep internetowy powinien wystartować na odpowiednio dobranym systemie. Tylko takie podejście może sprawić, że biznes w sieci odniesie sukces. Wybór CMS e-commerce wcale nie jest taki łatwy. Na rynku możemy znaleźć wiele różnych opcji, każda skierowana jest do innego odbiorcy. Warto poznać mniej – więcej każdy z nich, by wiedzieć, który system będzie najbardziej pasował do naszej działalności.

Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Powinniśmy o tym pamiętać. Dlatego też wybierając system e-commerce musimy precyzyjnie określić nasze wymogi. Im dokładniej nakreślimy to, czego oczekujemy od CMS-a, tym w przyszłości, już po jego wyborze nasz sklep internetowy będzie pracował efektywniej. To dlatego, że wykorzystywali w stu procentach wszystkie parametry systemu. Na rynku e-commerce możemy spotkać wiele rozwiązań, zarówno darmowych, jak i płatnych. Co ważne, niekoniecznie należy kierować ceną. To dlatego, że jeśli nie znamy się na programowaniu, bezpłatny system może okazać się zbyt trudny do jego obsługi, o edycji już nie wspominając. W tej części poradnika o najpopularniejszych CMS-ach sklepowych poznacie zarówno opcje darmowe, jak i płatne.

Shoplo

Pierwszym CMS-em e-commerce w tym zestawieniu jest funkcjonujący w oparciu o SaaS system Shoplo. Jest to oprogramowanie, za które musimy płacić abonament, by z niego korzystać. Cena startuje od 49 zł miesięcznie, a kończy się na kwocie 299 zł. W ramach abonamentu Shoplo oferuje hosting oraz subdomenę (nazwasklepu.shoplo.com). W ramach pierwszej kwoty możemy prowadzić niewielki sklep internetowy z niewielką ilością produktów, bez zmiany języka czy waluty. Nie ma również możliwości logowania się do sklepu. Zakupy odbywają się jedynie jako gość. Kto powinien zainteresować się Shoplo? Przede wszystkim osoba, która nie posiada wiedzy IT. System został zaprojektowany tak, by w prosty sposób oferować użytkownikowi personalizację wielu ustawień. Sklep jest dobrze zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania, dzięki czemu mamy ułatwione zadanie w przypadku, gdy sami planujemy na początek rozpocząć działania SEO. Jeśli jednak mamy ambitne plany co do sklepu i chcemy sprzedawać dużą ilość produktów zdecydowanie lepiej rozglądnąć się za innym CMS-em.

OsCommerce

OsCommerce zaczął działanie dziewiętnaście lat temu. To właśnie w 2000 roku uruchomiono darmowy system do zarządzania treścią e-commerce. CMS ten wykorzystywany jest obecnie przez około trzysta tysięcy sklepów na całym świecie. Co ciekawe, społeczność korzystająca z tego rozwiązania wspiera się wzajemnie, dzięki czemu mamy dostęp do wielu wtyczek i szablonów, które udostępniane są bezpłatnie. Oczywiście należy pamiętać, że oprogramowanie jest darmowe, ale by działało musimy zakupić hosting i domenę. Na szczęście w skali roku nie są to duże wydatki. OsCommerce będzie świetnym rozwiązaniem dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z internetowym handlem. Nie jest on polecany do dużych sklepów, ponieważ przy sporej ilości produktów możemy napotkać błędy. Jego atutem jest łatwa obsługa, która z kolei wymaga dosyć sporej wiedzy potrzebnej do przygotowania szablonu i instalacji wtyczek.

GOshop

GOshop jest systemem dla osób, które już na starcie posiadają spory budżet do przeznaczenia na CMS. To dlatego, że koszt założenia sklepu w oparciu o ten system wynieść może nawet cztery tysiące złotych. Atutem tego rozwiązania jest przede wszystkim możliwość personalizacji projektu graficznego. Co ważne, opcji jest na tyle dużo, że praktycznie każdy sklep oparty o GOshop może wyglądać inaczej. CMS ten może być zintegrowany z Ceneo, a także Allegro. Nie ma żadnych ograniczeń jeśli chodzi o ilość kategorii czy produktów. Dodatkowo jest zoptymalizowany pod pozycjonowanie, a także pozwala na zarządzanie naszym asortymentem. GOshop powinna wybrać osoba, która planuje przygotowanie bardzo dużego sklepu internetowego. Jest to CMS dla kogoś, kto chce mieć indywidualny projekt graficzny, ale też nie posiada zaawansowanej wiedzy technicznej, która tak naprawdę administratorowi sklepu nie jest potrzebna w tym przypadku.

Related Posts